Sterling refundering af billet
Fra : Filip Ravn

Dato : 29-10-08 13:19

Jeg har bestilt en rejse med sterling til december på mit Eurocard. Jeg
talte med Eurocard om hvad jeg skulle gøre for at få pengene refunderet, og
de sagde at jeg skulle sende en email til Sterling som dokumentation for
Eurocard om at jeg ville have billetten refunderet. Dette skal så bruges til
efterfølgende at annulere købet.

Mit problem er at de har lukket for deres hjemmeside, så jeg kan ikke finde
nogen email adresse på dem. Er der nogen som kan hjælpe mig med at skaffe en
email adresse på Sterling - også selvom den er ugyldig kan den bruges?

Filip

Fra : jos

Dato : 29-10-08 13:59

Filip Ravn wrote:
> [...]
> finde nogen email adresse på dem. Er der nogen som kan hjælpe mig med
> at skaffe en email adresse på Sterling - også selvom den er ugyldig
Er reglen ikke, at hvis du har købt via kreditkort på nettet men ikke
modtaget varen, er det Kort-selskabets pligt at tilbageføre??

finn

Fra : alexbo

Dato : 29-10-08 14:38

"Filip Ravn" <filipravn@gmail.com> skrev i

> [...]
> finde nogen email adresse på dem. Er der nogen som kan hjælpe mig med at
> skaffe en email adresse på Sterling - også selvom den er ugyldig kan den

Jeg formoder at det er Eurocards forsikring der er på tale, selv Eurocard må
have hørt om konkursen, så jeg ville bare udfylde det hele, sende
dokumentationen for købet, og en print af Sterling hjemmeside hvor de
oplyser om konkursen.

http://www.eurocard.dk/pow/wcp/filedownload.asp?file=DUID_ADE54308E4EED571C12574350024D7C3_Skadeanmeldelse_afbestilling_2008.pdf

http://www.sterling.dk/

mvh
Alex Christensen

Fra : Stig Nielsen

Dato : 29-10-08 19:29

"Filip Ravn" <filipravn@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har bestilt en rejse med sterling til december på mit Eurocard. Jeg
> talte med Eurocard om hvad jeg skulle gøre for at få pengene refunderet

Information til Sterlings passagerer

Kunder som har bestilt billetter direkte på Sterlings hjemmeside, har
desværre ikke mulighed for at få deres billetter refunderet. Dette gælder
også returrejsen, hvorfor hjemrejsen med andet flyselskab således er for
egen regning.

Hvis du har betalt for billetterne med kreditkort, bør du kontakte
kreditkortselskabet/udstederen eller din bank for eventuel refundering af
ubrugte billetter.

Passagerer som har booket deres fly gennem et rejsebureau bør omgående
kontakte deres tur-operatør.

De passagerer som har booket billet gennem Sterling, men skal flyve med
Norwegian, bedes kontakte Norwegian direkte:

+47 21490015 (uden for Norge)

815 21 815 (fra Norge)

Passagerer som lige nu befinder sig i udlandet, boende på hotel eller som
har lejet bil gennem Sterlings samarbejdspartnere, har stadig mulighed for
at blive på hotellet eller have bilen i den periode som de har betalt for,
da disse er betalt direkte til Sterlings samarbejdspartnere. Med hensyn til
flybilletten retur bliver man desværre nødt til at finde andre alternativer
for at komme hjem.

Vær venligst opmærksom på, at hvis flybilletten/hotellet/bilen er købt og
betalt hos ét og samme rejsebureau, og står du med en samlet faktura, bør du
ved hjemkomsten kontakte dit rejsebureau for eventuel dækning eller hjælp
til dine yderligere udgifter til hjemrejsen.

Mange rejseforsikringer dækker desværre ikke konkurs, men du bør alligevel
kontakte dit forsikringsselskab for at få en eventuel afklaring heraf.

Vi følger op senere i dag med svar på konkrete problemstillinger, og håber
på denne måde at kunne hjælpe dig i denne meget uheldige situation.

