Lette skabslåger (gør det selv)
Fra : Navn Navnesen

Dato : 23-10-08 11:03

Hej

Jeg skal have lavet 2 sæt dobbelt-låger til et skab i stuen. Skabshullerne
er ca. 60 cm. og henholdsvis 50 cm og 110 cm høje. Lågerne skal være en
ramme med noget fletværk som fyldning. Jeg mener nok selv at kunne samle og
montere sådan nogle låger, men har ingen konkret erfaring omkring
materialevalg, så jeg er lidt nervøs for at vælge forkert, så det bliver
noget blafre-værk, rammen skal gerne være stabil.

Hvor finder jeg noget materialebeskrivelse til denne opgave ?

Brian

Fra : Martin Bak

Dato : 23-10-08 18:54

"Navn Navnesen" <noreply@domæne.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget blafre-værk, rammen skal gerne være stabil.
>
> Hvor finder jeg noget materialebeskrivelse til denne opgave ?

Materialet er mindre væsentligt. Det er snedkerarbejdet der afgør om
rammerne kommer til at holde. Du kan for den sags skyld bruge affaldstræ fra
paller, og få et bedre resultat med den korrekte udførelse af samlingerne,
end du vil få med det vildeste maghogni, hvis snedkerarbejdet er lavet
ringe.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Navn Navnesen

Dato : 24-10-08 07:58

Ja du har ret, men selvfølgelig er der også nogle minimums dimensioner på
materialet, ligegyldigt her, jeg har jo nærmest valgt det.

Men hvor finder jeg en god beskrivelse af nogle holdbare samlinger, så jeg
kan vurdere om jeg gør det selv ?

Brian