V-Power diesel
Fra : Mogens

Dato : 04-11-08 21:05

Dette brændstof markedsføres som en performancediesel i Tyskland. Hvis du
har prøvet at anvende det, hvorledes oplever du så det? Jég synes, den
virker "for vildt" - men er dyr at indkøbe. Bilen opnåede iøvrigt en bedre
brændstoføkonomi vha brændstoffet :)

Fra : Leif Langgaard

Dato : 04-11-08 21:12

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har prøvet at anvende det, hvorledes oplever du så det? Jég synes, den
> virker "for vildt" - men er dyr at indkøbe. Bilen opnåede iøvrigt en bedre

Det er vel ikke fordi du har været en tur på en rigtig motorvej, så maskinen
er blæst godt i gennem?

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : HB

Dato : 04-11-08 21:19

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i meddelelsen
> "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er vel ikke fordi du har været en tur på en rigtig motorvej, så
> maskinen er blæst godt i gennem?

Jeg tror Mogens mangler at fortælle os andre om den tur! :)

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 05-11-08 05:51

"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror Mogens mangler at fortælle os andre om den tur! :)

Jamen det foregik da stille og roligt - der var ik' så meget dér. Som
vanligt ville alle TDI og HDI'erne prøve kræfterne af mod mig, men det fik
de ik' meget succes med. Det største scoop havde jeg, da jeg fuldte en
Passat W8 helt til dørs. Jeg tror ikke, han fattede hvad der skete

Fra : HB

Dato : 05-11-08 20:33

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> de ik' meget succes med. Det største scoop havde jeg, da jeg fuldte en
> Passat W8 helt til dørs. Jeg tror ikke, han fattede hvad der skete

275 hk i en Pishat og du følger den helt til dørs med 170 Tdi hk? Var det
mellem acc. eller topfart?
Jeg ved godt at Pishatten er tungere... Har du allerede "pillet" ved Seat'n?

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 05-11-08 23:20

> 275 hk i en Pishat og du følger den helt til dørs med 170 Tdi hk? Var det
> mellem acc. eller topfart?

Det var fra 110 km/t og op - den klassiske motorvejsdisciplin. Jeg gjorde
det flere gange og ikke bare eet lucky punch.

> Jeg ved godt at Pishatten er tungere...

Prøv at læse om W8'erens drejningsmoment

> Har du allerede "pillet" ved Seat'n?

Nej nej - den skal ikke tunes. Den har svært nok ved at få kræfterne i
jorden som den er.

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 06-11-08 00:27

Mogens:
> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Det var fra 110 km/t og op - den klassiske motorvejsdisciplin. Jeg gjorde det
> flere gange og ikke bare eet lucky punch.

> Prøv at læse om W8'erens drejningsmoment

370 Nm er til stede ved 2.750 omdrejninger......
din har vel 350 men mangler stadig 80 hk, og W8'ern er der sat stop
klods ved 250 km/t

Hvis du har taget den vogn i disiplinen 110 og op så er jeg bange for
at den passat skal have skiftet en eller anden dims der er i stykker :

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Mogens

Dato : 06-11-08 06:14

"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du har taget den vogn i disiplinen 110 og op...

Skriver jeg ikke noget om - jeg fulgte med op.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-11-08 11:41

On Wed, 05 Nov 2008 22:19:55 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse

>Det var fra 110 km/t og op - den klassiske motorvejsdisciplin. Jeg gjorde
>det flere gange og ikke bare eet lucky punch.

>--

Er du sikker på at de andre var klar over at du ville køre om kap?

Har sådan en spanjak ikke ASR?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 06-11-08 16:22

> Er du sikker på at de andre var klar over at du ville køre om kap?

Nu er det jo nærmest indbygget i enhver tysker, at man bør lægge arm med de
interessante biler, man måtte møde på /sin den tyske motorvej ik'

> Har sådan en spanjak ikke ASR?

En Leon har ganske rigtigt antispin, og den lyser lifligt fra tid til anden
:)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-11-08 16:25

Mogens skriver:

> Nu er det jo nærmest indbygget i enhver tysker, at man bør lægge arm med de
> interessante biler, man måtte møde på /sin den tyske motorvej ik'

Måske en Saet ike var interessant nok til at han lagde mærke til den,
når han kørte med speederen halvt nede ????

> En Leon har ganske rigtigt antispin, og den lyser lifligt fra tid til anden
> :)

Ja, ja, det gør den sku også i Touran'en. Regnvejr og Continental dæk er
ikke 2 ting der hænger sammen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 06-11-08 16:38

> Måske en Seat ikke var interessant nok til, at han lagde mærke til den,
> når han kørte med speederen halvt nede ?

Efter udstødningslugten at dømme var der ikke meget "halv gas" at spore ved
W8'eren. Det er sikkert ikke alle, der forstår, hvad der menes

Fra : Alex

Dato : 07-11-08 12:43

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in message
> Efter udstødningslugten at dømme var der ikke meget "halv gas" at spore
> ved W8'eren. Det er sikkert ikke alle, der forstår, hvad der menes

Hvordan så det så ud, når du lå foran Passat'en og skulle trække fra den?
Hvis du kunne "dufte" udstødningen, må man jo formode, du har lagt bagved
passat W8'eren og ikke foran eller ved siden af i et andet spor. Og så har
vindmodstanden jo altså en hel del at sige ved de hastigheder...

Ellers må jeg give dig ret Seat'en er en lækker bil med en fed motor og den
er kvik Har haft en prøvetur i sådan en slæde.

--
Alex

Fra : Mogens

Dato : 07-11-08 18:19

"Alex" <jan_guess_again@schumi.dk> skrev i en meddelelse

> Ellers må jeg give dig ret Seat'en er en lækker bil med en fed motor og
> den er kvik Har haft en prøvetur i sådan en slæde.

OK

Fra : HB

Dato : 06-11-08 16:50

> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Det var fra 110 km/t og op - den klassiske motorvejsdisciplin. Jeg gjorde
> det flere gange og ikke bare eet lucky punch.

Der må da være noget krudt i den Seat..

> Prøv at læse om W8'erens drejningsmoment

I know

> Nej nej - den skal ikke tunes. Den har svært nok ved at få kræfterne i
> jorden som den er.

Nuværende kræfter bliver en vane en dag, så mon ikke fristelsen bliver for
stor for dig en dag? ;)

--
/HB

Fra : Henning

Dato : 04-11-08 21:21

On Tue, 04 Nov 2008 20:04:39 GMT, "Mogens"
> [...]

>har prøvet at anvende det, hvorledes oplever du så det? Jég synes, den
>virker "for vildt" - men er dyr at indkøbe. Bilen opnåede iøvrigt en bedre

Vi hældte det på vores Mazda6 et par gange i sommer da vi var i
Østrig. Jeg kunne ærlig talt ikke mærke forskel, hverken på ydelse
eller økonomi!

Fra : Mogens

Dato : 05-11-08 05:49

> Vi hældte det på vores Mazda6 et par gange i sommer da vi var i
> Østrig. Jeg kunne ærlig talt ikke mærke forskel, hverken på ydelse
> eller økonomi!

OK, så er jeg nok ramt mentalt af fænomenet. Jeg synes nemlig, der var
markant forskel, hvorfor jeg måtte læse lidt om brændstof på Shells web. Jeg
tror ikke, brændstoffet er særligt udbredt - så det faktisk kun eet sted på
turen (tanker kun Shell)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-11-08 07:39

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Vi hældte det på vores Mazda6 et par gange i sommer da vi var i
> Østrig. Jeg kunne ærlig talt ikke mærke forskel, hverken på ydelse
> eller økonomi!

