/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Sterling refundering af billet
Fra : Filip Ravn


Dato : 29-10-08 13:19

Jeg har bestilt en rejse med sterling til december på mit Eurocard. Jeg
talte med Eurocard om hvad jeg skulle gøre for at få pengene refunderet, og
de sagde at jeg skulle sende en email til Sterling som dokumentation for
Eurocard om at jeg ville have billetten refunderet. Dette skal så bruges til
efterfølgende at annulere købet.

Mit problem er at de har lukket for deres hjemmeside, så jeg kan ikke finde
nogen email adresse på dem. Er der nogen som kan hjælpe mig med at skaffe en
email adresse på Sterling - også selvom den er ugyldig kan den bruges?

Filip


 
 
jos (29-10-2008)
Kommentar
Fra : jos


Dato : 29-10-08 13:59

Filip Ravn wrote:
> Jeg har bestilt en rejse med sterling til december på mit Eurocard.
> Jeg talte med Eurocard om hvad jeg skulle gøre for at få pengene
> refunderet, og de sagde at jeg skulle sende en email til Sterling som
> dokumentation for Eurocard om at jeg ville have billetten refunderet.
> Dette skal så bruges til efterfølgende at annulere købet.
>
> Mit problem er at de har lukket for deres hjemmeside, så jeg kan ikke
> finde nogen email adresse på dem. Er der nogen som kan hjælpe mig med
> at skaffe en email adresse på Sterling - også selvom den er ugyldig
> kan den bruges?
> Filip
Er reglen ikke, at hvis du har købt via kreditkort på nettet men ikke
modtaget varen, er det Kort-selskabets pligt at tilbageføre??

finn



alexbo (29-10-2008)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 29-10-08 14:38


"Filip Ravn" <filipravn@gmail.com> skrev i

> Mit problem er at de har lukket for deres hjemmeside, så jeg kan ikke
> finde nogen email adresse på dem. Er der nogen som kan hjælpe mig med at
> skaffe en email adresse på Sterling - også selvom den er ugyldig kan den
> bruges?

Jeg formoder at det er Eurocards forsikring der er på tale, selv Eurocard må
have hørt om konkursen, så jeg ville bare udfylde det hele, sende
dokumentationen for købet, og en print af Sterling hjemmeside hvor de
oplyser om konkursen.

http://www.eurocard.dk/pow/wcp/filedownload.asp?file=DUID_ADE54308E4EED571C12574350024D7C3_Skadeanmeldelse_afbestilling_2008.pdf

http://www.sterling.dk/

mvh
Alex Christensen



Stig Nielsen (29-10-2008)
Kommentar
Fra : Stig Nielsen


Dato : 29-10-08 19:29


"Filip Ravn" <filipravn@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:490854c8$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har bestilt en rejse med sterling til december på mit Eurocard. Jeg
> talte med Eurocard om hvad jeg skulle gøre for at få pengene refunderet


Information til Sterlings passagerer

Kunder som har bestilt billetter direkte på Sterlings hjemmeside, har
desværre ikke mulighed for at få deres billetter refunderet. Dette gælder
også returrejsen, hvorfor hjemrejsen med andet flyselskab således er for
egen regning.

Hvis du har betalt for billetterne med kreditkort, bør du kontakte
kreditkortselskabet/udstederen eller din bank for eventuel refundering af
ubrugte billetter.

Passagerer som har booket deres fly gennem et rejsebureau bør omgående
kontakte deres tur-operatør.

De passagerer som har booket billet gennem Sterling, men skal flyve med
Norwegian, bedes kontakte Norwegian direkte:

+47 21490015 (uden for Norge)

815 21 815 (fra Norge)

Passagerer som lige nu befinder sig i udlandet, boende på hotel eller som
har lejet bil gennem Sterlings samarbejdspartnere, har stadig mulighed for
at blive på hotellet eller have bilen i den periode som de har betalt for,
da disse er betalt direkte til Sterlings samarbejdspartnere. Med hensyn til
flybilletten retur bliver man desværre nødt til at finde andre alternativer
for at komme hjem.

