snydt i en net handel... 2000 kr.
Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 24-10-08 16:25

kort opg godt... har overført 2.000 kr. til en for nogen mobiler så de var
på hans konto torsdag d.16-10-2008

han sagde dagen efter han havde sendt dem.... har intet modtaget og har de
sidste 4 dage ringet og skrevet til ham... intet svar...

har hans navn, adrsse, email, tlf. nr. og bank oplysninger....

hvad gør jeg så nu?

nogen der kender til nogen no cure no pay advokater der tager den slags
sager? hvis jeg skal betale en advokat for dette... hvad vil det evt. løbe
op i?

har haft ringet til hans bank (ved godt de ikke giver mig pengene igen) for
at stresse ham... de var dog slet ikke til at snakke med...

politiet... tja... de var heller ikke til at snakke med... har dog en
kammerat og en bror der er betjente der fortalte jeg bare skulle printe alt
kumunikation ud og tage på stationen og hvor man også kunne se udskrifter af
hvor mange gange jeg havde forsøgt at kontakte ham....

eller andre råd?

Mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra : /Peter

Dato : 24-10-08 16:35

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> har haft ringet til hans bank (ved godt de ikke giver mig pengene
> igen) for at stresse ham... de var dog slet ikke til at snakke med...

Måske HA, AK81 eller Black Cobra kan give dit et godt tilbud

Fra : Jubii

Dato : 24-10-08 16:40

"/Peter" <qwery@qwert.qw> skrev i meddelelsen

> Måske HA, AK81 eller Black Cobra kan give dit et godt tilbud

det rigtige svar er at gå til egen bank med beviserne og de har så pligt
til at tilbageføre pengene, som det hedder.

Fra : Tonni Madsen

Dato : 24-10-08 16:41

> det rigtige svar er at gå til egen bank med beviserne og de har så pligt
> til at tilbageføre pengene, som det hedder.

Er du sikker på det... Er det ikke nettop derfor det er så vigtigt at bruge
dankort ved nethandler ( hvor det er muligt naturligvis...)

Mvh Tonni Madsen

Fra : Gamle

Dato : 24-10-08 16:48

Jubii wrote:

> det rigtige svar er at gå til egen bank med beviserne og de har så
> pligt til at tilbageføre pengene, som det hedder.

Når du giver et råd, så læs lige teksten igen. Den ser sådan ud

>kort opg godt... har overført 2.000 kr. til en for nogen mobiler så de var
>på hans konto torsdag d.16-10-2008

Så drop det fis med at banken har pligt til at tilbageføre penge som er
overført.

/Torben

Fra : Hm

Dato : 24-10-08 16:48

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse

> det rigtige svar er at gå til egen bank med beviserne og de har så pligt
> til at tilbageføre pengene, som det hedder.

Her tror jeg du tager fejl, det kan/må de ikke, da det er penge som er ovf.
til en anden konto, havde det været net handel med credit card havde det
været måden.
Hanne

Fra : Holst

Dato : 24-10-08 17:00

Jubii wrote:

> det rigtige svar er at gå til egen bank med beviserne og de har så pligt
> til at tilbageføre pengene, som det hedder.

Absolut ukorrekt.

Det ville måske kunne have været tilfældet, hvis betalingen var sket med
Dankort. Men alt tyder på, at det blot er en almindelig kontooverførsel,
og her får man intet ud af at gå til sin bank.

Fra : Jubii

Dato : 24-10-08 17:22

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> med Dankort. Men alt tyder på, at det blot er en almindelig
> kontooverførsel, og her får man intet ud af at gå til sin bank.

Nu hedder emnet net handel, og at overføre til konto er hvad f.eks. jeg
gør ved net handel via kort. At det kan gøres så pengene havner på
modtagerens konto på en bestemt dag er også rutine med kort.
Så inden man pisser på folk, burde i måske finde ud af hvordan emnet og
tekst er opfattet, eller være intelligente nok til at se hvordan det kan
opfattes.
Men hellere ballade end fred, ik'

Fra : Gamle

Dato : 24-10-08 17:29

Jubii wrote:
> [...]
> Så inden man pisser på folk, burde i måske finde ud af hvordan emnet
> og tekst er opfattet, eller være intelligente nok til at se hvordan

Tøsedreng. Du kan ikke engang indrømme du tog fejl. Fy for p.....
Det skal bare være alle andre der er forkert på den.

Fra : Jubii

Dato : 24-10-08 17:36

"Gamle" <torbenth@it.dk> skrev i meddelelsen

> Tøsedreng. Du kan ikke engang indrømme du tog fejl. Fy for p.....
> Det skal bare være alle andre der er forkert på den.

Folk som dig der skal være fjendtlig indstillet til alt og alle i hele
livet skulle begå selvmord.
Jeg vil ikke kalde dig en tøsedreng, men kun en bunke lort der ikke vil
indrømme, at sådan er du.

Fra : Brian H

Dato : 26-10-08 10:15

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen

> Folk som dig der skal være fjendtlig indstillet til alt og alle i hele
> livet skulle begå selvmord.
> Jeg vil ikke kalde dig en tøsedreng, men kun en bunke lort der ikke vil
> indrømme, at sådan er du.

Så er du vel selv en bunke lort...

Fra : Jubii

Dato : 26-10-08 11:55

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 26-10-08 17:39

Jubii skrev:
> "Brian H" <brian@something.com> skrev i meddelelsen

> Så er du vel selv en bunke lort.

Og i hoveder har helt styr på i hvilken nyhedsgruppe i skriver?

- cep

Fra : Jubii

Dato : 27-10-08 00:46

""Claus E. Petersen" <"snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i meddelelsen

> Og i hoveder har helt styr på i hvilken nyhedsgruppe i skriver?

"i hoveder"?, joh det er den rigtige gruppe.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-10-08 19:00

Jubii wrote:

> [...]
> Så inden man pisser på folk, burde i måske finde ud af hvordan emnet
> og tekst er opfattet, eller være intelligente nok til at se hvordan

Nu vælger du at tolke nethandel som noget der er sket mellem en privat
forbruger og en netbutik.

Det undrer mig at du som færdes så meget på usenet kommer med den lamme
undskyldning.

For vil du da påstå at handel mellem 2 private i en af markedsgrupperne ikke
kan betegnes som nethandel.

Sjovt nok er du for øvrigt den eneste der læser teksten på den måde du gør.
Det burde give et praj.

/F

Fra : Jubii

Dato : 24-10-08 20:22

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Nu vælger du at tolke nethandel som noget der er sket mellem en privat
> forbruger og en netbutik.

Hvis det underforstået er noget andet har jeg ikke opfattet det sådan,
nej.

> Det undrer mig at du som færdes så meget på usenet kommer med den
> lamme undskyldning.

De vaner jeg har på usenet er at besvare indlæg som jeg forstår dem.

> For vil du da påstå at handel mellem 2 private i en af
> markedsgrupperne ikke kan betegnes som nethandel.

Og hvor i indlægget står det?

> Sjovt nok er du for øvrigt den eneste der læser teksten på den måde du
> gør. Det burde give et praj.

Det burde giver spørgere på usenet et praj om, at skrive et spørgsmål
som kan forstås af alle og ikke misforsås så let.
Som skrevet tager jeg spørgsmål som pålydende og er der underforsåethed
i det er det stillet forkert.
Jeg kan tyde svarerne til mit svar, at spørgmålet oser af
underforståethed.
Men i stedet for at forklare det, så skal der konfliktes og kriges.
Godt gået, not.

Fra : Knut

Dato : 24-10-08 20:25

"Jubii" <jubii@msn.com> wrote in message

> De vaner jeg har på usenet er at besvare indlæg som jeg forstår dem.

Langt en længe en god forklaring på hvorfor du skriver så meget ævl!

Knut

Fra : Jubii

Dato : 24-10-08 20:39

"Knut" <enbedreeemailadreesse@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Langt en længe en god forklaring på hvorfor du skriver så meget ævl!
>
> Knut

Kan du ikke sætte dig på gamle, så forstår man hvorfor du skriver så
meget lort på usenet.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 25-10-08 16:22

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke sætte dig på gamle, så forstår man hvorfor du skriver så meget
> lort på usenet.

GVerner, du har ikke ændret din stil en tøddel - selv om du nu kalder dig
"Jubii"..

