Fødevarer fra USA til DK
Fra : Heidi

Dato : 31-10-08 11:41

Hej gruppe

Når man ikke må indføre fødevarer til USA, hvordan er reglerne så den
anden vej, USA til DK??
For mit vedkommende handler det om nogle lækre ckokolader og småkager,
jeg har fundet og gerne vil have med hjem, men hvis man ikke må tage
dem med til Danmark, så vil jeg spise mig trætte i dem inden
hjemrejsen.

Heidi

Fra : Bjarne K.

Dato : 31-10-08 19:04

"Heidi" <staunhansen@gmail.com> wrote in message
> [...]

> jeg har fundet og gerne vil have med hjem, men hvis man ikke må tage
> dem med til Danmark, så vil jeg spise mig trætte i dem inden

Ikke at jeg kan hjælpe med spørgsmålet, men hvad hedder lækkerierne ?

Bjarne K.

Fra : drm

Dato : 01-11-08 15:00

"Bjarne K." <not@nej.ni> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hej gruppe

> Ikke at jeg kan hjælpe med spørgsmålet, men hvad hedder lækkerierne ?

Jeg havde forskelligt spiseligt med i håndtasken og også nogle ting i
kufferten, da vi rejse fra Chicago for 14 dage siden, og der var ikke nogen,
der reagerede - jeg tror, at det er fuldstændig ligegyldigt, når du rejser
den vej. Det danske toldvæsen er ligeglade.

Hilsen
Dorthe

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-11-08 18:55

"drm" <sure500@hotmail.com> wrote in

> [...]
> nogen, der reagerede - jeg tror, at det er fuldstændig ligegyldigt,
> når du rejser den vej. Det danske toldvæsen er ligeglade.

Nu er der andre "væsner" end toldvæsnet at bekymre sig om. Jeg kender intet
til de specifikke fødevareregler, men som udgangspunkt kan man sige at alle
animalske fødevarer er no-go.

I den forbindelse gælder følgende:

I Danmark skal en sammensat fødevare betragtes som en animalsk fødevare,
når

- den indeholder kød eller produkter heraf
- den indeholder fisk eller produkter heraf
- den indeholder mindst 50% mælk eller mælkebaserede produkter
- den indeholder mindst 50% æg eller ægprodukter

Fra : Heidi

Dato : 06-11-08 09:22

On Oct 31, 10:03 am, "Bjarne K." <n...@nej.ni> wrote:

> Ikke at jeg kan hjælpe med spørgsmålet, men hvad hedder lækkerierne ?

Åh det kan jeg ikke lige huske, men jeg kan få dem i Ferry Building i
San Francisco.

Heidi

Fra : Lars Ehlers

Dato : 08-11-08 07:22

On Thu, 6 Nov 2008 08:22:19 -0800 (PST), Heidi <staunhansen@gmail.com>
wrote:

>Åh det kan jeg ikke lige huske, men jeg kan få dem i Ferry Building i
>San Francisco.

På markedet udenfor? Ret hyggeligt sted.

Jeg ville ikke bekymre mig spor over at tage chokolade eller småkager
med hjem fra USA, jeg blev på et tidspunkt stoppet i tolden i Kastrup,
og de bekymrede sig overhovedet ikke de snacks og madvarer, som jeg
havde med hjem til familie og venner. De checkede kun for spiritus,
tobak og dyre varer....

Hvis der findes danske regler for privat import at fødevarer, så er de
svære at finde. I stærk modsætning til de amerikanske regler, de
ligger ikke skjull på, hvad de ikke vil have ind. Og i lufthavnen i
San Francisco har de endda beagles, der snuser til ens bagage.... Nej,
ikke efter stoffer, men efter madvarer.

--
Lars Ehlers

Fra : Verner Johnsen

Dato : 09-11-08 22:19

On Fri, 07 Nov 2008 22:21:41 -0800, Lars Ehlers
<ehlersNOSPAM@yahoo.com> wrote:

> Og i lufthavnen i San Francisco har de endda beagles, der
>snuser til ens bagage.... Nej, ikke efter stoffer, men efter madvarer.

Jeg er lige kommet hjem fra Chicago, og i O'Hare gik der også en sød
lille uniformeret hund rundt og snusede til håndbagagen ved
imigrationen.
Og da hunden snusede to gange til den samme taske måtte det meste af
indholdet (af tasken) en tur ud på gulvet.

--
Hilsen Verner