ny hjemmeside vedr. BARF
Fra : A. S. Nielsen

Dato : 05-11-08 11:38

hej hundegruppe

det er godt nok længe siden, vi sidst har diskuteret barffodring, men der er
kommet en ny hjemmeside om emnet, som jeg synes er meget informativ, både
for garvede barfere og for folk, som overvejer at begynde at barffodre deres
hunde.
Så selv om jeg (udelukkende på grund af dovenskab) personligt er en
"frafalden" barfer, synes jeg, I skal have muligheden for at se den:

http://www.naturligthundefoder.dk/Index.html

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Allan Nielsen

Dato : 05-11-08 03:50

On 5 Nov., 11:37, "A. S. Nielsen" <nilleFJERNDE...@jubii.dk> wrote:
> [...]
> Så selv om jeg (udelukkende på grund af dovenskab) personligt er en
> "frafalden" barfer, synes jeg, I skal have muligheden for at se den:

Meget spændene læsning!

Hvad er iøvrigt jeres tanker omkring fisk til hunde?

Jeg har boet på Grønland i to år, hvor slædehundene blev fodret med
frosne hellefisk. De fik en hel fisk med skind og ben og det hele.
Er deres fordøjelsessystem anderledes, eller ville man fint kunne give
f.eks. en schæfer en frossen fisk?

/Allan

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 05-11-08 12:53

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 05-11-08 12:59

[...]

Mine labber var ikke specielt begejstrede for hele sild, men de gled dog
ned, hvis de blev klippet i mundrette bidder
Min venindes spidshunde derimod er vilde med hele sild.

Jeg mener, at det tilrådes, at fisk skal have været nedfrosset en længere
periode (flere uger), førend de bruges til hunde- og kattefoder, for at
eventuelle parasitter skal være slået ihjel.

Jeg har altid tøet fiskene op, førend jeg gav dem til hundene.

mvh Anelise

Fra : JB

Dato : 05-11-08 14:45

[...]

Hej Allan.

Min schæferhvalp spiser rå sild med stor fornøjelse og tåler dem uden
problemer. Hun får dem friske. Men mine andre hunde tåler ikke rå fisk.

Hilsen
Jytte

Fra : jopa

Dato : 06-11-08 16:04

"Allan Nielsen" <allanmaler@gmail.com> skrev

Er deres fordøjelsessystem anderledes, eller ville man fint kunne give
f.eks. en schæfer en frossen fisk?

Det gør jeg da sådan ca 1 gang om ugen, og det har han fået de sidste snart
4 år

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 06-11-08 17:20

jopa, skrev:
> [...]
> f.eks. en schæfer en frossen fisk?
>

> Det gør jeg da sådan ca 1 gang om ugen, og det har han fået de sidste

Mine får også fisk ca 1 gang om ugen, som regel de billige sejfileter fra ALDI
til kattens store fortrydelse

/Jens

Fra : jopa

Dato : 06-11-08 17:59

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Mine får også fisk ca 1 gang om ugen, som regel de billige sejfileter fra
> ALDI
> til kattens store fortrydelse

Fedterøv

Min søn fisker en del og får tit en gedde på krogen til Milo

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 06-11-08 18:19

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Fedterøv

Som man tager det, jeg købte kød/ben for ca 500kr tirsdag
og bestilte grøntmix og fiskeolie for 900kr igår

/Jens

Fra : ager

Dato : 06-11-08 07:41

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Så selv om jeg (udelukkende på grund af dovenskab) personligt er en
> "frafalden" barfer, synes jeg, I skal have muligheden for at se den:

Tak for det!

Det bekræftiger mig bare endnu engang omkring mange af mine teorier, både
mht. kylling og fisk, og kartofler for den sags skyld...
Havde fornylig en lang diskution med Lars fra Barfcentret, da jeg gerne vil
forhandle noget af det kød de fører, men ihh guder hvor er han dog emsig og
totalt uden for pædagogisk rækkevidde.. suk.. nå men efter den samtale gad
jeg slet ikke have noget samarbejde.
jeg ligefrem forgiftede mine hunde ved at hente kallun frisk fra slagter
frem for at købe deres importerede stads.. og fisk skulle de ikke have, og
kylling ihh nej da, faktisk var det kun lige netop det kød de havde der var
rigtigt, ligeledes med grøntdelen, det var kun de varianter de havde på
lager som kunne bruges, som koster en formue, jeg har altid blendet det i en
ganske alm. blender og det fungerer fint.. Det kan skisme også blive FOR
omstændigt!.

