Regler for midlertidig skiltning?
Fra : Grev Dracula

Dato : 25-10-08 16:42

Fredag eftermiddag har nogen placeret stopforbudsskilte, som angiver,
at man ikke må holde fra søndag kl 7-10, på ca. halvdelen af de
afmærkede parkringspladser i gaderne omkring, hvor jeg bor i
København.

Sandsynligvis skal der foregå nogle filmoptagelse. Det er sket før,
hvor de spærrede det meste af gaden af en halv dags tid for at optage
et reklamespot på 15-20 sekunder.

Lige nu, sent lørdag eftermiddag, er samtlige parkeringspladser stadig
optaget af parkerede biler.

Hvem er ansvarlig for at stille sådanne skilte op, og hvordan er
reglerne for sådan noget?

Risikerer folk en bøde, hvis de ikke står tidligt op søndag morgen og
flytter deres biler, og kan man endog risikere at få en regning, hvis
de vælger at slæbe ens bil væk?

Og hvad nu hvis man er på ferie eller blot var taget på weekend, inden
de stillede skiltene op rundt om ens bil, skal man så også betale en
evt. parkeringsbøde?

Så vidt jeg ved, tager Københavns Kommune sig endog særdeles godt
betalt, når et filmselskab ønsker at benytte byens gader som kulisse,
og det skulle ikke undre mig, om Parkering København også dukker op
med et udrykningshold søndag morgen for at sætte en afgift i forruden
på alle dem, der ikke kan finde en lovlig parkeringsplads, mens
optagelserne foregår, og derfor er nødt til at stille deres bil, hvor
det nu kan lade sig gøre.

Fra : /Peter

Dato : 25-10-08 17:55

"Grev Dracula" <gamma@euv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Risikerer folk en bøde, hvis de ikke står tidligt op søndag morgen og
> flytter deres biler, og kan man endog risikere at få en regning, hvis

Ikke jura:

Forudsat at de allerede parkerede biler ville kunne holde der lovligt
til søndag kl 10 eller mandag morgen for den sags skyld,
og at ejerne ikke har fået besked om de ændrede regler,
og hvis de ikke har været forbi bilen senest søndag kl 7,
sa kan ejerne ikke have kendskab til de nye regler.

Så kan han vel ikke stilles ansvarlig for at holde ulovligt parkeret.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-10-08 01:55

/Peter wrote:
> [...]
> sa kan ejerne ikke have kendskab til de nye regler.
>
> Så kan han vel ikke stilles ansvarlig for at holde ulovligt parkeret.

Mere ikke-jura: Hvis bilerne holder der fra periodens start til
periodens slutning, uden at blive kørt i eller på anden måde brugt, så
er det vel også begrænset hvor meget det generer filmfolkene?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jubii

Dato : 26-10-08 02:30

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i meddelelsen

> Mere ikke-jura: Hvis bilerne holder der fra periodens start til
> periodens slutning, uden at blive kørt i eller på anden måde brugt, så
> er det vel også begrænset hvor meget det generer filmfolkene?

handler det om film og ikke-jura, kan gruppen dk.kultur.film benyttes.

Fra : Brian Sørup

Dato : 26-10-08 07:16

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> Mere ikke-jura: Hvis bilerne holder der fra periodens start til
> periodens slutning, uden at blive kørt i eller på anden måde brugt, så
> er det vel også begrænset hvor meget det generer filmfolkene?

Jadda, der er da ingen der ville have undret sig over en enkelt Ford
Mondeo eller Fiat Punto i et afsnit af Matador - vel ?

--
Venlig Hilsen
Brian Sørup

Fra : Lars Raaby

Dato : 26-10-08 11:10

Brian Sørup skrev:
> "Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Jadda, der er da ingen der ville have undret sig over en enkelt Ford
> Mondeo eller Fiat Punto i et afsnit af Matador - vel ?

WOW er de ved at lave nye afsnit af matador... fortæl fortæl.... *g*

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby