FlammeCitron hisorieforfalskningsfilmen
Fra : Bo Warming

Dato : 30-10-08 14:44

Ærlighed varer længst

At jeg er 62 år og mand, betyder altså ikke at bolde der ryger ind i min
have bliver punkteret før de smides retur

Jeg har endnu ikke hørt et argument for at tidoble antallet af drab i
CitronFlamme filmen i forhold til virkelighedens

Jo sandere jo bedre og hvis drengerøvspublikummet ikke gider en film uden
konstant splat, så husk at DETTE ER PUBLIC SERVICE FOR STATEN BETALER ALT
VEDR DANSK FILM

Hvis vi havde talt sandt om stikkerlikviderende ROVMORDERE havde autonome
ikke blevet opeklameret som helte og de ville ikke være så infame
skadevoldere som de er nu
Der var helte blandt sabotørerne og skiderikker blandt Flamme
Ciron-atentatmændene
Vore frihedskæmpere forkortede ikke krigen et sekundt og Italien kom så
hurtigt i Nato og FN som os selvom de direkte kæmpede på Hitlers side i
starten

Fra : mr

Dato : 30-10-08 19:20

> [...]
> Vore frihedskæmpere forkortede ikke krigen et sekundt og Italien kom så
> hurtigt i Nato og FN som os selvom de direkte kæmpede på Hitlers side i

Står der nogen steder skrevet at "Flammen og Citronen" er en dokumentarfilm?
Du mener vel at den er lavet alene for at irritere gamle mænd, der stadig er
skuffet over at nazisterne tabte krigen. Fjols

Staten betaler ikke ALT, men beløbene forstyrrer dig vel.

Fra : Bo Warming

Dato : 31-10-08 03:31

"mr" <mail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Du mener vel at den er lavet alene for at irritere gamle mænd, der stadig
> er skuffet over at nazisterne tabte krigen. Fjols

Filmindustrien lyver at det er dokumentar ved i dagblade og TV-foromtale at
svælge i hvor autentisk kostumer er

Filmen skal lyve at "frihedskæmperne" gjorde gavn, men forkortede de
krigen?
Det har ingen kunne give argumenter for, nogensinde
Antal tanks og fly på fronterne afgjorde hvornår vi befriedes og kun det.
Evner du at modsige den banalitet?
Der havde været fordele ved at USA havde kompromisset med Hitler, bl.a.
havde vi så ikke haft muslimer i Danmark idag.
Formålet med filmens løgne er bla.at afbilde voldelig opstand som gavnlig,
så BZ-pyromaner og auttonome kan få et godt rygte og vil fortsætte deres
kamp for godhedsindustriens muhamedanisering af Danmark. Der er jo penge for
SF i det, ser vi idag hvor de vll forbyde at andet end statsbetalte tolke
hjælper syge hos lægen, børn må ikke hjælpe deres forældre. Der skal skabes
ventetider så sundhedssektoren kan blive stor og dyr.

> Staten betaler ikke ALT, men beløbene forstyrrer dig vel.

Der opnås ikke profit på det frie marked via danskproducerede film, sådan
som der gjorde i tidlig Olsenbandetid og Dirck Passer tid
StatsTV hælder millioner i reklame for filmene
Fordi biograferne ikke må vise hvad folk helst ville se, opnås nogle
billetindtægter der sjældent når over 1% af hvad filmen har kostet.
Der kunne opnås tidobbelte indtægter ved at vise repriser af gode gamle
gratis danske film, for det er hyggeligt at gå i biffen - men nu viser de
mest lort som F&C

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-08 01:17

"Bo Warming" <warmingbo@gmail.com> skrev i en meddelelse news:FrmdncV_Z7-

> [...]

Sikkert ikke - deres militære resultater var vel på den store bane til at
overse, men deres aktive modstand blev en stærk symbolsk faktor for
samlingen af landet. Det skal man ikke underkende betydningen af. Din
påstand er jo også kun efterrationalisering.

> Filmindustrien lyver at det er dokumentar ved i dagblade og TV-foromtale
> at svælge i hvor autentisk kostumer er

Aner ikke hvad du snakker om her, men kostumer kan jo godt være autentiske
uden at handlingen derved skal underkastes samme krav om autencitet, (Hint:
De Røde Heste og Matodor er også fiktion uagtet at kostumer og kulisser vel
er søgt tilsigtet en vis autencitet).

> Der kunne opnås tidobbelte indtægter ved at vise repriser af gode gamle
> gratis danske film, for det er hyggeligt at gå i biffen - men nu viser de
> mest lort som F&C

Tænk... Du kunne ikke lokke mig i biffen for at se gamle danske
kolonihavefilm, om så entreen, popcorn og cola var betalt. Face it, Bo: du
er for længst over the hill til at kunne bedømme det 21. århundredes film
uden at se sammensværgelser og muslimer alle vegne. Flammen og Citronen er
en kedelig film der er baseret på virkelige hændelser, men har påtaget sig
en udstrakt 'kunstnerisk' frihed i fortolkningen af disse begivenheder... og
den er ikke mere end det!

