Skydedørsgarderobe og flydende gulv
Fra : appelsoft@gmail.com

Dato : 04-11-08 03:07

Hej med jer,

Jeg skal i mit soveværelse have opsat en skydedørsgarderobe på hele
den ene væg. Det er typen, hvor skydedørene kører på en skinne som er
sat fast i gulvet.

Jeg skal også samtidigt have lagt et nyt klikgulv i rummet - men
hvordan gør jeg det hele bedst henne ved skabet? Jeg går ud fra, at
skinnen til skydedørene skal monteres direkte i det underliggende
betongulv - og ikke på det flydende gulv - eller hvad?

Er der nogen der har erfaringer med at få en pæn løsning ud af det?

mvh
Hans Henrik

Fra : Per H

Dato : 04-11-08 11:24

On Tue, 4 Nov 2008 02:07:17 -0800 (PST), appelsoft@gmail.com skrev:

>Hej med jer,
>
>Er der nogen der har erfaringer med at få en pæn løsning ud af det?

Bundskinnen, skal monteres på det færdige gulv. Du kan bruge
selvklæbende tape.

Husk at lågerne skal være i lod.

per

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-11-08 19:30

> [...]
>betongulv - og ikke på det flydende gulv - eller hvad?

>Er der nogen der har erfaringer med at få en pæn løsning ud af det?

Vi har lagt det flydende gulv ud til skinnen, som så er fastgjort i betonen.
Det kræver "omhygge", men ser pænt ud.

Mvh Maria

Fra : Per H

Dato : 04-11-08 19:41

Det er da en skidtsamler,

per

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-11-08 20:12

> Det er da en skidtsamler,

Næ, ikke mere end så meget andet i soveværelset. Der skal bare støvsuges og
det er så det.

Mvh Maria

Fra : Per H

Dato : 04-11-08 20:22

On Tue, 4 Nov 2008 20:11:35 +0100, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> skrev:

>Næ, ikke mere end så meget andet i soveværelset. Der skal bare støvsuges og
>det er så det.

ok, men vi er enige om at du har en fordybning, der hvor din skinne
er?

per

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-11-08 18:51

> ok, men vi er enige om at du har en fordybning, der hvor din skinne
> er?

Ja, og den er faktisk en anelse større end den modsatte i soveværelset, der
står på gulvet. Men det er pænere at den støder op til i stedet for at gå
ind under.

Mvh Maria

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-11-08 15:05

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

> ok, men vi er enige om at du har en fordybning, der hvor din skinne
> er?

Den fordybning kan man jo passende hælde en blød fuge i.

- Martin

Fra : Per H

Dato : 06-11-08 17:40

On Thu, 6 Nov 2008 15:05:22 +0100, "Martin Petersen"
<usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Den fordybning kan man jo passende hælde en blød fuge i.

Ja eller man kunne lade være med at have den fuge.

per

Fra : appelsoft@gmail.com

Dato : 04-11-08 12:02

On 4 Nov., 11:24, Per H <traman...@gmail.com> wrote:

> Bundskinnen, skal monteres på det færdige gulv. Du kan bruge
> selvklæbende tape.

Ok - min tanke var bare, at det flydende gulv så ikke længere var
"flydende" p.g.a. vægten fra lågerne - men det er måske ikke værre end
vægt fra seng, skabselementer og andre møbler?

Det er klart den nemmeste løsning - og ikke nær så meget en
skidtsamler som du også selv nævner...

mvh Hans Henrik

Fra : Per H

Dato : 04-11-08 20:28

On Tue, 4 Nov 2008 11:02:17 -0800 (PST), appelsoft@gmail.com skrev:

>Ok - min tanke var bare, at det flydende gulv så ikke længere var
>"flydende" p.g.a. vægten fra lågerne - men det er måske ikke værre end
>vægt fra seng, skabselementer og andre møbler?

Tag du det bare helt roligt. Det skal ikke flyde nogen steder.

flydende" betyder bare at det ikke er fastgjort. men derfor skal det
ligge korekt plant.

Lågerne står sikkert løse i en skinne i toppen, med sidehjul på.
og det er så i bundhjulene du stiller lågerne så de passer i siderne.

per

Fra : SB

Dato : 08-11-08 09:48

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Lågerne står sikkert løse i en skinne i toppen, med sidehjul på.
> og det er så i bundhjulene du stiller lågerne så de passer i siderne.

Ved at lægge gulvet op til skinnen kræver det at man er meget omhyggelig med
at save det til, hvis man da ikke vil fuge om det bagefter.
Vi har nu stillet skinnen oven på gulvet, og gjort den fast med nogen små
skruer.
Synes også det er lidt smartere med trægulv inde i skabet, end bare
spånplade/beton selv om man ikke kigger meget der ind :)

Søren

Fra : Per H

Dato : 08-11-08 14:24

On Sat, 8 Nov 2008 09:47:43 +0100, "SB" <sobo@[SLETTES]ofir.dk> skrev:

> [...]
>Synes også det er lidt smartere med trægulv inde i skabet, end bare
>spånplade/beton selv om man ikke kigger meget der ind :)

Det er da også sådan man skal gøre, hvis muligheden er der, Alt andet
er da noget juks.

per