Synes den nye side her giver en god og saglig forklaring, lidt tørt læsestof
måske, men bestemt relevant og interesant.

Jeg bruger lidt af det hele, dog med undtagelse af svin, hvad de kun meget
sjældent får.
fisk er de meget glade for, ligefra ørred til sild og de får dem som de er,
eller groft skåret.

Mvh. Marie

Fra : Pwh

Dato : 06-11-08 17:18

ager, skrev:

> Synes den nye side her giver en god og saglig forklaring, lidt tørt
> læsestof måske, men bestemt relevant og interesant.

Det generer mig altid lidt når folk efter kort tid skal give den som erfarne,
hun skriver selv at hun har barfet siden foråret 2007,
det er kortere tid end jeg har, og jeg skal da bestemt afholde mig fra at
vejlede andre mennesker alt for meget

> Jeg bruger lidt af det hele, dog med undtagelse af svin, hvad de kun
> meget sjældent får.

Hvad er der galt med gris, mine får jævnligt rå stegeben, det er de glade for.

> fisk er de meget glade for, ligefra ørred til sild og de får dem som
> de er, eller groft skåret.

http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=2359

/Jens

Fra : ager

Dato : 07-11-08 07:27

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> hun skriver selv at hun har barfet siden foråret 2007,
> det er kortere tid end jeg har, og jeg skal da bestemt afholde mig fra at

Jeg tvivler stærkt på, at det er noget hun selv har brygget sammen, det
virker det alt for sagligt til.
men hendes grundholdning til det at barfe er logik i mine øjne

> Hvad er der galt med gris, mine får jævnligt rå stegeben, det er de glade
> for.

Emma kan ikke klare svin, de to andre får en grisehale ind i mellem, ellers
ikke. Jeg har nu heller ikke de samme muligheder i den kategori som med
andre emner som lam feks. hvad jeg også synes er bedre hundemad en gris.
Jeg hentede en stor sæk med "blandet lam" i går, ligefra indmad til ben,
samt en sæk blandet ko - ren luksus!.
jeg har fået klargjorte kaniner i fryseren, og i næste uge får jeg et læs
vildt, og jeg har lovning på en gang blandet fisk også, så burde vinteren
være klaret hvad foder angår. Så er det bare lidt kallun og kylling jeg
supplerer med.

-Marie

Fra : Pwh

Dato : 07-11-08 07:38

ager, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg tvivler stærkt på, at det er noget hun selv har brygget sammen,
> det virker det alt for sagligt til.

Det tviler jeg bestemt også på at det er, primært nok bare skrevet af
fra diverse bøger, og hvad kan jeg bruge det til.
Personligt læser jeg meget hellere om hvad erfarne barfere har af erfaringer.

> men hendes grundholdning til det at barfe er logik i mine øjne

Jeg har kun skimmet hendes hjemmeside, eftersom hun tydeligvis ikke
personligt har meget at komme med gad jeg ikke spilde tid på den

> [...]
> ellers ikke. Jeg har nu heller ikke de samme muligheder i den
> kategori som med andre emner som lam feks. hvad jeg også synes er

Ok, troede lige der var et eller andet galt ved at fodre med svin
Lam har jeg så desværre dårlig adgang til, gris er der jævnligt tilbud på
og knoglerne spiser de kontra okseben helt op som jo er mest optimalt.
Dog skal de ikke have det for tit, det giver rimeligt hård mave

/Jens

Fra : jopa

Dato : 07-11-08 11:19

"ager" <big@city.dk> skrev

> [...]
> vildt, og jeg har lovning på en gang blandet fisk også, så burde vinteren
> være klaret hvad foder angår. Så er det bare lidt kallun og kylling jeg

