3/8" radiatorrør -> til-noget-andet
Fra : Hauge

Dato : 02-11-08 16:09

Hejsa

Jeg skal have flyttet en radiator, men har det problem at jeg ikke kan komme
til at skære gevind i den del der stritter op ad gulvet..

Rørene er standard 3/8" jernrør, som jeg gerne vil have over i PEX, dvs.
hvis der findes en art klemring der kan klemme på ydersiden af dette rør,
ville det være rigtigt smart.. Jeg kan ikke umiddelbart finde noget som
helst på diverse VVS-steder, men det kunne jo være der er en klog person her
der kender til det..

Der hvor radiatoren er i dag, skal der være køkkenskabe, dvs. samlingen
bliver lavet i rummet under skabene (soklen), så det bliver en delvis skjult
samling.

Håber nogen kan give et godt råd til hvad jeg lige gør, udover at tage fat i
den lokale VVS'er.

Mvh Hauge

Fra : Erik Olsen

Dato : 02-11-08 16:22

Hauge wrote:

> [...]
> finde noget som helst på diverse VVS-steder, men det kunne jo være
> der er en klog person her der kender til det..

Der findes blødstøbte kompressionsfittings til standardstålrør (+GF+
Primofit). Dels har vi et par stykker i husets brugsvandinstallation,
dels har jeg set dem i et VVS-katalog.

VVS-kataloget har dem bare kun størrelse ½"-2".

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen