Tilbagebetaling af forskud?
Fra : JBJ

Dato : 27-10-08 13:33

Hvad kan jeg henholde mig til i loven, hvis en advokat er blevet hyret til
en opgave og faktisk ikke har gjort noget i 2 år?

Advokaten blev hyret til at hjælpe med en pensionssag, men alt hun har
gjort er at sende 3-4 breve som hun aldrig selv har fulgt op på. Når
brevene ikke blev besvaret af modtager, skete der ikke videre fra
advokatens side. Skulle der følges op på dem har jeg været nød til at
kontakte advokaten for at få det gjort, og i de fleste tilfælde er dette
slet ikke sket. I visse tilfælde er jeg blevet lovet af sekretæren at
advokaten ville ringe til mig og det er heller aldrig sket.

Når jeg så har rykket for opringningen, fik jeg at vide af sekretæren at
beskeden var givet videre til advokaten og at denne nok skulle ringe, men
det skete bare ikke.

Advokaten har aldrig selv taget initiativ til noget som helst.

Nu er jeg blevet træt af advokaten og vil høre om det er muligt at jeg kan
kræve forskuddet tilbagebetalt, da advokaten jo ikke har udført den opgave
hun blev hyret til?
Og isåfald, kan jeg kræve det hele tilbage?

Pensionssagen er ved at falde på plads, men ikke på grund af noget
advokaten har gjort. Tværtimod er det med egen og venners hjælp samt
Ombudsmandens hjælp at sagen er kommet videre.

JBJ

Fra : Kurt Lund

Dato : 27-10-08 20:16

JBJ wrote:
> Hvad kan jeg henholde mig til i loven, hvis en advokat er blevet
> hyret til en opgave og faktisk ikke har gjort noget i 2 år?

Omend jeg godt forstår din tanke at bruge d.v.j. til spørgsmålet, så er det
nærmere et forbrugerspørgsmål som du måske kan have held til at få svar på i
dk.forbruger.

--
Kurt Lund

Fra : JBJ

Dato : 28-10-08 10:42

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i meddelelsen

> Omend jeg godt forstår din tanke at bruge d.v.j. til spørgsmålet, så er
> det nærmere et forbrugerspørgsmål som du måske kan have held til at få
> [...]

Hej Kurt, tak for rådet:) Så prøver jeg der:)

JBJ