Jeg kunne kun mærke forskel på min tegnebogs størrelse, da jeg prøvede det.

--
Per

Fra : Kim

Dato : 05-11-08 10:25

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
> fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte
Er du ikke kommet af med det solsejl endnu ?

Mvh, Kim

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-11-08 10:37

"Kim" <No@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Er du ikke kommet af med det solsejl endnu ?

Niks :)

--
Per

Fra : Fly Christensen

Dato : 05-11-08 14:07

On Tue, 04 Nov 2008 20:04:39 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:

> [...]
>har prøvet at anvende det, hvorledes oplever du så det? Jég synes, den
>virker "for vildt" - men er dyr at indkøbe. Bilen opnåede iøvrigt en bedre

Nu kører du jo også Folkevogn, og de har jo fået en tendens til, at de
gerne vil have de dyreste drikkevarer, hvis de skal yde optimalt.

Fly

Fra : jens

Dato : 05-11-08 14:41

> [...]
> har prøvet at anvende det, hvorledes oplever du så det? Jég synes, den
> virker "for vildt" - men er dyr at indkøbe. Bilen opnåede iøvrigt en bedre

Det er åbenbart kun tyskerne de kan narre til at betale ekstra, da det er
standardvaren på danske shell stationer.
Det hedder bare diesel extra i DK istedet for Vpowerdiesel.
http://www.shell.com/home/content/dk-da/shell_for_motorists/fuels/diesel_extra/diesel_extra_0809.html
http://www.shell.com/home/content/dk-da/news_and_library/press_releases/press2005/shell_diesel_extra_1409.html
Mvh
Jens

Fra : Mogens

Dato : 05-11-08 23:22

"jens" <jenswj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> standardvaren på danske shell stationer.
> Det hedder bare diesel extra i DK istedet for Vpowerdiesel.

Jég er ikke sikker på, at vi taler om det samme...

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 05-11-08 15:07

Mogens wrote:
> Bilen opnåede iøvrigt en bedre brændstoføkonomi vha brændstoffet :)

Men næppe så meget at det udligner merprisen, vel?

Ebbe

Fra : winddiesel

Dato : 06-11-08 01:25

On Nov 4, 9:04 pm, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:
> [...]
> virker "for vildt" - men er dyr at indkøbe. Bilen opnåede iøvrigt en bedre

Nå, vil forsøge at genoprette topic igen.

Grundet det bilmærke jeg kører i, snakker jeg med en del englændere og
de erfarer betydeligt blødere motorgang o gmere velvillig motor, samt
lidt flere kilometer pr. liter, men omregner jeg deres erfaringer for
forøgelsen pr. kilometer, er det proportionel stigenden med den
merpris de betaler for V-Power dieslen.

BP har Diesel Ultimate "Den sælges også ved Aral i Tyskland" - den
skulle være en snert bedre end V-Power dieslen "ifølge englænderne" -
Jeg forsøgte mig selv i sommers at tanke BP på vores tur i tyskland og
holland, og på turen kunne jeg ikke erfare en forbedring på min, men
derimod de efterfølgende MANGE tanke har bilen kørt længere på
literen.

Med det resultat kontaktede jeg i april måned - Shell i danmark - for
at efterlyse hvornår vi kunne forvente at V-power diesel kunne
erhverves i danmark

Fik følgende svar :

Når der ikke findes V-power diesel - altså en differentieret diesel
tilsvarende V-power benzin - skyldes det dieselbilernes fortsatte
begrænsede udbredelse, i det kun ca. 10-12% af bilparken i Danmark er
diesel biler. Et andet element er logistikken på servicestationerne,
der simpelthen ikke har tankkapasitet til at håndtere et ekstra
produkt. Umiddelbart er der ikke udsigt til vi får produktet til
Danmark, men når andelen af dieselbiler nærmer sig "diesel landenes"
vil vi naturligvis overveje det.