Grækenland, hvor i juni måned
Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 01-11-08 21:31

Hejsa

vi er rimelig erfarne i det græske øhav, men har kun været på santorini og
Rhodos, næste år skal vi afsted uden børn og vi vil gerne et sted vi aldrig
har været før i grækenland.

men det skal være en ø hvor der er noget at opleve, noget at se på og ikke
mindst noget kultur.

derfor har vi udelukket diverse meget små øer uden trafik o.s.v., der må sku
godt ske lidt og vi plejer også at bestille rejsen incl en bil i hele
ferien.

vi har en gang prøvet at være på et hotel hvor 3/4 af alle gæsterne var
russere, det gider vi ikke igen.

hotellet skal også være med pool og tæt på vandet, normalt rejser vi også
mindst efter 4 stjernede hoteller men vi er åbne for mindre nu vi skal
afsted uden børn..

ved du hvor vi bør rejse hen ??

Thomas

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 01-11-08 23:22

On Sat, 1 Nov 2008 21:30:52 +0100, Thomas Duus Jürgensen
<thomas@4701.dk> wrote:

> [...]
>
>hotellet skal også være med pool og tæt på vandet, normalt rejser vi også
>mindst efter 4 stjernede hoteller men vi er åbne for mindre nu vi skal

-----------------

jamen den ligger da lige til højrebenet - Kreta ! Meeeeen ikke ikke de
sædvanlige steder som Platanias og omkringliggende turistgettoer. nej
prøv at kikke på:
http://www.aarhuscharter.dk/kalives_beach.asp
Eller lignende i samme by - Kalives. Her er der ganske almindelig
græsk liv og ikke så mange turistbutikker, men man bor i samme afstand
til de fleste af de ting man skal se på Kreta. Ok kommer I fra
Sjælland - ja så er Århus Charter nok ikke lige dem I skal bruge , da
alle afgane er fra Århus eller Ålborg. Men da de er et af de selskaber
der har overskud er de jo nok værd at overveje ))) I år igen valgt
som DK´s bedste charterselskab.
Så alt i alt uanset hvor I vil bo, så er Kreta et godt valg - I kan
finde det hele på denne store Ø.
Mogens

Fra : Nina

Dato : 02-11-08 17:50

Jeg ville også klart vælge Kreta.

Der er smuk natur, der indbyder til køreture, lækre strande, masser af
kultur og fantastisk mad.
Jeg har selv boet nær Chania de 6 gange, jeg har været der, og det kan
klart anbefales. Men Kalives er skam også hyggelig og mindre turistet.
Sidst rejste vi med Spies, og jeg kan huske, at det der var let at
sortere efter sine kriterier - der for mit vedkommende også galt pool og
tæt på stranden.
Og som sagt er der rig mulighed for at køre rundt på øen. Man kan finde
små hyggelige byer, smukke klostre og ellers nyde bjergene. Vi besøger
tit en sø i bjergene, hvor man kan leje vandcykler og bagefter nyde en
lækker frokost på en taverna ved søens bred. Mmmm...
God fornøjelse!

- Nina

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 02-11-08 18:38

Hmm

vi har altid undgået kreta da vi syntes den er for turistet, men vi vil da
ikke afvise det, vi tjekker lige dit link lidt nærmere ud

Thomas

Fra : Nina

Dato : 02-11-08 18:53

Der er vel efterhånden ikke den græske ø, der ikke er "turistet". Så
længe man benytter sig af at undersøge øen lidt på egen hånd, så syntes
jeg ikke det gør så meget.
Og det er skam muligt at finde lækre steder, hvor de lokale lever. Vi
har f.eks. fundet en lille taverna i Daratso på Kreta, hvor der altid er
mange lokale - og næsten ingen turister. Det betyder så også, at der
ikke snakkes så meget engelsk, men maden er genial.

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 02-11-08 20:01

Har både været på kreta og rhodos, og må indrømme at rhodos er vores ø, i
det græske så skal det være græsk så tager vi rhodos.

