Håndklædetørrer med EL
Fra : Finn Landgreen

Dato : 03-11-08 18:34

Hej

Er der nogen der kan kaste lys over hvordan man monterer en håndklædetørrer
kun med EL tilslutning!

Specielt hvad der skal fyldes i - for jeg har på fornemmelsen at det ikke
kun er vand!

/Finn

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-08 18:57

Hvis den kun er til EL er det vel kun stikket der skal i ? Dem jeg har set
ser ud til at være et lukket system.
Har selv en til centralvarme hvor der kan tilsluttes en elpatron. Jeg bruger
dog kun centralvarmen men har forberedt den til at kunne bruges med
elpatronen (der er ballofix både på fremløbet og returløbet så jeg ikke skal
varme hele huset op med elpatronen) Vi fik det lavet sidste år og har altså
kun haft sommeren iår uden tørring af håndklæderne. Det gik rimelig godt, så
jeg tror elpatronen bliver sparet.

Per.

Fra : Martin [TMM]

Dato : 03-11-08 20:51

Hej
Per Olsen wrote:
> Vi fik det lavet sidste år og har altså kun haft sommeren iår uden
> tørring af håndklæderne. Det gik rimelig godt, så jeg tror elpatronen
> bliver sparet.

o O (Gad vide hvad man gjorde før man fik elvarmede håndklædetørere)

/Martin

Fra : Max

Dato : 04-11-08 13:46

Hej Martin

> o O (Gad vide hvad man gjorde før man fik elvarmede håndklædetørere)

Har du hørt om ting som radiatore eller kakkelovne ?

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-08 16:57

> o O (Gad vide hvad man gjorde før man fik elvarmede håndklædetørere)

Før havde vi en radiator på væggen og ovenover var der et håndklædestativ.
Nu har vi sløjfet radiatoren og bruger håndklædevarmeren/håndklæderadiatoren
(som jo kører på centralvarmen) samt gulvvarme (også centralvarme) til at
varme rummet op med.

Per.

Fra : Carsten

Dato : 03-11-08 20:38

> [...]
> håndklædetørrer kun med EL tilslutning!
>
> Specielt hvad der skal fyldes i - for jeg har på fornemmelsen at det ikke

De lidt dyrere håndklædevarmere kan bruges til både vandbåren varme og el.
Det sidste gøres via en "stok" som stikkes igennem en af håndklædevarmerens
"ben". Der skal således *ikke* bruges vand når man kører med el.

Her er et eksempel:
http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10201&storeId=10201&productId=35098&langId=-100

Carsten

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-11-08 17:10

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Det sidste gøres via en "stok" som stikkes igennem en af
> håndklædevarmerens "ben". Der skal således *ikke* bruges vand når man

Selvfølgelig skal der vand i. Ellers brænder den dyppekoger da hurtigt af.

- Martin

Fra : nasip

Dato : 04-11-08 05:35

On 3 Nov., 20:51, "Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> wrote:
> Hej

> o O (Gad vide hvad man gjorde før man fik elvarmede håndklædetørere)
>
> /Martin

Tørrede sig med klamme håndklæder

Vi har en af slagsen, som vi tilslutter via stik. Det fungerer super
og kører kun i vinterhalvåret og kun i kort tid ad gangen, da der
ellers bliver ulideligt varmt på badeværelset.

Vh

Fra : Leif Langgaard

Dato : 04-11-08 13:54

"nasip" <zipcodes@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Vi har en af slagsen, som vi tilslutter via stik. Det fungerer super
og kører kun i vinterhalvåret og kun i kort tid ad gangen, da der
ellers bliver ulideligt varmt på badeværelset.

Jeg så lige på nettet at disse tørrere bruger op til 900w, det er små 40 kr.
om DAGEN!

Det er 15.000,- om året, hvis den bare kværner løs!!!

Vi har en holder uden varme, og bruger i stedet pengene på varme i gulvet

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Max

Dato : 04-11-08 17:05

Hej Leif

> Vi har en holder uden varme, og bruger i stedet pengene på varme i
> gulvet

Den rigtige måde at spare penge på er at hænge håndklæderne
udenfor og tørre.

--
Mvh Max

Fra : Leif Langgaard

Dato : 06-11-08 10:11

> Hej Leif

> Den rigtige måde at spare penge på er at hænge håndklæderne
> udenfor og tørre.

Sikkert nok, men det luner ikke om tæerne

Fra : Jakob Griffel

Dato : 06-11-08 20:16

> Specielt hvad der skal fyldes i - for jeg har på fornemmelsen at det ikke
> kun er vand!

Jo. Jeg har fyldt vand i min. Det virker fint!
Den er jo lavet til vand, og det cirkulerer selv en lille smule rundt i
håndklædetørreren.

Har forresten en model med termostat, så jeg frit kan indstille
temperaturen. Samtidig har dypkogeren en knap, så den fyrer helt op i to
timer, hvorefter den vender tilbage til den lune temperatur.

--
Hilsen Jakob