- Patrick

Fra : mr

Dato : 01-11-08 14:00

> "mr" <mail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Filmindustrien lyver at det er dokumentar ved i dagblade og TV-foromtale
> at svælge i hvor autentisk kostumer er

VEl gør de ej. De har ikke langt skjul på at der er en kunstneriask frihed i
filem. Men det nåede du ikke at få med?

> [...]
> tolke hjælper syge hos lægen, børn må ikke hjælpe deres forældre. Der skal
> skabes ventetider så sundhedssektoren kan blive stor og dyr.

Sludder og vrøvl.- Det er ikke en dokumentarfilm og har intet med dine
forstyrrelser at gøre.

> [...]
> Der kunne opnås tidobbelte indtægter ved at vise repriser af gode gamle
> gratis danske film, for det er hyggeligt at gå i biffen - men nu viser de

pjat med dig. Lej du en video med film af ASA og Alice 0 Friederichs. Det er
fint nok til dig. Lad andre se andre film, med lidt mere tempo.
Du er langt ved siden af med de 1 %, men det regner jeg ikke med du kan
dokumentere - eller tør du?

Fra : Bo Warming

Dato : 01-11-08 14:40

"mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> er fint nok til dig. Lad andre se andre film, med lidt mere tempo.
> Du er langt ved siden af med de 1 %, men det regner jeg ikke med du kan

Mon ikke der af skattefar hældes et par milliarder i dansk film hvert år og
billetindtægter er ca ti millioner?

Hvis fupregnskab sir at enkelte film giver overskud så er man naiv hvis man
så kalder branchen overskudsgivende

Fra : SAC

Dato : 31-10-08 17:18

hold da op hvor er du naiv -få dig dog et liv - i stedet for alle de skøre
indlæg du kommer med her i gruppen

Fra : Bo Warming

Dato : 31-10-08 21:59

"SAC" <sac@comxnet.dk> skrev i meddelelsen
> hold da op hvor er du naiv -få dig dog et liv - i stedet for alle de skøre
> indlæg du kommer med her i gruppen

Jeg oplyser om synspunkter, der er svære at modsige, og du kan altså heller
ikke modsige det tiltrængte supplement til den autoriserede
historieskrivning?

Fra : mr

Dato : 01-11-08 14:01

> "SAC" <sac@comxnet.dk> skrev i meddelelsen
>
> Jeg oplyser om synspunkter, der er svære at modsige, og du kan altså
> heller ikke modsige det tiltrængte supplement til den autoriserede
> historieskrivning?

dine synspunkter savner dokumentation. Har du dokumentation for
billetindtægt på 1 % ved F&C? Magter du det?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-11-08 14:13

On Sat, 1 Nov 2008 14:00:46 +0100, "mr" <mail@mail.dk> wrote:

>dine synspunkter savner dokumentation. Har du dokumentation for
>billetindtægt på 1 % ved F&C? Magter du det?

warming beskæftiger sig ikke med fakta - tankerne kommer ligesom bare
til ham så taster han og trygger på send

MvH Bo M Mogensen
--
some wish beer was rain , but i aint !!! ( Stephen King )
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/

Fra : Bo Warming

Dato : 01-11-08 14:17

"Bo M. Mogensen" <usnet1*@gmail.com> skrev i meddelelsen

> warming beskæftiger sig ikke med fakta - tankerne kommer ligesom bare
> til ham så taster han og trygger på send

Statens medier opreklamerer F&C-makværket for millioner af kroner
Alene det viser at filmen ville give underskud ellers

Biograferne kan ikke selv vælge film - de styres centralt

At skuespilere får gratis uddannelse er også en skandale

Historikere leverer gratis research til film og DVD osv osv osv

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-11-08 14:55

On Sat, 1 Nov 2008 14:16:58 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Statens medier opreklamerer F&C-makværket for millioner af kroner
>Alene det viser at filmen ville give underskud ellers

kan du bevise det ?

>Biograferne kan ikke selv vælge film - de styres centralt

ok

>At skuespilere får gratis uddannelse er også en skandale

det fik du well også ...

>Historikere leverer gratis research til film og DVD osv osv osv

det hele ender da med at blive solgt

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo Warming

Dato : 01-11-08 15:17

> [...]
Livet er for kort til perfektionisme

> kan du bevise det ?

Dt er let at skønne - ring gerne TVreklame er dyr

> ok

> det fik du well også ...

I Japan køber man sin uddannelse - klogt

> det hele ender da med at blive solgt

Ja når andet ikke må sælges så er det let

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-11-08 15:36

On Sat, 1 Nov 2008 15:17:12 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Livet er for kort til perfektionisme

s¨å du vedkender dig dine holdninger er en reaktion på følser og
fornemelser og ikke fakta !

>Dt er let at skønne

hvis man postulere skal man gerne kunne bevise det ikke er noget
sludder

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo Warming

Dato : 01-11-08 19:09

> s¨å du vedkender dig dine holdninger er en reaktion på følser og
> fornemelser og ikke fakta !

Nej, perfektionisme betyder at overdrive sin trang til at være fuldkommen

Jeg har et afslappet forhold til min hobby, revisionistisk
historieforskning.

Jegtør godt udtrykke min mening om andet end de emner, hvor jeg er perfekt
påklædt med kildehenvisninger.

