Vil dette takseres højt nok?
Fra : Snuden

Dato : 26-10-08 12:11

http://jp.dk/indland/krimi/article1495572.ece

Hvis retsvæsnet viser sig fra sin (som altid) slappe side og giver en straf
på under 12 mdr. fængsel i sådan en sag er der ikke noget at sige til, at
vidner KAN trues til tavshed, når blot the bad guys får øjnene op for at der
som sædvanlig ikke er nogen (synderlige) konsekvenser af deres handlinger.
Hvad kan en voldsmand i denne sag forvente...eller rettere: vil dommerne og
juraen IGEN krænke befolkningens retsfølelse?

Snuden

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 26-10-08 13:05

Snuden wrote:
> Hvad kan en voldsmand i denne sag
> forvente...eller rettere: vil dommerne og juraen IGEN krænke
> befolkningens retsfølelse?

Retoriske spørgsmål kan du stille i dk.politik.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : kaz

Dato : 26-10-08 18:05

Per H. Nielsen wrote:

> Retoriske spørgsmål kan du stille i dk.politik.

Du er formodentlig en mere jurastuderende?
Når du engang får dit kontor et elelr andet sted, så skal du huske på at
bestemt henvise ALLE der ikke henvender sig 100% efter kodexet, dvs kun i
juridiske ord og vendinger, til politikerne på kommiunen.

Fra : Per

Dato : 26-10-08 18:55

Snuden wrote:
> [...]
> konsekvenser af deres handlinger. Hvad kan en voldsmand i denne sag
> forvente...eller rettere: vil dommerne og juraen IGEN krænke

Hey Snude !

Lige netop Straffelovens § 123 (vidnetrusler) bliver altid dømt strengt.

Der bliver normalt altid varetægtsfænglset for blot den mindste trussel imod
et vidne.

Retterne accepterer ikke, at "deres" vidner forulempes. Det er en trussel
mod retssystemet og demokratiet, at man ikke kan vidne i fred. Hele
retsstystemet er bygget op over netop vidneforklaringer - så regn trygt med
en hård straf.

Jeg skal ikke kunne sige hvad straffen bliver i det konkrete tilfælde, men
jeg vil mene at det bliver takseret væsentlig højere end hvis det var en
alm. voldshandling.

Var det "kun" vold vil jeg tro at 3-6 mdr. fængsel var en realistisk dom.

Men samme vold imod et vidne vil jeg mene giver 1-1½ års fængsel.

Om det er for meget eller for lidt - ja det er jo politik

mvh. Per