Hjælp til ID af film
Fra : [wanker]

Dato : 29-10-08 14:25

Hej gruppe.

Jeg så en film engang som handlede om en mand som kunne stoppe tiden
for at undgå katastrofer.
Er slet ikke sikker, men bilder mig selv ind at den er fra 1985-1995
Så vidt jeg husker slutter filmen med at tiden stoppes lige før en
bombe (måske atom?) crasher ned i nabolaget.

Nogen der kan huske noget om den ?

På forhånd mange tak

[w] (årgang 72)

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-10-08 21:52

In news:c07489a5-b11c-4b07-bfa2-d18d06901cfc@a70g2000hsh.googlegroups.com,
[wanker] <elevcity@gmail.com> typed:
> [...]
> Så vidt jeg husker slutter filmen med at tiden stoppes lige før en
> bombe (måske atom?) crasher ned i nabolaget.

Er du sikker på, at det er en mand. Der var en "Twilight Zone" der handlede
om en kvinde, der havde et ur som kunne stoppe tiden, og der var vist også
noget med en atombombe til sidst - eller er jeg forkert på den ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-10-08 22:06

In news:4908cce9$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Tove Krieger <minimiv@privat.dk> typed:
> [...]
> handlede om en kvinde, der havde et ur som kunne stoppe tiden, og der
> var vist også noget med en atombombe til sidst - eller er jeg forkert

Det er denne episode jeg mener.:

http://en.wikipedia.org/wiki/A_Little_Peace_and_Quiet

Fra : Jim Andersen

Dato : 31-10-08 17:41

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse

> http://en.wikipedia.org/wiki/A_Little_Peace_and_Quiet

Har ikke lige læst wikipedia linket, men du husker rigtigt og det er et
sindssygt godt afsnit.

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-10-08 18:02

In news:490b3538$0$90276$14726298@news.sunsite.dk,
Jim Andersen <jimVÆÆK@officeconsult.dk> typed:

> Har ikke lige læst wikipedia linket, men du husker rigtigt og det er
> et sindssygt godt afsnit.

Ja mon ikke. Det er noget af en "gyser".

Fra : Tue Sørensen

Dato : 01-11-08 19:28

On 29 Okt., 21:24, "[wanker]" <elevc...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Så vidt jeg husker slutter filmen med at tiden stoppes lige før en
> bombe (måske atom?) crasher ned i nabolaget.

Beskrivelsen minder mig lidt om Slipstream (http://www.imdb.com/title/
tt0381601/), men den er godt nok fra 2005...

- Tue

Fra : [wanker]

Dato : 04-11-08 14:58

Fantastisk ! Det var jo rigtigt..
Jeg var 13 år gammel i 1985 og jeg husker slutning på episoden, som
værende forfærdelig.
Tænk at hun nu skulle leve alene resten af sit liv....
Den har åbenbart gjort så meget indtryk at den stadig sidder fast i
min hjerne i en alder af 36

Tak for hjælpen

[w]

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-11-08 23:12

In news:119f8949-4ecf-4028-ab44-a22eedf0cefe@q30g2000prq.googlegroups.com,
> [...]
> Tænk at hun nu skulle leve alene resten af sit liv....
> Den har åbenbart gjort så meget indtryk at den stadig sidder fast i

Det var så lidt.

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-11-08 23:23

> [...]
> Tænk at hun nu skulle leve alene resten af sit liv....
> Den har åbenbart gjort så meget indtryk at den stadig sidder fast i

Jeg prøvede for sjov at finde afsnittet på youtube. Se hvad jeg fandt !! Så
kan du gyse lidt igen:

http://www.youtube.com/results?search_query=twilight+zone+a+little+peace+and+quiet&search_type=&aq=f

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-11-08 11:24

In news:4910cb46$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Tove Krieger <minimiv@privat.dk> typed:

> Jeg prøvede for sjov at finde afsnittet på youtube. Se hvad jeg fandt
> [...]

Jeg glemte at skrive at der øverst er et par små uddrag, men hele
udsendelsen står lidt længere nede de er markeret del 1, 2 og 3, så det
giver tilsammen de ca 25 minutter hver Twilight Zone varede.