Du har på intet punkt fremlagt underbygning for din tro

> hvis man postulere skal man gerne kunne bevise det ikke er noget
> sludder

Danske film i al almindelighed er en underskudsforretning, for respekten for
markedet er mangelfuld- manbliver arrogant af at få skatteyderne til at
betale alt vedr 99% af de film, der produeres

Kreth og Mogensens bog fra 1995 "Flugten til Sverige" er fremragende vedr at
det var farefrit at hjælpe jøder til Sverige - men stadig laver USA film om
at oktober 1943 sejladserne "narrede Gestapo"

Da Flammen og Citronen slog ind på at myrde civile venner af et land, som vi
end ikke var i krig med, så begyndte de at leve livet farlig Dit
folkebibliotek kan let skaffe bogen.

Filmen viser misbrug af nedkastede våben til tyveri af luksus Sådant
forekom - ved nogen om det er dokumenteret vedr Flammen og Citronen?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-11-08 19:34

On Sat, 1 Nov 2008 19:09:20 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Nej, perfektionisme betyder at overdrive sin trang til at være fuldkommen

det beviser well bare man er angaeret og serøs om de ting man udtaler
sig om ...

>Jeg har et afslappet forhold til min hobby, revisionistisk
>historieforskning.

så længe du ikke kan føre sagligt bevis så er det noget sludder

>Jegtør godt udtrykke min mening om andet end de emner, hvor jeg er perfekt
>påklædt med kildehenvisninger.

med andre ord du skriver en masse om noget du ikke ved noget om
men har meninger om ...

>Du har på intet punkt fremlagt underbygning for din tro

nope jeg sagde hverken du eller jeg var til stede så nogen af os med
sikkerhed kunne vide noget ...selvf slog de nogen nazi svin ihjel jeg
har læst i en bog om frihedes kampen at citronen under sin
tilfangetagelse/fald - heroiske død nakkede 22 tysker før de fik ham

>Danske film i al almindelighed er en underskudsforretning, for respekten for
>markedet er mangelfuld- manbliver arrogant af at få skatteyderne til at
>betale alt vedr 99% af de film, der produeres

kan du bevise at underskudet på dansk film er 99 % ?

>Da Flammen og Citronen slog ind på at myrde civile venner af et land, som vi
>end ikke var i krig med,

de havde invaderet os vi var ikke mere i krig ind vi gansk klogt
overgav os - hvis vi ikke havde gjort det var Kbh blevet bombet sønder
og sammen

> så begyndte de at leve livet farlig Dit
>folkebibliotek kan let skaffe bogen.
>
>Filmen viser misbrug af nedkastede våben til tyveri af luksus Sådant
>forekom

sikkert men jeg formoder det primært var i mod tysker venlige personer
der egentligt bare skulle ha været skudt

> - ved nogen om det er dokumenteret vedr Flammen og Citronen?

der var en kaotisk tid og de var og er Danske folke helte og har
sikkert fået mere ære ind hvad sandt er ... men de var det største
symbol på Den Danske vilje kamplyst ånd og vilje til frihed ... de var
det alle andre burde have været og i sidste indstans sikkert en af
grundene til vi ikke blev solgt til russerne da europa skulle deles i
mellem demokrati og komunistisk diktertour ....

jeg begriber ikke din nazi liderlighed efter som de besluttede i 38 at
alle sindsyge skulle udrydes og du er pensioneret for at netop være
sindsyg eoipso du ville være blevet udrydet af dine forbileder - det
er sgu da upraktisk ?

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo Warming

Dato : 01-11-08 20:28

> On Sat, 1 Nov 2008 19:09:20 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:
>Du har på intet punkt fremlagt underbygning for din tro

Mer end du
> [...]
> har læst i en bog om frihedes kampen at citronen under sin
> tilfangetagelse/fald - heroiske død nakkede 22 tysker før de fik ham
HVIS DET PASSER at tyske kommandaner lod egne folk løbe i døden i så stort
antal som 22 så må det have være aftalt spil og man snkede disse få tyske
soldaters død for at behage tysk ledelse med den statistik

> kan du bevise at underskudet på dansk film er 99 % ?

Deromkring

> de havde invaderet os vi var ikke mere i krig ind vi gansk klogt
> overgav os - hvis vi ikke havde gjort det var Kbh blevet bombet sønder
> og sammen

Overgivelse var aftalt i Rostock, længe før

> sikkert men jeg formoder det primært var i mod tysker venlige personer
> der egentligt bare skulle ha været skudt

Med hvad formål. Panduros far slrev ligegyldig propaganda for tyskerne og
var ikke til fare for nogen, men dræbtes

> der var en kaotisk tid og de var og er Danske folke helte og har
> sikkert fået mere ære ind hvad sandt er

OSSE I DEN GRAD

> [...]
> grundene til vi ikke blev solgt til russerne da europa skulle deles i
> mellem demokrati og komunistisk diktertour ....

Det var der aldrig risiko for

Bornholmerne var aldrig bange for at besættelse blev særlig varig.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-11-08 21:18

On Sat, 1 Nov 2008 20:27:58 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Mer end du

hvad har du da skrevet med kilde angivelse?