Men er enig kan du lide Rhodos vil du også kunne lide Kreta.

Men vi har bare tabt hjertet til Rhodos

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 02-11-08 20:22

jeg har også været på rhodos 7-8 gange, vi er bare nået dertil at nu har vi
set alt på den ø, vi kender alle gader i den gamle by, vi har set brønden
hos skrædderen mange gange og vi kan finde rundt på alle vejene stort set
uden kort ... o.s.v.

derfor søger vi nye udfordringer i det græske **SS**

thomas

Fra : Bo

Dato : 02-11-08 14:02

On 2 Nov., 21:22, Thomas Duus Jürgensen <tho...@4701.dk> wrote:
> [...]
> uden kort ... o.s.v.
>
> derfor søger vi nye udfordringer i det græske **SS**

Jeg vil helt klart vælge Kreta, turistet findes kun omkring
turiststederne. Du kan eks selv arrangere din rejse og leje feriebolig
eller bo i teltlejr som Comtessen af Rosenborg ja Prins Christians
datter søn af Prins Knud, se selv billederne på Http://www.dinkretaferie.dk
og hvis du vil
vide mere findes Http://www.kretaforum.dk - På Kreta kan du spise
dig mæt for 10 Euro i de græske tavernaer rundt omkring. En græker jeg
kender sagde vi var på Santorini Græsk salat 18 Euro, velbekomme. vh
Bo

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 03-11-08 13:18

On Sat, 1 Nov 2008 21:30:52 +0100, Thomas Duus Jürgensen wrote:

> hotellet skal også være med pool og tæt på vandet, normalt rejser vi også
> mindst efter 4 stjernede hoteller men vi er åbne for mindre nu vi skal
> afsted uden børn..
>
> ved du hvor vi bør rejse hen ??

Jeg vet ikke hvor dere bør reise, men jeg vet hvor _jeg_ ville ha reist;
Chios. Øya har lite turister, mye å se, man finner flere hoteller som
ligger ved eller nær vannet og maten er fantastisk god på Chios.

Man kan reise dit på egenhånd via Athen, naboøyene Samos og Lesvos, fra
Izmir går det daglig båt til Chios, en ca. times tur, eller man kan reise
charter. http://www.amisol.dk/

--
Marianne
http://www.chios-info.com

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 06-11-08 16:37

Prøv at kigge på Zakynthos. Igen er det Århus Charter der har de
bedste steder, og Tsilivi er langt at foretrække. Hotel
Mediteranee har 4 stjerner, og kan varmt anbefales, dog har
Apollo også et dejligt hotel i byen, og her med afgang fra Kbh.
Bravo Tours har intet atraktivt.
Vi har været der 10 gange, men skal der ske noget nyt, og
opleves noget nyt, hver dag i 14 dage, er den nok for lille, men
en uge med oplevelser, og en uge ved lækker sandstrand, samt små
spadsereture op i oliven lundene, er perfekt.

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 16-11-08 11:10

On 06 Nov 2008 15:36:58 GMT, Thomas Peter Bitsch
<tpbknorr@QN2C0post.tele.dk> (slet QN2C0) wrote:

> [...]
>en uge med oplevelser, og en uge ved lækker sandstrand, samt små
>spadsereture op i oliven lundene, er perfekt.
--------------------

Kan helt tilslutte mig det - hatr lige bher i September været på
Zakynthos med Århus Charter. En dejlig ø - vi boede i Kalamaki 200 m.
fra stranden - pefekt. Havde lejet bil i 3 dage, så vi kunne fint nå
at se hele øen - kan anbefales.
Mogens

Fra : jos

Dato : 17-11-08 09:32

mogens.amd64@gmail.com wrote:

> [...]
> Zakynthos med Århus Charter. En dejlig ø - vi boede i Kalamaki 200 m.
> fra stranden - pefekt. Havde lejet bil i 3 dage, så vi kunne fint nå

men hold jer fra "skildpaddeture" - de er pinlige.
finn