Vær venligst opmærksom på, at hvis flybilletten/hotellet/bilen er købt og
betalt hos ét og samme rejsebureau, og står du med en samlet faktura, bør du
ved hjemkomsten kontakte dit rejsebureau for eventuel dækning eller hjælp
til dine yderligere udgifter til hjemrejsen.

Mange rejseforsikringer dækker desværre ikke konkurs, men du bør alligevel
kontakte dit forsikringsselskab for at få en eventuel afklaring heraf.

Vi følger op senere i dag med svar på konkrete problemstillinger, og håber
på denne måde at kunne hjælpe dig i denne meget uheldige situation.



Sterling Airlines A/S

29. oktober 2008



Filip (29-10-2008)
Kommentar
Fra : Filip


Dato : 29-10-08 20:58

> Kunder som har bestilt billetter direkte på Sterlings hjemmeside, har
> desværre ikke mulighed for at få deres billetter refunderet. Dette gælder
> også returrejsen, hvorfor hjemrejsen med andet flyselskab således er for
> egen regning.

Jeg har læst den flere gange, men min situation er sådan at pengene først
bliver trukket fra min konto den 2.november, så jeg kan vel blot afvise
denne betaling???

Jeg talte med Eurocard om dette og de sagde at pengene blev betalt trukket
fra min konto føst, og så ville de bagefter prøve at få refunderet det, men
det tror jeg nu ikke helt på vil lykkes for dem. Hvad kan gå galt i at jeg
afviser denne betaling?

Filip



Janner (30-10-2008)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 30-10-08 10:14


"Filip" <filipravn@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4908bfda$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>> Kunder som har bestilt billetter direkte på Sterlings hjemmeside, har
>> desværre ikke mulighed for at få deres billetter refunderet. Dette gælder
>> også returrejsen, hvorfor hjemrejsen med andet flyselskab således er for
>> egen regning.
>
> Jeg har læst den flere gange, men min situation er sådan at pengene først
> bliver trukket fra min konto den 2.november, så jeg kan vel blot afvise
> denne betaling???
>
> Jeg talte med Eurocard om dette og de sagde at pengene blev betalt trukket
> fra min konto føst, og så ville de bagefter prøve at få refunderet det,
> men det tror jeg nu ikke helt på vil lykkes for dem. Hvad kan gå galt i at
> jeg afviser denne betaling?
>
> Filip

Få spæret dit kort for at være sikker - og få banken til at lave et helt nyt
kort til dig.



mas2dont (01-11-2008)
Kommentar
Fra : mas2dont


Dato : 01-11-08 21:29


> Få spæret dit kort for at være sikker - og få banken til at lave et helt
> nyt
> kort til dig.

Det hjælper ingenting.



Bo (29-10-2008)
Kommentar
Fra : Bo


Dato : 29-10-08 14:21

On 29 Okt., 21:58, "Filip" <filipr...@gmail.com> wrote:
> > Kunder som har bestilt billetter direkte på Sterlings hjemmeside, har
> > desværre ikke mulighed for at få deres billetter refunderet. Dette gælder
> > også returrejsen, hvorfor hjemrejsen med andet flyselskab således er for
> > egen regning.
>
> Jeg har læst den flere gange, men min situation er sådan at pengene først
> bliver trukket fra min konto den 2.november, så jeg kan vel blot afvise
> denne betaling???
>
> Jeg talte med Eurocard om dette og de sagde at pengene blev betalt trukket
> fra min konto føst, og så ville de bagefter prøve at få refunderet det, men
> det tror jeg nu ikke helt på vil lykkes for dem. Hvad kan gå galt i at jeg
> afviser denne betaling?
>
> Filip

Du laver straks og omgående en Indsigelse (blanketten har banken) som
du afleverer i din bank allerede imorgen vh Bo

