Fiskars mælkebøtte fjerner
Fra : Jacob Laugesen

Dato : 30-10-08 21:51

Kort og godt. Det handler om den model de har som bruges stående. Virker
den?

http://www.fiskars.com/dk/Have/Haveredskaber/MAÝlkebA,ttefjerner/Product+Detaild58e.html

Hilsen Jacob Laugesen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 30-10-08 23:11

Jacob Laugesen skrev:
> Kort og godt. Det handler om den model de har som bruges stående. Virker
> den?

Kort og godt: Ja, når man har øvet sig lidt.

--
Niels

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-10-08 23:27

"Jacob Laugesen" <Sefnyr@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Kort og godt. Det handler om den model de har som bruges stående. Virker
> den?

Det gør et hak med hjørnet af en roehakke også. Der er så lang rod, at det
vil være umuligt at fjerne. De kommer igen, selvfølgelig langsommere hvis
man fjerner mere af roden. Men for at bekæmpe dem, skal de væk så snart de
stikker næsen op igen, og til det er roehakken en nem og hurtig
foranstaltning. Læs: man får det gjort.

Er der mange vil plænerens være at foretrække.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Leo Havmøller

Dato : 31-10-08 05:35

"Jacob Laugesen" <Sefnyr@yahoo.dk> wrote in message
> Kort og godt. Det handler om den model de har som bruges stående. Virker
> den?
>
> http://www.fiskars.com/dk/Have/Haveredskaber/MAÝlkebA,ttefjerner/Product+Detaild58e.html

Ja, det gør den, og i de fleste tilfælde får man hele roden med op.
Kan absolut anbefales.

Leo Havmøller.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-10-08 19:32

"Leo Havmøller" <rtxleh@nospam.nospam> skrev
> Ja, det gør den, og i de fleste tilfælde får man hele roden med op.
> Kan absolut anbefales.

Det gør den aldrig, de er fra 50 cm og opefter (eller snarere nedefter).

Derfor kan apparatet da være udmærket, og sikre en langsom genvækst.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-10-08 20:29

> Det gør den aldrig, de er fra 50 cm og opefter (eller snarere nedefter).

Ikke mine. De store kan være 20 cm, men ikke 50 cm.

Foretrække plænerens, men jeg har også 3500 kvm at holde.

Mvh Maria

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 31-10-08 21:34

Maria Frederiksen skrev:

> Ikke mine. De store kan være 20 cm, men ikke 50 cm.

Det er noget man tror. Husker endnu et haveprogram mange år tilbage hvor
man udgravede en mælkebøtte med mere end en meter rod. En fantastisk
skabning.

--
Niels

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-10-08 22:35

> Det er noget man tror.

End ikke i kirken om søndagen. Faktisk kan sådan en ting graves op - og i
fugtig, løs jord kan den endda hives op - og er dermed ret målbar.

> Husker endnu et haveprogram mange år tilbage hvor man udgravede en
> mælkebøtte med mere end en meter rod. En fantastisk skabning.

Hmmm. Det må være undtagelsen, eller også bliver de bare ikke så lange her i
den sjællandske tunge jord.

Mvh Maria

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-10-08 22:44

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev
> Hmmm. Det må være undtagelsen, eller også bliver de bare ikke så lange her
> i den sjællandske tunge jord.

Nok forklaringen. Har selv gravet en op med over 40 cm rod, og det var uden
det sidste tyndeste.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen