Problemer med hund?
Fra : Ove Lissner

Dato : 28-10-08 21:27

Hej allesammen!
Jeg har en lille sød Toy-Puddel (Sheila) - som er mit et og alt, den er
begyndt at pille min tapet af ude i min entre
Hvad gør jeg for at stoppe det, har ikke skældt hende ud før i dag, da jeg
kom og så at hun gjorde det?

Med venlig hilsen
fra
Ove L.

Fra : jopa

Dato : 28-10-08 21:43

"Ove Lissner" <dsl237123@vip.cybercity.dk> skrev

> Hvad gør jeg for at stoppe det, har ikke skældt hende ud før i dag, da jeg
> kom og så at hun gjorde det?

Bliv ved til den ikke gør det mere.
Det er vel dig der bestemmer

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 28-10-08 23:10

Hej
Det hjælper altså ikke at skælde den ud, hvis du ikke ser den gør det.

Er det når du ikke er hjemme?
Er den lukket inde i et rum?

Hanne

Fra : Ove Lissner

Dato : 28-10-08 23:59

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Det hjælper altså ikke at skælde den ud, hvis du ikke ser den gør det.
>
> Er det når du ikke er hjemme?
> Er den lukket inde i et rum?
>
> Hanne

Neej Hanne, det var også det at jeg skrev, at jeg først skældte den ud da
jeg tog den i det, og det var ligesom om at det morede den, for den forsøgte
at gå der ud igen end 3-4 gange
Nej og ja, den kan gå i køkkenet og ud i entreen, men den har aldrig gjort
det før selvom den er 4½ år gammel, så det er ikke særlig smart

Med venlig hilsen
fra
Ove L.

Fra : Hm

Dato : 29-10-08 08:38

"Ove Lissner" <dsl237123@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Hej Ove
Ja, det kan jeg godt se nu, jeg var vist for sent oppe

Det er godt nok underligt, jeg troede det var når hun var alene.
Jeg har hørt (for flere år siden) at der kunne være noget i tapetklister som
nogle hunde godt kunne lide.

Hun har vel ikke ændret adfærd, så der er noget andet galt.

Hun har selvfølgelig noget spændende legetøj samt nogle gamle knogler
liggende som hun kan lege/gnave i når hun lyst,

Et par hurtige forslag:
Når nu tapetet er ødelagt alligevel, så smør godt med fiskesennep på, (kan
børstes af bagefter).

Går ud fra det kun er et bestemt sted, så prøv at sætte en kommode eller
lign. foran, så hun ikke kan nå stedet.

Stå på lur og lige når hun skal til at snuse/starte, så kast evt. en lille
kæde hen ad gulvet mod hende, men ikke ramme hende.

Lave en høj lyd, lige inden hun går igang. (gammeldags grydelåg)

Sørg for at hun -aldrig- er i gangen når hun er alene hjemme.

Hanne

Fra : Allan Nielsen

Dato : 29-10-08 01:31

On 28 Okt., 23:58, "Ove Lissner" <dsl237...@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> Nej og ja, den kan gå i køkkenet og ud i entreen, men den har aldrig gjort
> det før selvom den er 4½ år gammel, så det er ikke særlig smart

Som de andre siger, så skæld den ud hvis du kan tage den i det.
Giv den et andet legetøj og ros den for leg med det. Vis den du har
noget mere spændende og interessant end tapetet.

/Allan

Fra : makkerlone

Dato : 29-10-08 03:44

> Et par hurtige forslag:
> Når nu tapetet er ødelagt alligevel, så smør godt med fiskesennep på, (kan
> børstes af bagefter).

Enig.
Har også prøvet med stærk chillisauce engang til min hund. Det hjalp
med det samme!

K.h. Lone Sommer
www.makker.dk

Fra : Perpedel@gmail.com

Dato : 29-10-08 05:53

On 29 Okt., 10:43, makkerlone <pa...@makker.dk> wrote:

> Enig.
> Har også prøvet med stærk chillisauce engang til min hund. Det hjalp
> med det samme!
>
> K.h. Lone Sommerwww.makker.dk

jeg vil nu foreslå at putte eddike på tapetet. Det er brugt med
succes her i huset

Hilsen Jytte M

Fra : Ove Lissner

Dato : 30-10-08 07:42

> [...]
> begyndt at pille min tapet af ude i min entre
> Hvad gør jeg for at stoppe det, har ikke skældt hende ud før i dag, da jeg

Jeg siger tak til alle som har givet nogen gode svar, så vil jeg prøv de
gode råd og vende tilbage med resultatet

Med venlig hilsen og god dag til alle
fra
Ove L.