Guldmanns øjenlåg vil blafre.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-11-08 00:35

I går mødte jeg en ambulance med udrykning, henne i Sverige.

Når sådan en svensk kadaverraket kører med "ryk", så har den to
fjernprojektører der blinker sammen med de blå blink. Det er for at
tydeliggøre for de forankørende, at de godt må fise ind til siden.

I betragtning af, at Hr. Guldmann færdes en del i den kommune, så ser
jeg med gru frem til den dag han møder så'rn én

At dømme efter de alenlange tråde han kan holde gang i, sammen med et
par andre proselytter, vil der uværgerligt opstå indtil flere farlige
situationer, hvis/når det falder i hans lod at møde sådan én.

Farligst ville det nok være, hvis Finn sprang ud foran ambulancen,
vildt viftende med et nyudprintet A4 ark, fyldt med §§§§§§§§§.

Kun tiden kan vise hvor galt det vil gå, men jeg er stærkt og
oprigtigt bekymret.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 04-11-08 08:10

Folmer Rasmussen skrev:

> Når sådan en svensk kadaverraket kører med "ryk", så har den to
> fjernprojektører der blinker sammen med de blå blink. Det er for at
> tydeliggøre for de forankørende, at de godt må fise ind til siden.

Erindrer du om ovennævnte fjernprojektører blænder?

/Thorbjørn

Fra : KASO

Dato : 04-11-08 09:57

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Erindrer du om ovennævnte fjernprojektører blænder?

Iflg. Finns definition, vil den blænde ham på 1km's afstand, hvis blot den
lyser over 1 lux

Som følge heraf bør det som minimum medføre dødsstraf at bruge lygterne -
det er nemlig langt vigtigere, at Finn ikke har en teoretisk risiko for at
blive blændet end om hans medtraffikanter kan komme sikkert frem....

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-11-08 10:51

On Tue, 04 Nov 2008 08:10:21 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> wrote:

>Erindrer du om ovennævnte fjernprojektører blænder?

>--

Det er jo et særdeles delikat spørgsmål du der stiller.

Siger jeg til dig, at jeg ikke følte mig generet af lygterne, fordi
jeg holder øjnene i egen side af motorvejen, så kommer der mindst 30
indlæg fra Kent om tunnelsyn.

Et eller andet sted opfatter jeg tunnelsyn som en skavank, og sådan
nogen vil jeg jo helst ikke have.

På den anden side kunne jeg så sige, at lygterne blændede, men så
ville jeg lyve, og det er heller ikke noget jeg bryder mig om.

En 3. mulighed er, at dem som kører foran ambulancen kan føle sig
blændet i spejlene. Det er selvfølgelig også formålet med blinkeriet,
og for at undgå blændingen kører man ind til højre, og må om fornødent
standse op, til ambulancen har passeret.

Har jeg en reel mulighed for at være lidt radikal, bare et øjeblik?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 04-11-08 10:59

> Har jeg en reel mulighed for at være lidt radikal, bare et øjeblik?

Måske......

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-11-08 11:13

On Tue, 4 Nov 2008 10:59:10 +0100, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

>Måske......

>--

Må jeg have lov til at rette en personlig tak til dig for et klart og
entydigt svar.

Hvad skulle man dog gøre uden denne gruppe?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 04-11-08 11:17

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Må jeg have lov til at rette en personlig tak til dig for et klart og
> entydigt svar.

Selv-tak

Jeg så faktisk ikke andre svarmuligheder til netop dette spørgsmål......

> Hvad skulle man dog gøre uden denne gruppe?

Prøve at gå ud i virkeligheden (gys!!!)?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-11-08 11:31

On Tue, 4 Nov 2008 11:17:09 +0100, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>
>Jeg så faktisk ikke andre svarmuligheder til netop dette spørgsmål......

>Prøve at gå ud i virkeligheden (gys!!!)?

Nu begynder jeg at tro, at din dømmekraft er mangelfuld.

Ude i virkeligheden?!!

Er det ikke derude man får ødelagt øjnene af for meget lys?

Er det ikke derude man får hjertestop af ophidselse over at alt for
mange ikke holder til højre på motorvejen?

Er det ikke derude man bliver traumatiseret fordi alle de andre kører
med tågelys både for og bag?

Er det ikke derude man ikke kan/vil flette?

Er det ikke derude at visse lastbilchauffører kører rundt og slår alt
og alle ihjel fordi de læser avis, taler i telefon og brygger kaffe?