Forrygende det lyder som en hel hobby

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 07-11-08 13:54

jopa, skrev:
> "ager" <big@city.dk> skrev

> Forrygende det lyder som en hel hobby

Du har helt misforstået det John,
det er Marie selv der skal æde det hele

/Jens

Fra : ager

Dato : 07-11-08 14:08

> Du har helt misforstået det John,
> det er Marie selv der skal æde det hele

ja da, meget af det er såmænd menneskeføde, men vi må nøjes med havregrød
(-;

Fra : jopa

Dato : 07-11-08 14:17

"ager" <big@city.dk> skrev

> ja da, meget af det er såmænd menneskeføde, men vi må nøjes med havregrød

Det er det jeg mener

Næ du resterne fra de riges bord må være nok

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : ager

Dato : 07-11-08 16:45

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> "ager" <big@city.dk> skrev

> Det er det jeg mener
>
> Næ du resterne fra de riges bord må være nok

Så må de flytte et andet sted hen.. her bor ingen rigmænd eller damer (-;

Fra : Pwh

Dato : 07-11-08 17:06

ager, skrev:

> ja da, meget af det er såmænd menneskeføde, men vi må nøjes med
> havregrød (-;

Kan der ikke engang blive til en gang kallungrød

/Jens

Fra : ager

Dato : 07-11-08 20:10

> Kan der ikke engang blive til en gang kallungrød

GG.. skulle lige til at invitere John på kallunsuppe, men du er da også
velkommen til at smage ((-;

Fra : Pwh

Dato : 07-11-08 20:45

ager, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> GG.. skulle lige til at invitere John på kallunsuppe, men du er da
> også velkommen til at smage ((-;

Nej tak, men der er sikkert dem der spiser den slags.
Ikke engang mine hunde gad æde det stinkede møg til at starte med,
nu synes de det er det rene guf

/Jens (som ellers ikke er kræsen)

Fra : JB

Dato : 07-11-08 21:03

"ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse

> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> GG.. skulle lige til at invitere John på kallunsuppe, men du er da også
> velkommen til at smage ((-;

http://www.dr.dk/Mad/Kokkeopskrifter/KylieKwong/KylieKwongskoekken/Udsendelse5/185001.htm

Hilsen
Jytte

Fra : ager

Dato : 08-11-08 09:28

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i meddelelsen

> http://www.dr.dk/Mad/Kokkeopskrifter/KylieKwong/KylieKwongskoekken/Udsendelse5/185001.htm

jaja..vidste det godt..kallunpølse laves i stor stil også i visse lande.
mange slagtere rundt om har fast leverence af kallun til visse folkefærd, så
det er nok bare os der er sarte..(-;

Kunne mine selv bestemme, havde de levet af lammekallun, de er hver gang i
totalt ekstase, når hørmen når ind i deres næser, det er mums!.

Mvh. Marie

Fra : JB

Dato : 08-11-08 11:01

> [...]
>
> Kunne mine selv bestemme, havde de levet af lammekallun, de er hver gang i
> totalt ekstase, når hørmen når ind i deres næser, det er mums!.

Du er heldig, du kan skaffe alt det lækre til hundene. Her er livretten
kyllingeskrog fra Allegården.

Hilsen
Jytte

Fra : Pwh

Dato : 08-11-08 11:47

JB, skrev:

> Du er heldig, du kan skaffe alt det lækre til hundene. Her er
> livretten kyllingeskrog fra Allegården.

Her i huset er livretten MAD
Synes faktisk ikke specielt der er noget de sætter mere pris på end andet,
det skulle måske lige værer når jeg laver en gryderet med ektra chilli og hvidløg
og de får ½-delen i deres el-kama, så er der dømt savl på gulvet

Lidt OT.
Mine hunde fik ros for deres flotte udseende 2 gange på vores tur idag.
Først af en ung kvinde med 2 Labber som ville vide hvad jeg fodrede med,
og senere af en ældre dame som synes de var så flotte
Så helt galt kan det ikke værer at råfodrer.

/Jens (hvis hunde skal have ½ kyllig hver til aftensmad idag)

Fra : JB

Dato : 08-11-08 16:56

> [...]
> Så helt galt kan det ikke værer at råfodrer.
>
> /Jens (hvis hunde skal have ½ kyllig hver til aftensmad idag)

Der er ingen tvivl om, at frisk mad er bedre end tørfoder. Gryderet med
chilli og hvidløg er uden tvivl godt.