>HVIS DET PASSER at tyske kommandaner lod egne folk løbe i døden i så stort
>antal som 22 så må det have være aftalt spil og man snkede disse få tyske
>soldaters død for at behage tysk ledelse med den statistik

de ville ha ham og han ville ha så mange af dem med sig ned som han ku
få før de fik ham ...

>Deromkring

er det noget du kan bevise ?

>Overgivelse var aftalt i Rostock, længe før

hvad skulle vi ellers ha gjort de smed 300 000 soldater ind i landet

>OSSE I DEN GRAD

ja men de må ha gjort noget rigtigt efter som de står for de fleste af
os som de største helte fra den tid

> ... men de var det største
>
>Det var der aldrig risiko for
>
>Bornholmerne var aldrig bange for at besættelse blev særlig varig.

Hva fan ved de om det Russerne havde da taget hvad de kunne få

den sidste fejl ved anden verdens krig var at de demokratiske lande
ikke forsatte til Moskva og befriede det russisk folk og forhindrerde
besætelsen af øst europa også vider til Kina for at pløkke mao total
invasion af de olie producerende lande i mellem østen og der om kring
havde de ting været afklaret havde vi haft en stabil verden siden da

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo Warming

Dato : 01-11-08 23:07

> [...]
> invasion af de olie producerende lande i mellem østen og der om kring
> havde de ting været afklaret havde vi haft en stabil verden siden da

Som sagdt dræbte Citronen højst 5

Tyskerne burde have ladet ham brænde inde i huset og vente og det gjorde de
måske og selv 5 er overdrivelse

Jo USA sku have ladet Hitler befri russerne for Stalin

Kina gavnedes af Mao og du og jeg havde ikke haft computer uden Mao

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-11-08 03:05

On Thu, 30 Oct 2008 14:44:15 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

Warming er dette indlæg et af tanken fri himmel flugt ?

jeg læser i mellem linjerne at endnu en af dem fra det grå guld ikke
kan lide denne framragende film ?

>Jeg har endnu ikke hørt et argument for at tidoble antallet af drab i
>CitronFlamme filmen i forhold til virkelighedens

Hvad har du så hørt ?

>Jo sandere jo bedre

Hvad er sandt ?

>og hvis drengerøvspublikummet ikke gider en film uden
>konstant splat, så husk at DETTE ER PUBLIC SERVICE FOR STATEN BETALER ALT
>VEDR DANSK FILM

jeg er nu ret sikker på denne film har tjent sig selv ind

jeg ved du ved talrige lejligheder har været inde på de nazister der
besatte Danmark fra 40 - > 45 var af det gode og den modstand er var
var
1.) ikke gavnlig ( uagtet jernbane forsinkelserne fra norge igenem DK
må ha sløvet de tyske svins fremstilling af krigs materiel nogen )
samt en go tysker sympatør er en død sympatør

2.) temligt uratig

men på den anden side så synes du også det var en rigtig go ide at Mao
slog 30 millioner sagesløse mennekser ihjele

så hvis der er tale om nogen sandhed her er det well mest nærligende
at slutte at du slet og ret er vandvittig - hvad du da heller ikke
forsøger at skjule ....

Flammen & Citroenen er nogen af Danmarks historiens største Helte

MvH Bo M Mogensen

Fra : SAC

Dato : 01-11-08 10:21

godt sagt bo - vi kan ikke være mere enige

Fra : Bo Warming

Dato : 01-11-08 11:50

> godt sagt bo - vi kan ikke være mere enige

Vedr det konkrete, aktuelle, Citronen og Flammen fimen er det ubetvivleligt
at den overdriver drabstal med en faktor ti.

Når Mogensen filosoferer om subjektiv sandhedsoplevelse, så må det gå på de
to parters etik, hvor jeg hælder imod at se fejl på begge sider.

Spørgsmålet analyseres idag i Information vedr Eichmanns skyld i det hjørne
af holocaust, hvis togtransporer han papirnussede om.

Avisen argumenterer at den aktuelle Arendt bog placerer stor skyld hos
jøderådet , som samarbejdede med SS Eichmann

Det anføres at det længe har været forbigået at deres skæbne var uvis og de
måske ikke gavnede nogen ved ikke at redde sig selv.

Ny viden , som fremdrages, er at Eishmann selv udtrykte sig stærkt
jødehadende ved visse lejligheder og altså måske ikke blot stod for
"Ondskabens banallitet". og ikke kun var en kontormand der adlød ordrer- -
et tandhjul i en maskine..

Også her kan det have været karrieredikteret og overfladisk, og havde han
ikke adlydt parolen i SS, var man måske blevet forflytttet til Østfronen -
og havde ikke reddet een jøde af den grund.

Det er altså kompliceret tankelæsning, der ligger til grund, når man vil ind
i subjektiv sandhedsvurdring om grader af skyld

Jeg mener, at de der var aktive med at stifte et naziparti i Berlin og
Mynchen op til sommeren 1933 var hovedskyldige - derefter var alt sat på
auomatpilot og ingen kunne vende udviklingen. Og den unge Eichmann bidrog
ikke før 1938.

En ligesåvigtig hovedskyldig er selvfølgelig Versaillesfredens fædre, som
ifølge den tidligere britiske premiereminiser John Mayor og snese af
historieprofessorer, skabte en uretfærdighed i Tyskland som uværgerlig førte
til revanchekrig og jødeforfølgelser som redskab til denne.

