el
Fra : ncp

Dato : 24-10-08 06:38

på en 240v ventilator er der 3 tilslutninger:
SL
HVAD STÅR SL FOR

Fra : apollo14

Dato : 24-10-08 13:41

ncp skrev:
> på en 240v ventilator er der 3 tilslutninger:
> SL
> HVAD STÅR SL FOR

Er det en ventilator med timer eller fugtføler i ??
Hvilket mærke ??

Og så får du nok en mere kvalificeret svar i dk.teknik.el

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-10-08 13:58

On 24 Okt., 14:38, ncp <n...@mail.dk> wrote:
> på en 240v ventilator er der 3 tilslutninger:
> SL
> HVAD STÅR SL FOR

umildbart vil jeg tro det er til timer´eren der sikkert er i den...

SL, måske står det for "startledning"

altså når der kommer spænding på SL, starter ventilatioeren med måske
udskudt start og kører i et par minutter eller noget efter spændningen
forsvinger fra SL klemmen.