/Johnny

Fra : Jubii

Dato : 25-10-08 16:51

"Johnny Andersen" <netsat_99@gmail.com> skrev i meddelelsen

> GVerner, du har ikke ændret din stil en tøddel - selv om du nu kalder
> dig "Jubii"..
>
> /Johnny

Dine løgne kan gruppen godt undvære.

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 25-10-08 13:31

Jubii wrote:

> Nu hedder emnet net handel, og at overføre til konto er hvad f.eks. jeg
> gør ved net handel via kort. At det kan gøres så pengene havner på

øøøh, fjols... du har aldrig overvejet privat handel med bankoverførsel?

> [...]
> Så inden man pisser på folk, burde i måske finde ud af hvordan emnet og
> tekst er opfattet, eller være intelligente nok til at se hvordan det kan

du er ihvertfald ikke intelligent nok til at se hvordan emnet kan
opfattes...

> Men hellere ballade end fred, ik'

i det oprindelige står, at modpartens bank ikke er til at snakke med og
de ville nok hurtigt fortælle sandheden om kreditkortbetaling til
erhvervsdrivende. endvidere fremgår ingeting om b2c og forretning, alt
tyder på privathandel af brugte genstande!

hvis der var betalt med kreditkort til forretning, var tråden nok slet
ikke være blevet startet...

Fra : /Peter

Dato : 24-10-08 17:06

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> "/Peter" <qwery@qwert.qw> skrev i meddelelsen

> det rigtige svar er at gå til egen bank med beviserne og de har så
> pligt til at tilbageføre pengene, som det hedder.

Dette svar :
Måske HA, AK81 eller Black Cobra kan give dit et godt tilbud

Var også bare savret på dette:
>eller andre råd?

Rimeligt , ikke?

Fra : N_B_DK

Dato : 24-10-08 21:13

"Jubii" <jubii@msn.com> wrote in message

> det rigtige svar er at gå til egen bank med beviserne og de har så
> pligt til at tilbageføre pengene, som det hedder.

Nej det er direkte ulovligt.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Knut

Dato : 24-10-08 21:42

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> wrote in message
> "Jubii" <jubii@msn.com> wrote in message

> Nej det er direkte ulovligt.

Næh - det er ikke ulovligt at gå i banken!

Knut

Fra : N_B_DK

Dato : 25-10-08 07:10

"Knut" <enbedreeemailadreesse@mail.dk> wrote in message

> Næh - det er ikke ulovligt at gå i banken!

Det er heller ikke ulovligt at læse, men kan forstå du så mener at
banken SKAL tilbageføre pengene hvis jeg overfører penge til en person
og jeg senere vil have dem igen, den mening er I så meget få der har.

Fra : Knut

Dato : 25-10-08 08:47

> [...]
> SKAL tilbageføre pengene hvis jeg overfører penge til en person og jeg
> senere vil have dem igen, den mening er I så meget få der har.

Jeg mener ikke at banken skal gøre andet end at henvise dig til at løse dine
problemer selv - banken er da ikke ansvarlig for at du tilsyneladende har
foretaget dig en lidt halvdum handel.

Knut

Fra : N_B_DK

Dato : 25-10-08 11:59

> Jeg mener ikke at banken skal gøre andet end at henvise dig til at
> løse dine problemer selv - banken er da ikke ansvarlig for at du
> tilsyneladende har foretaget dig en lidt halvdum handel.

Ok, du KAN altså ikke læse, det er så ok.

Fra : Knut

Dato : 25-10-08 12:23

> "Knut" <enbedreeemailadreesse@mail.dk> wrote in message

> Ok, du KAN altså ikke læse, det er så ok.

Eller du kan ikke skrive - det er jo IKKE ulovligt at gå i banken - vel?

Knut

Fra : Brian H

Dato : 26-10-08 10:18

"Knut" <enbedreeemailadreesse@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Eller du kan ikke skrive - det er jo IKKE ulovligt at gå i banken - vel?

Du er enormt dygtig til at tage noget ud af kontekst. Hvorfor bruger du kun
halvdelen af hans udsagn til at gøre nar af ham?

Fra : Knut

Dato : 26-10-08 11:50

"Brian H" <brian@something.com> wrote in message

> Du er enormt dygtig til at tage noget ud af kontekst. Hvorfor bruger du
> kun halvdelen af hans udsagn til at gøre nar af ham?
Hvilken halvdel er det du ikke forstår?

Knut

Fra : Jubii

Dato : 26-10-08 11:56

Fra : Rene Hansen

Dato : 24-10-08 18:02

/Peter <qwery@qwert.qw> skrev:
>"Nikolai R. jensen"
><ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse
>sunsite.dk...

>Måske HA, AK81 eller Black Cobra kan
>give dit et godt tilbud

HA havde i sin tid noget som hed Gold Incasso....
Kender en brolægger som havde STOR glæde af deres service som
var helt inden for lovens rammer, men så heller ikke mer'

Ren

Fra : Holst

Dato : 24-10-08 16:59

Nikolai R. jensen wrote:

> eller andre råd?

Tålmodighed! Manden kan være bortrejst.

En advokat kan næppe betale sig, når det drejer sig om småpenge.

Men eftersom du har alle kontaktoplysninger på ham, så send ham et par
mails, ring til ham og endelig send ham en rykker pr. anbefalet brev.
Send et par rykkere mere og send den endelig til stævning.

Måske får du noget ud af det, måske ikke. Spørgsmålet er, om det er
besværet værd for så få penge.

Fra : Ralph

Dato : 24-10-08 17:05

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse
> kort opg godt... har overført 2.000 kr. til en for nogen mobiler så de var
> på hans konto torsdag d.16-10-2008

Tålmodighed, jeg har en kunde uden nogen somhelst moral, han havde en
forfalden saldo på 2500, jeg har sendt kontoudtog 15 gange i løbet af det
sidste år, IDAG kom der penge, jubii

--
Ralph

Fra : Jubii

Dato : 24-10-08 17:24

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen news:4901f217$0$90274>
sidste år, IDAG kom der penge, jubii

Ja?

Fra : Brian H

Dato : 26-10-08 10:19

?

Fra : Jubii

Dato : 26-10-08 11:56

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-08 12:45

Jubii wrote:
> "Brian H" <brian@something.com> skrev i meddelelsen

> Så er du vel selv en bunke lort.

plonk.wav

Fra : Jubii

Dato : 26-10-08 13:03

<Just> skrev i meddelelsen

> plonk.wav

Laaaaang latter.wav

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-10-08 19:02

Nikolai R. jensen wrote:
> [...]
>
> nogen der kender til nogen no cure no pay advokater der tager den
> slags sager? hvis jeg skal betale en advokat for dette... hvad vil

En opstart af en fogedsag koster nok cirka 300-500 kr.

Dertil kan sagtens løbe yderligere oplysninger.

/F

Fra : Allan Soerensen

Dato : 24-10-08 19:28

> [...]
> sidste 4 dage ringet og skrevet til ham... intet svar...
>
> har hans navn, adrsse, email, tlf. nr. og bank oplysninger....

Jeg syntes godt nok du er hurtig på aftrækkeren.
Ud fra dine egne oplysninger kan pakken kan tidligst være sendt fredag den
17-10-2008. Dermed kan pakken aller tidligst være fremme hos dig mandag
20-10-2008. Vi skriver i dag den 24-10-2008, det er før sket at en pakke har
været forsinket 4 dage hos Postdanmark.

> hvad gør jeg så nu?

Klapper lige hesten lidt og beder venligt sælger, uden at kalde han svindler
og ligende, om en tracking-kode for pakken.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-10-08 20:13

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> han sagde dagen efter han havde sendt dem.... har intet modtaget og har de
> sidste 4 dage ringet og skrevet til ham... intet svar...

Hedder han John Andersen?

--
Per

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-10-08 05:27

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i meddelelsen

> eller andre råd?

Ryst ud med hans data, så vi andre har muligheden for at blive advaret ...

--
Per

Fra : Allan Soerensen

Dato : 25-10-08 12:30

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> "Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i meddelelsen

> Ryst ud med hans data, så vi andre har muligheden for at blive advaret ...

Det vil være ganske urimeligt at hænge nogen ud efter blot 4 dages
forsinkelse.
Der er endnu intet, der tyder på at Nikolai er blevet snydt. Jeg oplever tit
at en pakke bliver 3-4 dage forsinket hos Postdanmark, oftest ligger den i
et af deres sorterings-centre. Andre gange er den sendt til et forkert
modtager posthus og så går der et par dage med at sende den frem og tilbage.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-10-08 08:54

"Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> skrev i meddelelsen

> [...]
> den i et af deres sorterings-centre. Andre gange er den sendt til et
> forkert modtager posthus og så går der et par dage med at sende den frem

Man kan godt vælge at tro på det bedste i folk. Men Nikolai´s historie tyder
på svindel og humbug eller løgnehistorie.

Men pakken er garanteret sendt som brev eller sælger lover at sende
trackingnummeret, men har ikke fået det gjort...

Jeg ville forsøge at finde ud af om der er sammenhæng mellem navn, adresse,
kontonummer, telefonnummer og se ...
--
Per

Fra : Allan Soerensen

Dato : 26-10-08 17:38

> Man kan godt vælge at tro på det bedste i folk. Men Nikolai´s historie
> tyder på svindel og humbug eller løgnehistorie.

Nej det gør den ikke endnu.
At hænge nogen ud som svindler og løgner i et offentlig forum efter blot 4
dage vil være ganske urimeligt (og kunne være injurier og dermed strafbart,
nu vi er i juragruppen). Der kan være mange årsager til at en pakke er 4
dage forsinket.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-10-08 16:24

> [...]
> dage vil være ganske urimeligt (og kunne være injurier og dermed
> strafbart, nu vi er i juragruppen). Der kan være mange årsager til at en

Ja, det er fint. En man ikke ved hvem er skal sende noget til en, men man
har ikke modtaget det endnu. Det lugter langt væk. Jeg gætter på at han
ALDRIG ser noget som helst.

Er du med på et væddemål?
--
Per

Fra : Allan Soerensen

Dato : 29-10-08 18:06

> Ja, det er fint. En man ikke ved hvem er skal sende noget til en, men man
> har ikke modtaget det endnu. Det lugter langt væk. Jeg gætter på at han
> ALDRIG ser noget som helst.

Hvor ved du fra at Nikolai ikke har modtaget sine varer? Han har overhovedet
ikke deltaget i tråden siden han oprettede den, så du kender da vist ikke
status.

> Er du med på et væddemål?

Næ, for jeg har blot sagt at du og Nikolai er for hurtige på aftrækkeren,
når I dømmer en person som svindler pga. 4 dages forsinkelse af en
forsendelse. Din opfordring til at hænge ham ud med navn og adresse i et
offentligt forum er helt ude i hampen.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-10-08 10:48

> [...]

> når I dømmer en person som svindler pga. 4 dages forsinkelse af en
> forsendelse. Din opfordring til at hænge ham ud med navn og adresse i et

Måske.

Du har tydeligvis ikke været i situationen, hvor den ene undskyldning
afløser den anden..

--
Per

Fra : Bo

Dato : 26-10-08 08:24

On 24 Okt., 17:25, "Nikolai R. jensen" <n...@spritstiv.dk> wrote:
> [...]
> kumunikation ud og tage på stationen og hvor man også kunne se udskrifter af
> hvor mange gange jeg havde forsøgt at kontakte ham....

Jeg har fulgt med i debatten, det lader til at du opkøber
mobiltelefoner fra mange forskellige sælgere ?

Du kunne jo lave kontant betaling ved afhentning, så var du ude over
de problemer du har haft med de mange forskellige sælgere

Du er i din gode ret til at anmelde bedragerierne til politiet, men
regn ikke med at politiet prioritere din sag aller højest.

vh Bo

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-10-08 18:27

> [...]
> alt kumunikation ud og tage på stationen og hvor man også kunne se
> udskrifter af hvor mange gange jeg havde forsøgt at kontakte ham....

Har du talt med den lokale sherif eller sheriffen hvor sælger bor?
Der kan godt være stor forskel på de 2 sheriffer.

Jeg havde en lignende sag hvor den lokale sherif intet ville have med det at
gøre, men sheriffen fra sælgers distrikt tog sagen med det samme. Sagen
endte lykkeligt og jeg fik mine penge retur :)

Men som de andre skriver burde du nok lige klappe hesten og give ham en uge
eller 2 før du gør mere.

--
/Dennis
Diverse hardware sælges