Uregelmæssigheder i CPH
Fra : Kent Oldhøj

Dato : 31-10-08 12:08

Som en følge af Sterlings konkurs er handlingselskabet Menzies DK i går
aftes gået konkurs. Sterling var deres største kunde.

Det berører naturligvis Menzies øvrige kunder. Umiddelbart har lufthavnens
største handlingselskab (SAS Ground Services) overtaget Air Berlin,
IslandExpress og TAP pr. d.d.

Men af mandskabstekniske årsager bør man påregne nogen uregelmæssighed i de
nærmeste dage, især weekenden. Kom i god tid og vær indstillet på forringet
service indtil tingene falder på plads.

Også firmaet der håndterede Sterlings vedligeholdelse har drejet nøglen,
men hvad det har haft af konsekvenser ved jeg ikke.

Fra : Peter T.

Dato : 31-10-08 16:43

In article <Xns9B487B7C9C241kentoldhoj@oldhoj.dk>, oldhoj@gmail.com
says...

> Det berører naturligvis Menzies øvrige kunder. Umiddelbart har lufthavnens
> største handlingselskab (SAS Ground Services) overtaget Air Berlin,
> IslandExpress og TAP pr. d.d.

Ikke helt sandt. AB gik også over til os hos Novia, mens I fik tappen
og islændingen.

> Men af mandskabstekniske årsager bør man påregne nogen uregelmæssighed i de
> nærmeste dage, især weekenden. Kom i god tid og vær indstillet på forringet
> service indtil tingene falder på plads.

Tjoh. Vi (Novia) fik overdraget AY668/finnair en lille times tid før
afgang kl 19:15 efter lidt palaver med en SGS-mand, hvor vi lige skulle
finde ud af hvem der fik hvad (SGS havde vist fået den tildelt i boks
38, mens den også var allokeret til boks 201 i T2). En mand blev sendt
ned i terminal 2 til at pakke bagagedåserne færdig og drøne dem ud til
holdepladsen. Flyveren lettede til tiden og indgående bagage kom også
ind på minuttet (faktisk 14 min før ideel tid). Se! DET var lir! Og
hverken finnair eller passagererne blev berørt! :)
Den tidlige AY620 kl 3:20 i nat blev dog vist aflyst i følge hvad jeg
fik at vide i dag. Og ellers skulle alt have gået fint i dag med alle
afgange og ankomster hos Novia.

Det er forøvrigt mægtigt rart, at både Menzies og Sterling er ude af
vagten. For som det ser ud nu, så kommer Menzies neverever ind i
lufthavnen igen efter den omgang gedigene lort, de har leveret. Og det
er jo slet ikke helt tosset (med andre ord; gid de må brænde op i
helvede).

--
Peter T.

Chup chup chup!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 31-10-08 19:17

Peter T. <usenet170908@hotmail.INVALIDcom> wrote in

> Ikke helt sandt. AB gik også over til os hos Novia, mens I fik tappen
> og islændingen.

Ja, Air Berlin har tilsyneladende skiftet hest. Sådan er branchen jo.

> [...]
> lufthavnen igen efter den omgang gedigene lort, de har leveret. Og det
> er jo slet ikke helt tosset (med andre ord; gid de må brænde op i

Det er aldrig rart når firmaer går konkurs. Sterlings krak komer med stor
sandsynlighed til at betyde dyrere billetpriser for passagererne. Menzies
krak er den tredie lavprishandler der lukker i CPH indenfor kort tid, og
kan forhåbentlig sende et signal om at groundhandling i CPH ikke er for
tøsedrenge.

Som det måske er dig bekendt overtager SGS også Cimbers groundhandling
fra imorgen. Så nu er der kun SGS og Novia tilbage. Og da både 2 af
verdens største groundhandlere (GlobeGround og Menzies) og en af nordens
største (Nordic Aero) har forsøgt sig i CPH uden held, er der da håb om
at der kommer lidt ro på i fremtiden.