Fra : mr

Dato : 01-11-08 14:03

> [...]
> historieprofessorer, skabte en uretfærdighed i Tyskland som uværgerlig
> førte til revanchekrig og jødeforfølgelser som redskab til denne.

tabte nazisterne krigen fordi de var nogle tøsede papirnussere og de fleste
endda jøder?
Eller kommer du med påstand om nazisterne og kineserne i virekligheden
vandt, og det kun er amerikanerne der lyver?

Fra : Bo Warming

Dato : 01-11-08 14:34

> tabte nazisterne krigen fordi de var nogle tøsede papirnussere og de
> fleste endda jøder?

Da havde ingen chance mod USA-industripotential - derfor tabte de

Japan vandt ved at hindre at konfuzianismen uddøde i Kina, hvilket var sket
hvis ikke Pearl Harbour.
De ofrede sig for deres kinesiske storebror og fik Mao til magten og Hurra
for det

Tyskland lokkedes som i 1914 ind i en dødsdømt krig

Maos indledende folkemord var nødvendig hestekur -uden kulturrevolution,
ingen wirtschaftswunder som det nuværende

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-11-08 14:05

On Sat, 1 Nov 2008 11:50:28 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Vedr det konkrete, aktuelle, Citronen og Flammen fimen er det ubetvivleligt
>at den overdriver drabstal med en faktor ti.

efter som hverken du eller jeg var der så er det jo ikke noget nogen
kan sige med sikkerhed ..

man for den mest meningsfulde oplevelse ud af filmen ved at se den ca
3 timer lange bonus dvd

>Når Mogensen filosoferer om subjektiv sandhedsoplevelse, så må det gå på de
>to parters etik, hvor jeg hælder imod at se fejl på begge sider.

Pladder havde nazisterne ikke invaderet lande som de ikke var velkomne
i med militær agrasion / trussel osv. så havde der ikke været nogen at
placere fejlen ved eo ipso tyskerne startede de er ansvarlige

>Ny viden , som fremdrages, er at Eishmann selv udtrykte sig stærkt
>jødehadende

well hængt blev for han for medelagtighed i mord på 7 millioner
mennesker ..

>En ligesåvigtig hovedskyldig er selvfølgelig Versaillesfredens fædre

pladder med dig tyskerne havde startet og tabt en verdens krig og der
blev stiftet en fred på de og de præmisser - hvad der reelt var
tåbeligt da man burde have erkendt at tyskerne er en ond meneske race
der enten skulle udrydes eller holdes under administrasion - hvad de
sådan set også blev efter 45 USSR besatte øst tyskland og der var
store Nato styrker i west tyskland og hvad var det første de begyndte
at vræle op om efter murens fald - de ville ha en bid af Polen - de
lære det aldrig ... de skulle have været tæppe atom bombet og
udslettet for stedse - ud fra den samme filosofi som de behandlede den
slags mennesker de ikke selv brød sig om jøder/Zigeuner osv.

din beundring for nazimen at skide i din seng samt det dejlige for
børn ved at have sex med voksne kan kun føres tilbage til at du har
haft et meget mærkeligt forhold til din mor - en kvinde du da også ved
talrige lejligheder har beklaget dig over - at du med tiden og eller
måske altid har været binde gal er så en anden sag ... du er slet ikke
klar over at du har knald i låget ?

fut ud af dk.kultur.film,

MvH Bo M Mogensen

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-11-08 14:22

Bo M. Mogensen wrote:

> man for den mest meningsfulde oplevelse ud af filmen ved at se den ca
> 3 timer lange bonus dvd

Man kan måske påstå, at hvis en ekstra-dvd på tre timer er nødvendig for at
give filmen mening, er det vist småt med udbyttet for dem, der kun ser
primærmediet - selve filmen - i biografen.

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-11-08 14:42

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Man kan måske påstå, at hvis en ekstra-dvd på tre timer er nødvendig for
> at give filmen mening, er det vist småt med udbyttet for dem, der kun ser
> primærmediet - selve filmen - i biografen.

Både DVD og film er beskæftigelsesterapi for inkompetente filmfolk, der
aldrig kunne klare sig uden monopol og støtte>

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-11-08 14:58

On Sat, 1 Nov 2008 14:41:39 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

>Både DVD og film er beskæftigelsesterapi for inkompetente filmfolk, der
>aldrig kunne klare sig uden monopol og støtte>

fremskridtsfolk - komunister og andre rabiate ser altid konspirationer
det handler mere om de følser de for ind de fakta der findes

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo Warming

Dato : 01-11-08 15:21

> fremskridtsfolk - komunister og andre rabiate ser altid konspirationer
> det handler mere om de følser de for ind de fakta der findes

Også i Hollwood afgør vennetjeneser og mafiøse netværk hvad der produceres

I JApangør de et frit marked og alt er så godt som Olsen bande og Dirck
Passer

Gid danske filmfolk turde frihed

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-11-08 15:38

On Sat, 1 Nov 2008 15:20:32 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Også i Hollwood afgør vennetjeneser og mafiøse netværk hvad der produceres

flere konspirationer ,,, man laver da hvad der sælger

>I JApangør de et frit marked og alt er så godt som Olsen bande og Dirck
>Passer

hvem fan gider se japanske film ? de er kedelige !

