Skilsmise hjælp udbedes
Fra : Ukendt

Dato : 27-10-08 22:32

Ja (suk) så røg vi også i den.

Men jeg aner ikke hvor jeg skal starte og hvor jeg skal slutte.
Er der nogen der kan give hints/links/råd.

Situationen er således
2 børn 2 år og 5 år
hus (som jeg antager vi begge hæfter for både positivt og negativt,
formiodet friværdi 500 - 900 t.kr hvis det ikke lige er for krisen at
gøre.)
sommerhus som vi / eller måske konen har arvet (ejes med andre i
familien) Hvem ejer et sådan vi har ikke særeje og var gift da hun
arvede sommerhuset.

en firmabil en privat
løsøre
min underskuds kassekredit (er det bare min eller?)

Børnene lader jeg hende frivilligt tage med for er sikker på at hun
VIL have dem med og dermed med garanti får dem om jeg så sloges for
det.

Hvem ejer hvad alt er købt sammen mens vi har været gift dog har vi
ikke altid skrevet under på slutseddler begge to.

Hva ska man gøre, starte og slutte.

For min skyld kan hun få alt det hun peger på så længe jeg har en
madres og en dyne og lidt til dagen af vejen.

findes der gode sider der på dansk og ikke i jurakringlet sætninger
kan hjælpe en igang og igennem?

Der skal jo mok advokater med indover for at give hende sikkerhed
(eller nærmere give mig sikkerhed for fremtidens ævl og bævl fra
svigermor og far)

Hilsen den fortvivlede

Fra : Jubii

Dato : 27-10-08 22:59

"brian" skrev i meddelelsen
> Ja (suk) så røg vi også i den.

> Hilsen den fortvivlede

Du får mere at vide på denne hjemmeside end fra 100 brugere her.

http://www.familiestyrelsen.dk/9/

eller
https://www.borger.dk/Emner/familieboernunge/parforholdaegteskabskilsmisse/skilsmisse/Sider/default.aspx

eller
http://skilsmisse.cjb.net/

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-08 23:39

On Mon, 27 Oct 2008 22:58:32 +0100, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

>"brian" skrev i meddelelsen

>Du får mere at vide på denne hjemmeside end fra 100 brugere her.

> [...]

takker læser og læser lige nu men høre gerne råd fra andre også.

Fra : Kim2000

Dato : 27-10-08 23:41

<brian> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> For min skyld kan hun få alt det hun peger på så længe jeg har en
> madres og en dyne og lidt til dagen af vejen.

Og netop derfor skal du have en advokat, som kan sikre dig at du ikke bliver
flået, mens du er ked af det og verden synes meningsløs. Så start med at
kontakte sådan en gut og så ikke give hende en tøddel overhovedet.

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-08 23:52

>Og netop derfor skal du have en advokat, som kan sikre dig at du ikke bliver
>flået, mens du er ked af det og verden synes meningsløs. Så start med at
>kontakte sådan en gut og så ikke give hende en tøddel overhovedet.

Ja ja men er ikke interesseret i mig selv.
Er kun interesseret i at mine børn kommer bedst muligt igennem og
videre, jeg ska nok klare mig videre.

Hun må for min skyld få huset og månedelige tilskud hvis det gør det
bedre for børnene.

Det var nu mere teknisk hvad man gør og SKAL gøre jeg leder efter.
(slet ikke slagsmål)

Fra : Kim2000

Dato : 28-10-08 00:14

<brian> skrev i en meddelelse

> [...]
> videre, jeg ska nok klare mig videre.
>
> Hun må for min skyld få huset og månedelige tilskud hvis det gør det

Det har skam stor betydning for både dig og børnene at tingene bliver delt
ligeligt og du ikke står med en madras og en seng for nu at bruge dit eget
udtryk. Hvis du hverken har bolig, møbler eller noget som helst andet, så
kan du være sikker på du mister samværet med børnene. Det er altså nu du
skal tænke på digselv, om tre måneder opdager du måske hun har lavet numre
ved siden af og så kommer bitterheden over du gav det hele. Den der med at
spille martyr får du intet ud af overhovedet. Kontakt en advokat fra
morgenstuden og så er det ellers forhandlinger om boet, du ejer halvdelen og
det er din ret at få det. Det er der intet hverken hårdt eller uretfærdigt
i. Mit råd er advokat lige fra starten af.

