Nye kul i Kenwood køkkenchef?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-11-08 09:51

Vi har en måske 15 år gammel Kenwood køkkenchef der pludselig ikke vil
"starte" - den dér overbelastningsknap var hoppet ud og trods dét at jeg
skubbede den ind igen (maskinen havde ikke været overbelastet) ville den
ikke køre før jeg havde vredet akslen lidt rundt...

Er der kul i såen en fætter?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Leif Langgaard

Dato : 05-11-08 10:35

> [...]
> skubbede den ind igen (maskinen havde ikke været overbelastet) ville den
> ikke køre før jeg havde vredet akslen lidt rundt...

Ja, du kan få din el-mand til at få dem hjem, og hvis du vil bruge maskinen
15 år mere, så skal du løsne den store møtrik der sidder tæt på hvor
dejkrogen/piskeriset monteres, og træk delene fra hinanden og kom nyt fedt
på tandhjulene, men fjern lige gammelt indtørret fedt først. Der falder ikke
noget ud, eller andet der gør samlingen problematisk.

Held og lykke med opperationen!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-11-08 11:06

Leif Langgaard skrev:

> Ja, du kan få din el-mand til at få dem hjem,

Kender du noget til priser? - har lige oplevet originale dejskrabere til 100
kr. stykket

> [...]
> kom nyt fedt på tandhjulene, men fjern lige gammelt indtørret fedt
> først. Der falder ikke noget ud, eller andet der gør samlingen

Tak!

Har skiftet tandhjul i gearkassen på den foregående model, så dét
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-11-08 11:12

Hans Paulin (6310) skrev:

> Kender du noget til priser?

Nå, ringede til Skousen: 100-150 kr. så de er bestilt

Tak for hjælpen
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-11-08 11:05

Hans Paulin (6310) skrev:

> Nå, ringede til Skousen: 100-150 kr. så de er bestilt

Har nu ventet på nye kul i ca. 3 uger, så nu er jeg ved at blive lidt lang i
hovedet (har været inde hos Skousen flere gange)

Overvejer derfor evt. at købe en helt anden maskine.

Er der nogen der har kendskab til bedre blendere end dem der følger med en
Kenwood?

Princippet er jo i hvert fald 40 år gammelt, og akslen er ret sårbar for
indtrængende vædske - og knivene kan ikke blende is uden at brække (har selv
lavet nye knive i dobbelt tykkelse til min)
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 27-11-08 14:08

> [...]
> indtrængende vædske - og knivene kan ikke blende is uden at brække (har
> selv lavet nye knive i dobbelt tykkelse til min)
Kan du ikke finde de kun online?
Det kan næsten kun blive billigere?
Mvh
Mads

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 27-11-08 16:50

klip

http://www.repaxshop.dk/kenwood/
jeg tor de er her
mvh Ebbe

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-11-08 00:28

Ebbe Hansen skrev:

> http://www.repaxshop.dk/kenwood/
> jeg tor de er her

Der er kun de kul hér:

http://www.repaxshop.dk/kenwood/koekkenmaskiner/kenwood_chef/kmc505/k660018_kul_69_da.html

som Skousen (allerede én gang) har taget hjem, og dét er ikke de samme som
de gamle:

http://www.zofiaoghans.dk/kul.JPG/kul-full;init:.JPG

Prisen er i øvrigt foreløbig steget fra 150-200 til 210,- kr.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 29-11-08 13:04

> [...]
>
> http://www.zofiaoghans.dk/kul.JPG/kul-full;init:.JPG
>
> Prisen er i øvrigt foreløbig steget fra 150-200 til 210,- kr.

De ligner dem du får med til en billlig boremaskine fra harald. Hvad er
målene på dibedutten ? Jeg har da nogen ekstra på loftet.

Mvh
Mads

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-11-08 15:15

Mads Kristiansen skrev:

> De ligner dem du får med til en billlig boremaskine fra harald. Hvad
> er målene på dibedutten ? Jeg har da nogen ekstra på loftet.

De ringede i går fra Skousen at nu var de kommet - men ellers tak
Hans
www.zofiaoghans.dk