Slange til dykpumpe, hvor?
Fra : Henning Lund

Dato : 01-11-08 11:31

Jeg mangler sådanne lærredslanger man kan få til dykpumper. Hvor
køber jeg dem?

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Jørgen

Dato : 01-11-08 15:32

Henning Lund wrote:

> Jeg mangler sådanne lærredslanger man kan få til dykpumper. Hvor
> køber jeg dem?

Biltema kalder dem aftapningsslange (avtappningsslang) og har dem i
pvc-plast til en rund tier pr meter, og lidt billigere i Sverige, hvis du
alligevel komer på de kanter.

- jørgen

Fra : Hauge

Dato : 01-11-08 15:59

Jørgen wrote:
> Biltema kalder dem aftapningsslange (avtappningsslang) og har dem i
> pvc-plast til en rund tier pr meter, og lidt billigere i Sverige,
> hvis du alligevel komer på de kanter.

Udfra spørgsmålet, så virker det mig som om at han mener samme type slange
som brandslanger er lavet af.

Mvh Hauge

Fra : Henning Lund

Dato : 01-11-08 16:04

Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev:

> Udfra spørgsmålet, så virker det mig som om at han mener samme
> type slange som brandslanger er lavet af.

Jep.

Fra : Jørgen

Dato : 01-11-08 16:51

Henning Lund wrote:

> Jep.

Helt i orden, jeg tænkte bare at funktionen (kunne klappe sammen, og rulles
uden luft i slange) der vare mere vigtig en materialet.

- jørgen

Fra : Lars Hansen

Dato : 02-11-08 19:52

"Henning Lund" <dendurikke@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mangler sådanne lærredslanger man kan få til dykpumper. Hvor køber jeg
> [...]

Hej Henning

Jeg ved desværre intet om hvor man kan købe sådanne slanger, men vil dog
lige bidrage med en erfaring om den slags.

Vi bor et sted hvor vand i kælderen ved skybrud absolut ikke er uset.
Så efter at have brugt en nat på at tømme genboens kælder for urin, vand og
afføring med en stor proffesionel dykpumpe venligst udlånt af en brandmand
købte jeg min egen "billige" pumpe i det lokale byggemarked.
Det er sådan en til omkring 700 kroner der skubber 8000 liter/timen med en
løftehøjde på 8 meter.
Til den købte jeg en slange der minder meget om dem brandvæsenet har. Købte
den i Biltema.
Hvad jeg bare ikke tænkte over var at der åbenbart skal MEGET tryk til at
rette sådan en slange ud, så derfor flytter pumpen på ingen måde de lovede
8000 liter/timen.
Tømte min swimmingpool på 17.000 liter på omkring 6 timer!!! (Og det giver
jo ikke 8000 liter/timen).
Har nu prøvet med en fast slange og der er vandtrykket for enden meget
højere end med den sammenklappelige slange.

Jeg er bare lykkelig for at det ikke var ved vand i kælderen der var første
gang den kom i brug, men blot ved tømning af pool´en......

Bare min erfaring.

Lars Hansen

Fra : Henning Lund

Dato : 02-11-08 21:06

Lars Hansen <Lars@oland.danmark> skrev:

> Bare min erfaring.

Ok jamen jeg er klar over at der er forskel på slangetypernes
gennemgang, men den pumpe vi bruger, giver så meget tryk at selv
om det er lærredslange så giver det den mængde vi har brug for.
Lærredslange fylder intet i sammenrullet tilstand, så derfor vil
jeg havde dem igen.

Fra : Lars Hansen

Dato : 02-11-08 21:21

> [...]
> lærredslange så giver det den mængde vi har brug for. Lærredslange fylder
> intet i sammenrullet tilstand, så derfor vil jeg havde dem igen.

Jeg ved ikke hvad min slange er lavet af, men det er noget lærredsagtigt med
noget gummi uden på.
Den er 25 meter lang og fylder i sammenrullet tilstand omkring 40 cm i
diameter. Det skal bemærkes at det er en 32 mm slange.
Nu fandt jeg den lige på Biltema´s hjemmeside og det er PVC-Plast.
Varenummer: 26-986.

Mvh
Lars Hansen

Fra : Max

Dato : 02-11-08 22:02

Hej Henning

> Lærredslange fylder intet i sammenrullet tilstand, så derfor vil
> jeg havde dem igen.

Du kan prøve at kontakte forretninger der sælger til sejlerne,
den slags slanger er ofte brugt i småskibe netop af hensyn
til pladsen.

--
Mvh Max

Fra : Henning Lund

Dato : 03-11-08 06:26

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:

> Du kan prøve at kontakte forretninger der sælger til sejlerne,
> den slags slanger er ofte brugt i småskibe netop af hensyn
> til pladsen.

Det var vist dagens bedste bud, tak. Biltema ligger ikke i
nærheden af mig.

Fra : Gert

Dato : 08-11-08 12:16

du kan få dem hos
www.p-lindberg.dk

gå ind i webshop og søg på brandslange

Mvh
Gert

Fra : Henning Lund

Dato : 10-11-08 16:24

Gert <Gert@lynghoy.dkkk> skrev:
> du kan få dem hos
> www.p-lindberg.dk
>
> gå ind i webshop og søg på brandslange
>
> Mvh
> Gert

Jøsses og der er jeg kunde Tak.

Fra : Henning Lund

Dato : 10-11-08 16:26

Gert <Gert@lynghoy.dkkk> skrev:
> [...]

Æv det er uden koblinger, ved du om han også dem, jeg synes ikke
lige at kunne finde dem?

Fra : Gert

Dato : 13-11-08 15:15

"Henning Lund" <dendurikke@lite.dk> skrev i en

> Æv det er uden koblinger, ved du om han også dem, jeg synes ikke lige at
> kunne finde dem?

jeg kan heller ikke finde dem, så enten har de dem ikke eller også er de i
papir kataloget (det harjeg desvære ikke)

Mvh
Gert