Fra : Lyrik

Dato : 27-10-08 23:55

"brian" skrev i meddelelsen
> Ja (suk) så røg vi også i den.
>
> Men jeg aner ikke hvor jeg skal starte og hvor jeg skal slutte.
> Er der nogen der kan give hints/links/råd.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Få dig en sagsbehandler, en socialrådgiver eller lignende. Din fagforening
har måske en du kan bruge.

Der er meget at tage stilling til. Ved separation, altså adskildelse, bliver
boet delt. Det man har købt med sin underskrift er man juridisk set ejer af.
Men derfor skal værdien af det, deles med to. Mange andre ting som sofaen
for eksempel, opfattes af begge parter som købt i fællesskab. Men fandt man
papiret på købet så kunne den der havde skrevet under forlange den som sin
ejendom. Men så skal dens værdi deles. Og hvad er det? I praksis foregår det
måske sådan at manden siger jeg kan bruge sofaen og konen siger, så tager
jeg sofabordet. Ingen leder efter købspapiret og ingen hævder at "Det er
min"

En mand sagde til konen:"De møbler vi har skal vi dele værdien af. Skal jeg
sælge dem? Ja Sagde konen. Så solgte han dem til en ven for 400 kroner og
kom med de 200 til konen. Bagefter købte han møblerne tilbage og beholdt
dem!"
Det er en lille skrækhistorie at få fornuft af.

Det er ærgerligt for dig. Prøv om du kan komme ud af det uden at rende rundt
med en lang hale af gæld. Og se at få et sted at bo! Sagsbehandler,
socialrådgiver, boligselskaber hvor du er skrevet op og så videre.

Hilsen
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-08 00:04

On Mon, 27 Oct 2008 23:54:53 +0100, "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
>med en lang hale af gæld. Og se at få et sted at bo! Sagsbehandler,
>socialrådgiver, boligselskaber hvor du er skrevet op og så videre.

Ja må sq nok hellere bare få en professionel ind med det samme.
Ikke for at rive konen men for at undgå at blive helt afklædt selv.

Den med møblerne sætter sq tingene i perspektiv.

Håber dog at den friværdi der er i huset kan gøre at vi begge kan
komme godt fra start igen.

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 28-10-08 07:52

brian wrote:

> Ja må sq nok hellere bare få en professionel ind med det samme.
> Ikke for at rive konen men for at undgå at blive helt afklædt selv.

advokaten skal nok hjælpe dig med at blive afklædt...

men eftersom der er tale om mange penge, så kan han nok godt betale sig
alligevel, selvom han er dyr i drift. især hvis i ikke kan finde ud af
at blive enige om noget som helst.

> Den med møblerne sætter sq tingene i perspektiv.
>
> Håber dog at den friværdi der er i huset kan gøre at vi begge kan
> komme godt fra start igen.

du har ikke noget at hyle over. der er folk der lige har købt hus og som
er gået fra hinanden og må sælge i et marked i frit fald... de lider!

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-08 08:54

>du har ikke noget at hyle over. der er folk der lige har købt hus og som
>er gået fra hinanden og må sælge i et marked i frit fald... de lider!

Ja man kan altid finde andre der har det være end en selv.

Men syntes nu heller ikke jeg hyler.

Fra : Henning

Dato : 28-10-08 17:38

>For min skyld kan hun få alt det hun peger på så længe jeg har en
>madres og en dyne og lidt til dagen af vejen.

Lad være med at være naiv, søg professionel assistance. Start evt hos
www.foreningenfar.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-08 16:52

On Tue, 28 Oct 2008 17:38:01 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Lad være med at være naiv, søg professionel assistance. Start evt hos
>www.foreningenfar.dk

Er jeg heller ikke og har allerede meldt mig ind
Venter kun på at de åbner tlf i aften så jeg kan få kontakt med dem.