Sterling Airlines A/S

29. oktober 2008

Fra : Filip

Dato : 29-10-08 20:58

> [...]
> også returrejsen, hvorfor hjemrejsen med andet flyselskab således er for

Jeg har læst den flere gange, men min situation er sådan at pengene først
bliver trukket fra min konto den 2.november, så jeg kan vel blot afvise
denne betaling???

Jeg talte med Eurocard om dette og de sagde at pengene blev betalt trukket
fra min konto føst, og så ville de bagefter prøve at få refunderet det, men
det tror jeg nu ikke helt på vil lykkes for dem. Hvad kan gå galt i at jeg
afviser denne betaling?

Filip

Fra : Janner

Dato : 30-10-08 10:14

"Filip" <filipravn@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> men det tror jeg nu ikke helt på vil lykkes for dem. Hvad kan gå galt i at

Få spæret dit kort for at være sikker - og få banken til at lave et helt nyt
kort til dig.

Fra : mas2dont

Dato : 01-11-08 21:29

> Få spæret dit kort for at være sikker - og få banken til at lave et helt
> nyt
> kort til dig.

Det hjælper ingenting.

Fra : Bo

Dato : 29-10-08 14:21

On 29 Okt., 21:58, "Filip" <filipr...@gmail.com> wrote:

> [...]
> det tror jeg nu ikke helt på vil lykkes for dem. Hvad kan gå galt i at jeg

Du laver straks og omgående en Indsigelse (blanketten har banken) som
du afleverer i din bank allerede imorgen vh Bo

Fra : Bo

Dato : 04-11-08 01:56

On 29 Okt., 14:19, "Filip Ravn" <filipr...@gmail.com> wrote:
> [...]
> email adresse på Sterling - også selvom den er ugyldig kan den bruges?

En anden mulighed er http://krav-i-sterling.dk/default.asp du skal
betale 125 kr for at en "mand" vil sende samlet ind til konkursboet !
smart fundet på vh Bo

Fra : clausfab72@gmail.com

Dato : 04-11-08 09:49

On 29 Okt., 13:19, "Filip Ravn" <filipr...@gmail.com> wrote:
> [...]
> email adresse på Sterling - også selvom den er ugyldig kan den bruges?

Jeg står i samme situation. Jeg har godt nok betalt med MasterCard,
men reglerne skulle gælde for alle internationale credit cards.
Jeg snakkede med min bank og de bad mig bare om at sende dokumentation
for bestilling og betaling af rejsen, så vil de gøre indsigelse mod
MasterCard.
Jeg har også hørt, at man skulle sende en mail til Sterling, for at
kunne bevise, at man havde prøvet at kontakte dem, så for en
sikkerheds skyld sendte jeg en mail til dem (webmaster@sterling.com),
som jeg vedlage min dokumentation.
Jeg fik selvfølgelig en fejlmeddelelse tilbage i hovedet fra Sterling,
men det er der jo ikke noget at gøre ved.

Hvis du ikke allerede har gjort det, så prøv at kontakte din bank og
hør hvad de siger. Jeg har pt ikke fået nogen bekræftelse på, om det
kan lade sig gøre, men banken skriver, at det godt kan tage lidt tid
før det bliver afklaret.

Hvis du går ind på PBS´s hjemmeside finder du følgende beskrivelse:

Internationale kort
Har du købt en flybillet med et internationalt betalingskort
(MasterCard, Maestro, Visa Electron, American Express) direkte hos
Sterling Airways, kan du gøre indsigelse via din bank. Herefter vil
banken søge at få dækket kortholders tab.

Kortholder har, jf. de internationale kortselskabers regler, gode
muligheder for at få tilbageført sin betaling for en forudbetalt
billet, hvor rejsen er blevet aflyst som følge af Sterlings konkurs.

Jeg håber, at ovenstående kan hjælpe.

Fra : KMJolma

Dato : 05-11-08 21:19

"Filip Ravn" <filipravn@gmail.com> skrev i melding
> [...]
> finde nogen email adresse på dem. Er der nogen som kan hjælpe mig med at
> skaffe en email adresse på Sterling - også selvom den er ugyldig kan den

Se denne lenken: http://www.norwegian.no/sw36078.asp

Mvh
Jolma