Hej Mads,
Listen vi har til B-31 bådene går selvfælgelig mere specifikt på
netop denne båds vedligeholdelse; men prøv at se på
DS´hjemmeside:
http://www.danskebaadejere.dk/Tips%20og%20Gode%20Raad/TEMA%
20foraarsklaring.aspx
Her er et til sejlershoppen hvor du for 70,- kan få hæftet.
Mvh/Harding
Mads Bo Falk <mads.falk@get2net.dk> skrev:
>Er det en liste, man kan få et link
>til? Det kunne være interessant at
>sammenligne den med min egen liste,
>og se, om der er noget, jeg har
>overset...
>
>Venlig hilsen
>Mads Bo Falk
>
>
>"Harding Larsen (slet F5XJM)"
><harding@F5XJMlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
>meddelelse
>news:12257063420.048825759885446@dte
>xt.news.tele.dk...
>> Hej Jens,
>>
>> Jo historien kender jeg godt.
>> Det er vigtigt at påpege at det
>>var en toptunet besætning i en
>> toptunet båd og de havde den
>>fornødne overvågen af andre uden
>> for.
>> Der er nok et ganske stort spring
>>til enkeltmandssejlads, det er
>> ligesom der vil mangle et par
>>hænder, der kan udføre arbejdet,
>> samtidigt med at andre sejler
>>skibet og der øverst vil være en
>> skipper med overblik og som har
>>god erfaring og sikkert noget
>> fra tilsvarende episoder i baggagen.
>>
>> Heldigvis er det sjældent med stor
>>vandindtrængen, forårsaget af
>> enten materialedefekt eller
>>påsejling af hvaler eller div.
>> affald.
>> Det er mere almindeligt at både
>>kommer ud for fejl ved ventiler
>> og slanger og det er ofte på grund
>>af manglende vedligeholdelse.
>> Vedligeholdelse skal sættes i
>>system og procedurerne skal følges.
>> Ellers kommer der for mange smuttere.
>> I B-31 Klubben har vi på vores
>>hjemmeside, for medlemmer, udlagt
>> en liste over forårs- og
>>efterårsklargøring.
>> Den blev lavet året før at DS
>>udgav deres lille folder om
>> vedligeholdelse.
>> Det giver en forøget tryghed
>>ombord når man ved at vitale dele
>> bliver vedligeholdt.
>> Selvom det ikke er krav, som på
>>større skibe, så gør det ikke
>> noget at man udfører forebyggende
>>vedligeholdelse med et
>> vedligeholdelsesprogram som grundlag.
>>
>> Mvh/Harding
>>
>>
>> Kondrup <kondrup@post4.tele.dk> skrev:
>>>Kære Harding
>>>Det var befæstelsen af deres
>>>svingkøl, der havde revet sig løs og
>>>lavet en revne i bunden. De
>>>klarede sig for lav fart til en by ved Kap
>>>Horn.
>>>Men jeg tror heller ikke metoden
>>>er brugbar for os almindeligt
>>>dødelige. Redningsflåden skal i
>>>hvert fald nok være klar i sin line
>>>ved siden af båden.
>>>Hilsen
>>>Jens
>>>
>>>On 1 Nov., 20:33, Harding Larsen
>>><hard...@94WRYlarsen.tdcadsl.dk>
>>>(slet 94WRY) wrote:
>>>> Hej Mads,
>>>>
>>>> Jeg tror ikke i sådan en
>>>>situation at man skal forlade sig på
>>>> elektronikken.
>>