Hilsen
Jytte

Fra : Pwh

Dato : 08-11-08 18:08

JB, skrev:

> Der er ingen tvivl om, at frisk mad er bedre end tørfoder.

Jeg er ikke i tvivl personligt, dog er der ikke helt den samme
fidus mere mht at maden også virker som beskæftigelse.
Til at starte med tog det sin tid for dem at gnaske feks en ½ kylling,
de har lige ædt en hver, det tog under 2 minutter at få den fortæret

> Gryderet
> med chilli og hvidløg er uden tvivl godt.

I begrænsede mængder er det vist ok med levninger efter vores
eget måltid, jeg er obs på at det generelt er for salt.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 08-11-08 11:53

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev

> Du er heldig, du kan skaffe alt det lækre til hundene. Her er livretten
> kyllingeskrog fra Allegården.

Her er det 1/2 kg Olivers ums

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : JB

Dato : 08-11-08 16:54

> Her er det 1/2 kg Olivers ums
>

> --
> Mvh. John
> http://jp-web.dk

Får Milo ikke katte og harer mere?

Hilsen
Jytte

Fra : jopa

Dato : 08-11-08 18:00

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev

> Får Milo ikke katte og harer mere?

Katte har han nu aldrig ædt kun jaget af H til
Ved ikke lige om han snupper lidt engang i mellem.
Han render jo stort set ude hele tiden

Om mandagen får han altid ca et halvt til 1 kg oksetværreb og ikke andet.
Og ca en gang om ugen får han en frossen fisk af et eller andet mærke og kun
det den dag så han barfer et par gange om ugen

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : ager

Dato : 08-11-08 20:42

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Du er heldig, du kan skaffe alt det lækre til hundene. Her er livretten
> kyllingeskrog fra Allegården.

Ja, jeg er også glad for mine aftaler rundt omkring, jeg er ihvertfald
sikret varieret kød.
Det jeg så sælger af det, betaler mine egne hundes foder
Det er ok for mig.

kylling er så det eneste jeg ikke kan trylle frem i rimelige mængder og til
rimelige priser.
Jeg hamstrer når der er tilbud på 5 for 100kr eller sådan noget, men skrog
og sådan noget kan jeg ikke få fat i.

Jeg har overvejet at lege en plukkemaskine, og købe en ladning årsæglæggere,
de kan købes for max 10 kr.
men jeg tvivler nu på at jeg kan få mig selv til det.. det havde ellers
været billig hundemad.

Mvh. Marie

Fra : Pwh

Dato : 09-11-08 19:13

ager, skrev:

> Jeg har overvejet at lege en plukkemaskine, og købe en ladning
> årsæglæggere, de kan købes for max 10 kr.
> men jeg tvivler nu på at jeg kan få mig selv til det.. det havde
> ellers været billig hundemad.

Måske et dumt spørgsmål.
Men hvorfor ikke prøve at give dem hønsene med fjer på,
det kunne jeg da selv finde på at prøve hvis det var

/Jens (som kan se svineriet for sit indre øje)

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-11-08 19:56

In news:gf797d$12ve$1@newsbin.cybercity.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Måske et dumt spørgsmål.
> Men hvorfor ikke prøve at give dem hønsene med fjer på,
> det kunne jeg da selv finde på at prøve hvis det var
>
> /Jens (som kan se svineriet for sit indre øje)

Nåååh, du mener at så kunne du bruge vovserne som hovedpude. LOL

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 09-11-08 20:46

Tove Krieger, skrev:
> In news:gf797d$12ve$1@newsbin.cybercity.dk,
> Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Nåååh, du mener at så kunne du bruge vovserne som hovedpude. LOL

Så kunne de da gører lidt nytte for en gang skyld
Næh, jeg tænkte da bare at i naturen ville en hund da ikke lade en lækker høne
ligge fordi den havde fjer på, vil tro den hurtigt lærer at plukke sådan en sag.
Ellers kan min kat give dem et kursus

/Jens (som Tove igen fik OT med sit kattesnakkeri)

Fra : Leyna

Dato : 09-11-08 22:47

On Sun, 9 Nov 2008 20:45:30 +0100, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Næh, jeg tænkte da bare at i naturen ville en hund da ikke lade en lækker høne
>ligge fordi den havde fjer på, vil tro den hurtigt lærer at plukke sådan en sag.

