Garagetag, rep.?
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 01-11-08 19:51

Hej med jer.
På vores garage ligger der her tagplader, som jeg ikke ved hvad man
kalder, men det er nogen vaffelformede plastplader, som sikkert engang
har været nogenlunde gennemsigtige, men tiden har sat sit præg på dem.
De hedder sikkert trapezplader.
Der er 3 huller i taget, som jeg kunne tænke mig at forsøge at lappe.
Findes der noget kit til at fikse den slags med, eller er det dødsdømt
på forhånd?
Kai

Fra : Ole V Jensen

Dato : 01-11-08 20:02

Fister Løgsovs <None@invalid.za> wrote:

> Der er 3 huller i taget, som jeg kunne tænke mig at forsøge at lappe.
> Findes der noget kit til at fikse den slags med, eller er det dødsdømt
> på forhånd?

Jeg har samme problem, og regner med at lappe med nogle stykker fra en
ny plade.
Jeg vil simpelthen tage en ny plade, og så skære nogle stykker der er
noget større end hullerne, og så lime dem fast ovenpå.

Problemet, tror jeg, er bare at pladerne er sprøde, så det bliver svært
at komme til at komme frem til hullerne. Godt nok kan man lægge en stor
træplade henover så vægten fordeles, men alligevel.

Det må kunne holde til foråret, hvor alle pladerne skal skiftes.

mvh
Ole-J

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 01-11-08 20:07

Ole V Jensen frembragte:

> [...]
> træplade henover så vægten fordeles, men alligevel.
>

> Det må kunne holde til foråret, hvor alle pladerne skal skiftes.

Jeg har samme tanke, men vil dog lime nedefra.
Kai

Fra : Ole V Jensen

Dato : 01-11-08 20:10

Fister Løgsovs <None@invalid.za> wrote:

> Jeg har samme tanke, men vil dog lime nedefra.
> Kai

Det kan man selvfølgelig også.
Man kan jo bare sætte et par pinde under så det er i spænd mens det
hærder.

mvh
Ole-J