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo Warming

Dato : 01-11-08 19:32

> flere konspirationer ,,, man laver da hvad der sælger

Kurosava sælger ikke godt - men uærlige Hollywood gav instruktøren
Oscar-priser

så det blev snobbepjat.

> hvem fan gider se japanske film ? de er kedelige !

På det japanske marked gælder markedet - og få gider Kurosawa film

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-11-08 21:03

On Sat, 1 Nov 2008 19:31:34 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Kurosava sælger ikke godt

selvf gør det ikke det ..for det første taler de ikke eng for det
andet kommer det fra en kultur der ikker så god til at lave film som
folk gider se som i den egn talende lande primært usa

>- men uærlige Hollywood gav instruktøren
>Oscar-priser

ja hvis de har lavet noget godt så falder der som regl noget af

>så det blev snobbepjat.

det er bare misundelse over succes

>På det japanske marked gælder markedet - og få gider Kurosawa film

ja de vil well se film fra usa

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-11-08 14:56

On Sat, 1 Nov 2008 14:21:43 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Man kan måske påstå, at hvis en ekstra-dvd på tre timer er nødvendig for at
>give filmen mening, er det vist småt med udbyttet for dem, der kun ser
>primærmediet - selve filmen - i biografen.

så er den "bare" en go oplevelse

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo Warming

Dato : 01-11-08 14:24

> efter som hverken du eller jeg var der så er det jo ikke noget nogen
> kan sige med sikkerhed ..

Fra jeg var 6år har jeg interesseret mig for denne besætelse og dens få
tyskerudførte drab
Jeg har læst over hundred bøger for at finde tal og tør godt vædde at der på
de steder kun skete en tiendedel antal drab i de år

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-11-08 14:54

On Sat, 1 Nov 2008 14:23:45 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har læst over hundred bøger for at finde tal og tør godt vædde at der på
>de steder kun skete en tiendedel antal drab i de år

at du har læst noget er ikke et bevis i sig selv ,,, med mindre du kan
ref til hvad du har læste og agumenter for sagligheden der i - hvad
du ikke gør

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo Warming

Dato : 01-11-08 15:14

> at du har læst noget er ikke et bevis i sig selv ,,, med mindre du kan
> ref til hvad du har læste og agumenter for sagligheden der i - hvad
> du ikke gør

Danskerne turde ikke slås med tyskerne så de nedkastede våben brugtes især
mod 500 rivaler og rige der opdigtedes at være stikkere og tyskvenlige

Først da tyskerne var væk turde vi skyde vildt og så dræbte vi 100 uskyldige
danskere i befrielsesmåneden

Mein i filmen dræbes hundred tyskere på e par minutter

Og i ærlig kamp - de ca 20 som frihedskæmperne skød var især i sidste måned
og bagfra, usle snigmord der ikke vedrørte sabotage

Tyskerne fik jøderne over sundet - vi gjorde ufarlig medvirken efer at
humane tyskere harvde planlagt

Ring 35861000 og lad os vædde, hvis du tør om noget af dette - jeg har
kilder parat til en del af det og du har vist ikke til NOGET SOM HELST der
går imod min revisionisme

Som ikke gør mig nasi- jeg er jo ikke socialist som nazierne var Og jeg er
den mindst racistiske på Usenet

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-11-08 15:43

On Sat, 1 Nov 2008 15:13:45 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Danskerne turde ikke slås med tyskerne så de nedkastede våben brugtes især
>mod 500 rivaler og rige der opdigtedes at være stikkere og tyskvenlige

ikke ret mange tog kom frem til tiden de sidste 2 år af krigen det var
en gloværdig indsats - der sløvede nazi svinenes masse mord

>Først da tyskerne var væk turde vi skyde vildt og så dræbte vi 100 uskyldige
>danskere i befrielsesmåneden

der røg nogen ved en fejl men havde man først været tyskervenlig under
krigen så var det ikke slemt man blev skudt bagefter

>Mein i filmen dræbes hundred tyskere på e par minutter

ikke den jeg har set ...

>Og i ærlig kamp - de ca 20 som frihedskæmperne skød var især i sidste måned
>og bagfra, usle snigmord der ikke vedrørte sabotage

der var sabotage

>Tyskerne fik jøderne over sundet

ja de kunne jo ikke få lov at blive p.gr af dem ... man kunne jo
strengt taget sige hvad rager det tyskerne hvem der bor i dk ?

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo Warming

Dato : 01-11-08 20:03

> ikke ret mange tog kom frem til tiden de sidste 2 år af krigen det var
> en gloværdig indsats - der sløvede nazi svinenes masse mord

Sabotage udskød togenes fremkomst med typisk et døgn, alt kom frem

Siger Trommers disputats.

Massemord med relation i togforsinkelsrne er vist ikke-eksiserende, vær
præcis.

> der røg nogen ved en fejl men havde man først været tyskervenlig under
> krigen så var det ikke slemt man blev skudt bagefter

> ikke den jeg har set ...