Hmmmm... En af mine havde faktisk fat i en høne, men Vaks gik imellem
og passede på sin høne. Desværre var det for sent, for hønen var
dødeligt skadet, men der var faneme ingen der fik lov til at sætte
tænderne i den.

>Ellers kan min kat give dem et kursus

Og min ene kat ligger i hønse/andegården og kigger på alt fjerkræet,
men han gør dem ingenting.

Jaja, mine dyr er nok lidt specielle.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-11-08 07:10

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> In news:gf797d$12ve$1@newsbin.cybercity.dk,
> Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Nåååh, du mener at så kunne du bruge vovserne som hovedpude. LOL

> [...]

Jeg tror han regner med, at de så efter kort tid får dun....

Og så skulle der jo ifølge statistikken, ikke gå mere end 3 uger...... Før
de kan flyve.. :)

M.V.H....Benny..

Fra : ager

Dato : 10-11-08 06:07

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Måske et dumt spørgsmål.
> Men hvorfor ikke prøve at give dem hønsene med fjer på,
> det kunne jeg da selv finde på at prøve hvis det var

For det første, vil jeg ikke have de æder noget med pels/fjer på.. GG..
sådan er det bare, for det andet.. ER DU DA VANVITTIG for et svineri!!!
-Det må sgu da være grund nok! (-;

Mvh. Marie

Fra : Pwh

Dato : 10-11-08 06:13

ager, skrev:
> [...]
> GG.. sådan er det bare, for det andet.. ER DU DA VANVITTIG for et
> svineri!!! -Det må sgu da være grund nok! (-;

Godmorgen Marie, du er også tidligt oppe
Jeg ville nok også hurtigt blive træt af det svineri,
men det kunne da værer sjovt at se dem splitte en høne ad

/Jens (som vil gå på arbejde nu)

Fra : ager

Dato : 10-11-08 07:26

> Godmorgen Marie, du er også tidligt oppe
> Jeg ville nok også hurtigt blive træt af det svineri,
> men det kunne da værer sjovt at se dem splitte en høne ad

tidligt oppe, eller sent i seng..GG.. nej der er jo nogen i huset der møder
meget tidligt, og ungerne skal jo også afsted i skole..
Jeg HAR set hvordan haven ser ud, efter et par hunde har splittet en fasan i
atomer..ihhh du godeste.. /-;
Men ingen tvivl om at de to herrer havde det kanon sjovt..

Mvh. Marie

Fra : Pwh

Dato : 10-11-08 19:15

ager, skrev:

> tidligt oppe, eller sent i seng..GG.. nej der er jo nogen i huset der
> møder meget tidligt, og ungerne skal jo også afsted i skole..

Ingen unger her, men et par køtere der lige skal luftes inden
jeg tager på arbejde.

> Jeg HAR set hvordan haven ser ud, efter et par hunde har splittet en
> fasan i atomer..ihhh du godeste.. /-;

Mine ville self få lov til at splitte sådan en høne ad i min seng eller hvor
det ellers passede dem, bare for at irrerterer John når jeg fortalte om det

> Men ingen tvivl om at de to herrer havde det kanon sjovt..

Og den fornøjelse under du dem ikke, det tangerer faktisk hundeplageri

/Jens (hvis hunde må alt og derfor ikke kan værer ulydige)

Fra : ager

Dato : 11-11-08 07:20

> Mine ville self få lov til at splitte sådan en høne ad i min seng eller
> hvor
> det ellers passede dem, bare for at irrerterer John når jeg fortalte om
> det

Naturligis ((-;

> Og den fornøjelse under du dem ikke, det tangerer faktisk hundeplageri

Ja, jeg er ond!

Mvh. Marie -der godt kunne sove et par timer mere.. /-:

Fra : ager

Dato : 07-11-08 14:07

> "ager" <big@city.dk> skrev

> Forrygende det lyder som en hel hobby

GG.. det er det næsten også, nærmere en sport om at få alt for næsten ingen
penge.. (-;

-Marie