Bo (04-11-2008)
Kommentar
Fra : Bo


Dato : 04-11-08 01:56

On 29 Okt., 14:19, "Filip Ravn" <filipr...@gmail.com> wrote:
> Jeg har bestilt en rejse med sterling til december på mit Eurocard. Jeg
> talte med Eurocard om hvad jeg skulle gøre for at få pengene refunderet, og
> de sagde at jeg skulle sende en email til Sterling som dokumentation for
> Eurocard om at jeg ville have billetten refunderet. Dette skal så bruges til
> efterfølgende at annulere købet.
>
> Mit problem er at de har lukket for deres hjemmeside, så jeg kan ikke finde
> nogen email adresse på dem. Er der nogen som kan hjælpe mig med at skaffe en
> email adresse på Sterling - også selvom den er ugyldig kan den bruges?
>
> Filip

En anden mulighed er http://krav-i-sterling.dk/default.asp du skal
betale 125 kr for at en "mand" vil sende samlet ind til konkursboet !
smart fundet på vh Bo

clausfab72@gmail.com (04-11-2008)
Kommentar
Fra : clausfab72@gmail.com


Dato : 04-11-08 09:49

On 29 Okt., 13:19, "Filip Ravn" <filipr...@gmail.com> wrote:
> Jeg har bestilt en rejse med sterling til december på mit Eurocard. Jeg
> talte med Eurocard om hvad jeg skulle gøre for at få pengene refunderet, og
> de sagde at jeg skulle sende en email til Sterling som dokumentation for
> Eurocard om at jeg ville have billetten refunderet. Dette skal så bruges til
> efterfølgende at annulere købet.
>
> Mit problem er at de har lukket for deres hjemmeside, så jeg kan ikke finde
> nogen email adresse på dem. Er der nogen som kan hjælpe mig med at skaffe en
> email adresse på Sterling - også selvom den er ugyldig kan den bruges?
>
> Filip

Jeg står i samme situation. Jeg har godt nok betalt med MasterCard,
men reglerne skulle gælde for alle internationale credit cards.
Jeg snakkede med min bank og de bad mig bare om at sende dokumentation
for bestilling og betaling af rejsen, så vil de gøre indsigelse mod
MasterCard.
Jeg har også hørt, at man skulle sende en mail til Sterling, for at
kunne bevise, at man havde prøvet at kontakte dem, så for en
sikkerheds skyld sendte jeg en mail til dem (webmaster@sterling.com),
som jeg vedlage min dokumentation.
Jeg fik selvfølgelig en fejlmeddelelse tilbage i hovedet fra Sterling,
men det er der jo ikke noget at gøre ved.

Hvis du ikke allerede har gjort det, så prøv at kontakte din bank og
hør hvad de siger. Jeg har pt ikke fået nogen bekræftelse på, om det
kan lade sig gøre, men banken skriver, at det godt kan tage lidt tid
før det bliver afklaret.

Hvis du går ind på PBS´s hjemmeside finder du følgende beskrivelse:

Internationale kort
Har du købt en flybillet med et internationalt betalingskort
(MasterCard, Maestro, Visa Electron, American Express) direkte hos
Sterling Airways, kan du gøre indsigelse via din bank. Herefter vil
banken søge at få dækket kortholders tab.

Kortholder har, jf. de internationale kortselskabers regler, gode
muligheder for at få tilbageført sin betaling for en forudbetalt
billet, hvor rejsen er blevet aflyst som følge af Sterlings konkurs.


Jeg håber, at ovenstående kan hjælpe.

KMJolma (05-11-2008)
Kommentar
Fra : KMJolma


Dato : 05-11-08 21:19


"Filip Ravn" <filipravn@gmail.com> skrev i melding
news:490854c8$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har bestilt en rejse med sterling til december på mit Eurocard. Jeg
> talte med Eurocard om hvad jeg skulle gøre for at få pengene refunderet,
> og de sagde at jeg skulle sende en email til Sterling som dokumentation
> for Eurocard om at jeg ville have billetten refunderet. Dette skal så
> bruges til efterfølgende at annulere købet.
>
> Mit problem er at de har lukket for deres hjemmeside, så jeg kan ikke
> finde nogen email adresse på dem. Er der nogen som kan hjælpe mig med at
> skaffe en email adresse på Sterling - også selvom den er ugyldig kan den
> bruges?
>
> Filip
Se denne lenken: http://www.norwegian.no/sw36078.asp

Mvh
Jolma



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408920
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste