Køb af computer i Føtex
Fra : J

Dato : 24-10-08 13:31

Føtex sælger computere hver uge. I min lokale Føtex er maskinerne ikke
udstillet, men man kan købe en kasse indeholdende en computer uden
retur/bytteret, så snart blot den ydre emballage er åbnet. I butikken kan
man ikke se produktet. I mit aktuelle tilfælde ville jeg se tastaturet på en
bærbar HP, fordi jeg IKKE vil have et tastatur med de nordiske bogstaver på
æ-, ø- og å-pladserne. Kun æ, ø og å. Det utydelige modelfoto i kataloget
kan naturligvis ikke anvendes det dette formål. Jeg købte naturligvis ikke
HP'en i Føtex...

Når produktet ikke må/kan ses i butikken, er vi så ikke tæt på "fjernsalg"
(bemærk gåseøjnene)?

/j

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-10-08 13:41

J skrev:

> Når produktet ikke må/kan ses i butikken, er vi så ikke tæt på "fjernsalg"

Nej, overhovedet ikke.

Fjernsalg foreligger når en forbruger indgår en aftale med en
erhvervsdrivende uden at parterne mødes fysisk.

--
Bertel

Fra : Holst

Dato : 24-10-08 15:00

J wrote:

> [...]
> HP'en i Føtex...
>
> Når produktet ikke må/kan ses i butikken, er vi så ikke tæt på "fjernsalg"

Nej, overhovedet ikke. Du kan heller ikke få lov til at smage på
gåseleverpostejen, inden du køber den.

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-10-08 15:39

Holst skrev den 24-10-2008 16:00:

> Nej, overhovedet ikke. Du kan heller ikke få lov til at smage på
> gåseleverpostejen, inden du køber den.

Nu er der vel forskel på en gåseleverpostej til ca. 20-30 kroner og en
computer til mange tusinde kroner.

men J kan vel bare gøre reklamation gældende, når produktet ikke kan det
som er aftalt. Der skal naturligvis aftales i købsaftalen, at
tastaturet skal se ud som han skal have det.
Det er så usandsynlig, at Føtex går med til den aftale, men så må man jo
bare finde en forhandler som vil den aftale hhv. giver mulighed for at
se tastaturet før køb.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Fra : Holst

Dato : 24-10-08 15:43

Carsten Riis wrote:

> Nu er der vel forskel på en gåseleverpostej til ca. 20-30 kroner og en
> computer til mange tusinde kroner.

Ja, det håber jeg da, at der er. Jeg vil nødig lave tekstbehandling med
en bøtte gåseleverpostej.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-10-08 15:53

Holst <newsfeb08@shelter.dk> writes:

> Ja, det håber jeg da, at der er. Jeg vil nødig lave tekstbehandling
> med en bøtte gåseleverpostej.

For slet ikke at tale om at spise et tastatur!

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Holst

Dato : 24-10-08 16:56

Trine Kornum Christiansen wrote:

> For slet ikke at tale om at spise et tastatur!

Næh, men jeg tror nu stadig, det er værre at lave tekstbehandling på
gåseleverpostejen.

Ved den rette opvarmning af tastaturet og krydret med lidt grøntsager
kan det måske blive en udmærket spise for en med det rette tandsæt og en
robust mage.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 24-10-08 17:31

Holst wrote:

> [...]
>
> Ved den rette opvarmning af tastaturet og krydret med lidt grøntsager
> kan det måske blive en udmærket spise for en med det rette tandsæt og

Ja, det hjælper altid når konen er robust.

Jan

Fra : J

Dato : 24-10-08 20:09

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bare finde en forhandler som vil den aftale hhv. giver mulighed for at se

Det gjorde jeg naturligvis også. På dette punkt ved jeg givetvis lidt mere
end hr. og fru Danmark, der (i modsætning til mig) kommer hjem fra Føtex med
en maskine med nordisk tastatur ... På dette punkt er der ganske stor
forskel mellem 'servicen' i Dansk Supermarked og Aldi.

/j

Fra : Ivar

Dato : 24-10-08 22:30

Carsten Riis skrev:

> Nu er der vel forskel på en gåseleverpostej til ca. 20-30 kroner og en
> computer til mange tusinde kroner.

Ikke med hensyn til rettigheder som forbruger.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-10-08 13:10

Ivar skrev den 24-10-2008 23:29:

> Ikke med hensyn til rettigheder som forbruger.

Nemlig: hvis du har reklamation over gåseleverpostejen fx den er
dårlig eller selve postejen viser sig at være en svineleverpostej, så
har du også rettigheder.

For J er det dårligt, når computeren har de danske bogstaver.
Når det er aftalt i købs-momentet, så har J altså
reklamationsrettigheder for at få det rettet (udbedret, ombyttet eller
ophæve købet)....uanset hvor meget han har åbnet emballagen eller ej.

Den måde man handler gåseleverpostej på er noget anderledes end til en
vare til mange tusinde kroner fx vejledning i brugen af produktet.
Fx følger der ikke en brugsanvisning med til gåseleverpostejen, men det
gør der til en computer (omend den nogen gange er svær forståelig, men
det er så en anden snak).

Fra : Infinity

Dato : 24-10-08 23:28

J wrote:
> [...]
> dette formål. Jeg købte naturligvis ikke HP'en i Føtex...
>
> Når produktet ikke må/kan ses i butikken, er vi så ikke tæt på

Gå dog hen i Radio/TV afsnittet og bed om at få lov at se computeren, ellers
find en anden Føtex eller Bilka, same shit!
--
/Infinity

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-08 08:26

Det er jo de samme dårlige betingelser som de har i Netto når de sælger
lignende isenkram. Der kan man heller ikke se varen inden man køber den, og
man kan ikke returnere den hvis man har åbnet emballagen.
Jeg fandt en anden på nettet som jeg er meget tilfreds med, så kan Netto
beholde deres

Per.

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-08 08:55

Per Olsen wrote:
> [...]
> køber den, og man kan ikke returnere den hvis man har åbnet
> emballagen. Jeg fandt en anden på nettet som jeg er meget tilfreds med, så

Forskellen er ens, det er Dansk Supermarked der ejer Netto

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 25-10-08 13:13

J wrote:
> [...]
> kan naturligvis ikke anvendes det dette formål. Jeg købte naturligvis ikke

du må lære at spørge ekspedienten til råds om tastaturet eller gå!

Fra : J

Dato : 25-10-08 16:53

"Master Fat Bastard" <master@fat_group.com> skrev i en meddelelse

> du må lære at spørge ekspedienten til råds om tastaturet eller gå!

En ca. syttenårig medarbejderske, der knapt forstår dansk, spørger jeg ikke
til råds om et tastatur. Måske ved hun endda ikke, hvad danske bogstaver er.

Fra : Erik Olsen

Dato : 25-10-08 17:01

J wrote:

> En ca. syttenårig medarbejderske, der knapt forstår dansk, spørger
> jeg ikke til råds om et tastatur. Måske ved hun endda ikke, hvad
> danske bogstaver er.

Hvordan ved du det når du ikke spurgte hende?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : J

Dato : 25-10-08 17:29

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan ved du det når du ikke spurgte hende?

Fordi jeg spurgte til råds om bytteregler.

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 26-10-08 17:53

"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi jeg spurgte til råds om bytteregler.
Og du kunne ikke spørge om tastaturet også nej nej, men sikkert fordi hun
var udlændning som du antyder, sikkert også fordi du er af den holdning af
hunkøn ikke ved en skid om IT.