Tyskerne omringer en Helleup villa og står på række uden dækning og
nedskydes i snesevis eller hundredvis - helt absurd.
Helt som da en bil omringes i Nordsjælland og et slag sker tsk tsk.
Der skete inet sådant og slet ikke en jagt på tn topmand som Hoffmann
Han var fredet og modstandsmændenet urde først i krigens sidste måned skyde
en chafør til en topmand - samt afspore et tog med general Lindemann

Fik F eller C nogensinde ram på en tysk soldat, i virkelighedens verden?
Ikke udendørs, men een der ville hjælpe i en ambulance blev dræbt -hvis man
skal tro modstandsmanden

Typiske drab på tyskere var i krigens allersidste dage og snigmord bagfra.
Selvom vi ikke var i krig med dem, og regeringen havde lovet overgivelse og
nul vold og vi havde egen regering til det sidste incl aug43-maj 45 .
Scavenius bad om sin afsked 5.5.45

> der var sabotage

> ja de kunne jo ikke få lov at blive p.gr af dem ... man kunne jo
> strengt taget sige hvad rager det tyskerne hvem der bor i dk ?

Tyskerne var indfanget i egen propaganda vedr bagatelemne uden blodige
konsekvenser.
Humant gjorde de Danmark "Judenrein" på en måde der bevidst skulle give ære
til et par danske læger og fiskere, og det var aftalen, må vi formode. Vi
opnåede enorme PR-fordele ved studehandelen med Best og Duckwich

Da tyskerne indså at vi ville være hårde mod tyske civlie flygtninge, tog
man dansk politi som gidsler og tillod at de returneredes i de hvide busser,
da vi viste at vi kun gjorde tyske flygtningebørn syge, unødigt, i
begrænset omfang.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-11-08 21:11

On Sat, 1 Nov 2008 20:03:00 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Sabotage udskød togenes fremkomst med typisk et døgn, alt kom frem

ja det kom frem men med forsinkelse alt hvad der kunne gøres for at
skade den tyske industri var meneskeheden til gavn

>Siger Trommers disputats.
>
>Massemord med relation i togforsinkelsrne er vist ikke-eksiserende, vær
>præcis.

den krig de startede kostede 50 000 000 mennesker livet

>Tyskerne omringer en Helleup villa og står på række uden dækning og
>nedskydes i snesevis eller hundredvis - helt absurd.

ja det har jeg nu læst.. jeg mener bestemt han sendte 22 svin til
helved hvor de hørte hjemme ,,

>Fik F eller C nogensinde ram på en tysk soldat, i virkelighedens verden?

jeg ved citronene gjorde under sin tilfangetagelse / ned skydning

>Typiske drab på tyskere var i krigens allersidste dage og snigmord bagfra.

fedest jo flere af de svin der blev slået ihjel jo bedre

>Tyskerne var indfanget i egen propaganda vedr bagatelemne uden blodige
>konsekvenser.

pladder de gassede 6 millioner jøder det er måske ikke blodigt men
dødeligt jeg har mange timers optagelse en del lavet af tyskerne selv

du lod være med at svare på om det var ok hvis nazisterne havde
heneretet dig fordi du har en dignose som sindsyg ?

eller er det sådan at det er galt når det kan gå ud over dig men når
andre kommer fortræd så kan det være ok ?

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo Warming

Dato : 01-11-08 23:01

> ja det kom frem men med forsinkelse alt hvad der kunne gøres for at
> skade den tyske industri var meneskeheden til gavn

Vi skadede SLET IKKE nogen industri i Tyskland og Riffelsyndikate var
liggyldig - ´tyskerne manglede ikke rifler

> den krig de startede kostede 50 000 000 mennesker livet

Ja og USA havde bessluttet den krig så meget som Hitler

> ja det har jeg nu læst.. jeg mener bestemt han sendte 22 svin til
> helved hvor de hørte hjemme ,,

Selvfølgerlig er du igen hoppet på nonsens "22 " er umuligt og i 1970-bogen
"Faldne i Danmarks frihedskamp 1940-45 står der FEM dræbte tyskere

> jeg ved citronene gjorde under sin tilfangetagelse / ned skydning

> fedest jo flere af de svin der blev slået ihjel jo bedre

De få dansker-udførte mord var helt værdiløse

Tyskerne havde 0,3 mio soldater her (især Silkeborg) og behøvede dem ikke
de var i sikkerhed for russerne
flødeskumsfronten
Officerer snød Hitler klogt
Officere vidste at alt var tabt

Ved at lade 5 dø, fik de flere hertil dvs fik reddet flere fra russerne

> pladder de gassede 6 millioner jøder det er måske ikke blodigt men
> dødeligt jeg har mange timers optagelse en del lavet af tyskerne selv

L O D R E T LØGN
Hvad skal vi vædde at tyskerne ikk har leveret bevis på 6 mio

Det var højst ½ mio

> du lod være med at svare på om det var ok hvis nazisterne havde
> heneretet dig fordi du har en dignose som sindsyg ?

Det har jeg ikke

JEg har skritligt at jeg IKKE er psykotisk - har du det? , nej de har kun en
håndfuld danskere så din gåen efter manden falder tilbage på dig selv

> eller er det sådan at det er galt når det kan gå ud over dig men når
> andre kommer fortræd så kan det være ok ?

