Sterlingbiletter købt hos Kronerejser
Fra : Michael Vorre

Dato : 04-11-08 22:46

I forbindelse med en rejse til Spanien næste år har familien købt et par
biletter hos Kronerejser (der er ikke stillet krav om noget specielt
flyselskab).

Biletterne som er fremsendt fra Kronerejser er fra Sterling og
Kronerejser henviser nu til at der ikke er dækning for rejsen idet de
blot henviser til reglerne i garantifondens regler.

Men vi har jo ikke købt biletterne hos Sterling, vi har heller ikke haft
indflydelse på at rejsen skulle ske med Sterling - vi har blot bestilt
en rejse fra A til B ?

Har Kronerejser ingen ansvar i denne forbindelse, normalt plejer
muligheden for indtjening og risiko jo at følges ad. Men hvis
Kronerejsers postulat på deres hjemmeside er rigtig har de altså ingen
risiko ved at sælge flyrejser, blot en mulighed for at tjene penge ?

Er det Kronerejser der skal rejse kravet til Sterling boet eller er det
os selv (har læst at boet som minimum skal betale skatter og afgifter
tilbage til kunderne) ?

Nogen der ved hvordan vi skal forholde os ?

Hilsen
MV

Fra : Bo

Dato : 04-11-08 15:24

On 4 Nov., 23:45, Michael Vorre <michael.vo...@NOSPAMgmail.com> wrote:
> [...]
> tilbage til kunderne) ?
>
> Nogen der ved hvordan vi skal forholde os ?

Der er en haj her der har åbnet en site http://krav-i-sterling.dk/
som Kronerejser skriver: Kun købt flybillet?
Har du bestilt en flybillet med Sterling, ikke kombineret med hotel,
billeje m.v., har du desværre ikke mulighed for at få din billet
refunderet. Vi anbefaler at du/I kontakter jeres kreditkortselskab
eller forsikringsselskab for at få dækket evt. tab på billetten. Kun
køb af flybillet er ikke omfattet af hverken rejsegarantifonden eller
pakkerejseloven.

Hvis du har betalt med kreditkort henvend dig via din Bank med en
Indsigelse .....
vh Bo

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-11-08 12:32

Bo skrev:

> Har du bestilt en flybillet med Sterling

Det har han ikke. Han har bestilt en billet hos Kronerejser.
Kronerejser er ikke gået fallit, så de må levere billetten eller
hoste op med skejserne.

At deres underleverandør har problemer, kommer ikke kunden ved.

--
Bertel

Fra : alexbo

Dato : 05-11-08 00:07

"Michael Vorre" <michael.vorre@NOSPAMgmail.com> skrev

> Har Kronerejser ingen ansvar i denne forbindelse,

Jo du har handlet hos Kronerejser, og de skal levere hvad du har købt.
Det er de åbenbart ikke indstillet på sådan lige uden videre.
Hvis du har betalt med kort, kan du bruge nedenstående vejledning,
hvis ikke ville jeg starte med at skrive til Kronerejser og bede om at få
tilsendt en gyldig flybillet.
Det får du nok ikke og så kan du vælge lige at se tiden an, der må komme
nogle sager op i medierne om afgørelser af denne art, eller du kan vælge at
klage til forbrugerklagenævnet.

http://alm.nordjyskebank.dk/ref.aspx?id=2741

mvh
Alex Christensen

Fra : Michael Vorre

Dato : 05-11-08 01:22

Hej Alex

Jeg er enig i din opfattelse - det er faktisk også Kronerejsers Holding
Selskab der står som navn på biletterne ikke vores.

Jeg har indsendt et krav til boet efter Sterling, hvis det ikke er
muligt for mig at indsende kravet - får jeg helt sikkert besked fra
Plesner, og så må Kronerejser jo til lommerne.

Men det virker noget ulogisk i forhold til alle andre former for lov at
man kan videresælge ydelser og have en fortjeneste uden at skulle leve
op til den risiko der må være for at varen eller ydelsen ikke leveres.

/MV

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-11-08 12:31

Michael Vorre skrev:

> Men det virker noget ulogisk i forhold til alle andre former for lov at
> man kan videresælge ydelser og have en fortjeneste uden at skulle leve
> op til den risiko der må være for at varen eller ydelsen ikke leveres.

Jamen, det kan man jo heller ikke.

--
Bertel