Enhver er sig selv nærmest
Jeg er aldrig dobbeltmoralsk
Jeg er født i fredstid og involverer ikke min person i krigssnak

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 02-11-08 13:41

On Sat, 1 Nov 2008 23:01:22 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Vi skadede SLET IKKE nogen industri i Tyskland og Riffelsyndikate var
>liggyldig - ´tyskerne manglede ikke rifler

tyskerne invaderede og krænkede national suverænintet i Danmark og
Norge med 2 formål

1.) at forhindre landgang fra den frie demokratiske verden (uk/usa) de
allierede i primært DK som indgang til befrielse af resten af Europa

2.) at få jern fra Norge der skulle igenem Danmark

Den Nazistiske besætelses magt satte ikke 300 000 mand ind i DK til
pynt efter som de fint kunne have brugt dem på øst fronten hvor de fik
en del problemer som vinteren skred frem ja hæng mig ikke op på det og
ret mig endeligt hvis jeg tager fejl - men jeg mener det var lige knap
10 % der overlevede øst fronten og 20 millioner russer måtte lade
livet

MvH Bo M Mogensen

Fra : Torben Simonsen

Dato : 01-11-08 22:59

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> Mon ikke der af skattefar hældes et par milliarder i dansk film hvert
> år og billetindtægter er ca ti millioner?

Er det, hvad du forstår ved dokumentation? "Mon ikke..."? Lad os nu
få nogle tal på bordet. Hvor meget har en film som "Flammen og Citronen"
fået i filmstøtte? Og hvor meget har den indtjent i billetindtægter
i biograferne samt dvd-salg indtil nu? Det er dig, der kommer med
en løs påstand, Bo, så det er dig, der har bevisbyrden her.

--
-- Torben.

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-11-08 23:08

Torben Simonsen wrote:
Det er dig, der kommer med
> en løs påstand, Bo, så det er dig, der har bevisbyrden her.

Don't hold your breath.

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : Torben Simonsen

Dato : 01-11-08 23:13

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> writes:

> Torben Simonsen wrote:
> Det er dig, der kommer med
>
> Don't hold your breath.

I know. Men jeg kan da selv finde tallene, hvis Bo ikke gider.
Og han ER virkelig helt ude i hampen her (også her .
Jeg synes bare, det kunne være gavnligt, hvis han selv fik
lejlighed til at prøve at dyrke lidt research, når han kommer
med sine vilde påstande.

--
-- Torben.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 02-11-08 13:02

On Sat, 01 Nov 2008 23:13:06 +0100, Torben Simonsen
<ts@biograferne.dk.invalid> wrote:

> [...]
>Jeg synes bare, det kunne være gavnligt, hvis han selv fik
>lejlighed til at prøve at dyrke lidt research, når han kommer

warmings holdninger udspringer ikke af noget han ved - det er en
bladning i mellem følser fornemelser og en elller anden psykologisk
abnormal afvigelse - hvor tingene ligesom bare kommer til ham hvor
efter han følger tankens frie himmel flugt taster løs og trygger på
send

MvH Bo M Mogensen

Fra : Torben Simonsen

Dato : 03-11-08 15:28

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> "Torben Simonsen" <ts@biograferne.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Det er et sikkert tal at Citronen HØJST dræbe5 tyske soldater
> Måske færre

Det var ikke det tal, jeg efterlyste. Det var dine påstande
omkring forholdet mellem produktionsstøtte og indtjening
for en film som Flammen og Citronen, jeg gerne ville se noget
dokumentation for.

--
-- Torben.

Fra : Torben Simonsen

Dato : 03-11-08 23:49

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> "Torben Simonsen" <ts@biograferne.dk.invalid> skrev i meddelelsen
>
> Medtag al partiskhed til fordel for dansk film og de modtager hundred
> gange produktionsudgifterne
> De har ikke anden konkurrence end Hollywood og kan sætte alle priser
> helt selv
> Værdi af gratis fisse skuespillere opnår pr monopol - ti mia kr.

OK, så du vil ikke dokumentere dine tal. Fint nok, så må vi bare
afskrive dem som det tankespind, de nu engang er.

--
-- Torben.

Fra : Torben Simonsen

Dato : 04-11-08 01:20

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> "Torben Simonsen" <ts@biograferne.dk.invalid> skrev i meddelelsen
>
> Bevispligt er ikke på¨mig men på de der forsvarer at film ikke
> overlades til private producener

Så du kan slynge tal ud baseret på fri fantasi? Du er aldrig nødt
til at bevise eller dokumentere noget, vel Bo? Det er altid din
modpart, der får den opgave.

> Ønsker du alt nationaliseret som hos Stalin? Hvorfor lige film ?

Nej, jeg ønsker bare, at en diskussion som denne baseres på fakta.

Her er et par fakta, når du nu selv nægter at fremkomme med dem:

Flammen og Citronen har indtil nu solgt 667.601 biografbilletter
i danske biografer. Hertil kommer indtjening på dvd-salg samt
salg af filmen til udenlandske distributører.

Flammen og Citronen har modtaget kr. 10,8 mio. i produktionsstøtte
fra DFI - ud af et samlet produktionsbudget på omkring kr. 47 mio.

--
-- Torben.