Jeg skulle egentlig til Sverige i dag, i embeds medfør, men jeg tror
s'gu at jeg bliver hjemme. ))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 04-11-08 12:13

> Nu begynder jeg at tro, at din dømmekraft er mangelfuld.

Undskyld!!

> Ude i virkeligheden?!!
>
> Er det ikke derude man får ødelagt øjnene af for meget lys?

Jo - et stort problem indtil vi får får forbudt solen at skinne

> Er det ikke derude man får hjertestop af ophidselse over at alt for
> mange ikke holder til højre på motorvejen?

Jo - det hænder jævnligt....

> Er det ikke derude man bliver traumatiseret fordi alle de andre kører
> med tågelys både for og bag?

En psykolog kan måske afhjælpe de værste symptomer....

> Er det ikke derude man ikke kan/vil flette?

Jeps!

> Er det ikke derude at visse lastbilchauffører kører rundt og slår alt
> og alle ihjel fordi de læser avis, taler i telefon og brygger kaffe?

Helt bestemt - de er klart de værste og får Lundin til at ligne en
søndagsskoleelev!

> Jeg skulle egentlig til Sverige i dag, i embeds medfør, men jeg tror
> s'gu at jeg bliver hjemme. ))

Hvis du nu bare holder dig i kabinen, drikker din kaffe, læser din avis og
får en sludder over telefonen - så tror jeg, at det går!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-11-08 12:17

On Tue, 4 Nov 2008 12:12:54 +0100, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>

>Hvis du nu bare holder dig i kabinen, drikker din kaffe, læser din avis og
>får en sludder over telefonen - så tror jeg, at det går!

Af hjertet tak. (Citat frit husket efter udtalelse fra Gurli
Margrethe 2. edition).

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 04-11-08 19:54

> Af hjertet tak. (Citat frit husket efter udtalelse fra Gurli
> Margrethe 2. edition).

Og så holder du fandme fingrene væk fra tågebaglygten og tænder den ikke.
KÆFT hvor ka' de ik' finde ud af det - truckerne - i Sverige !!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-11-08 23:19

On Tue, 04 Nov 2008 18:54:05 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Og så holder du fandme fingrene væk fra tågebaglygten og tænder den ikke.
>KÆFT hvor ka' de ik' finde ud af det - truckerne - i Sverige !!

>--

For at blive i jargonen, så replicerer jeg:

Hvordan i hede hule helvede kan du konstatere om der har sneget sig 2
tågebaglygter ind blandt de 50 andre de har bagpå?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 05-11-08 23:28

> For at blive i jargonen, så replicerer jeg:
> Hvordan i hede hule helvede kan du konstatere om der har sneget sig 2
> tågebaglygter ind blandt de 50 andre de har bagpå?

He he - korrekt. Der er mange, der hr stylet sin bil déroppe
Tågelygter lyser normalt kraftigere end de andre, Folmer :)

Fra : Kent Friis

Dato : 06-11-08 19:46

Den Wed, 05 Nov 2008 23:18:30 +0100 skrev Folmer Rasmussen:

> For at blive i jargonen, så replicerer jeg:
>
> Hvordan i hede hule helvede kan du konstatere om der har sneget sig 2
> tågebaglygter ind blandt de 50 andre de har bagpå?

Tågelygterne er dem der ser ud som om at kører med den ene fod på
bremsen.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 04-11-08 23:56

Folmer Rasmussen skrev:

> Det er jo et særdeles delikat spørgsmål du der stiller.

Nøh, det er da en interessant oplysning.

> Har jeg en reel mulighed for at være lidt radikal, bare et øjeblik?

Du _KUNNE_ også bare trække "nej, det erindrer jeg ikke"-kortet. Så
behøver du ikke snakke udenom :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-08 22:03

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> vildt viftende med et nyudprintet A4 ark, fyldt med §§§§§§§§§.
> Kun tiden kan vise hvor galt det vil gå, men jeg er stærkt og

Som han kan.

Nu har jeg ikke planer om at begynde at læse svensk færdselslov, så hvad
de må og ikke må med deres lange lys ovre i den kommune aner jeg ikke.

Noget andet er at der overfor et udrykningskøretøj jo gælder andre
hensyn. Så jeg tvivler på det kommer til at blive et problem.

Blev forøvrigt "overhalet" af et oppe i Stockholm i går. Forunderligt at
se hvor mange måder der er at "hjælpe" sådan en karl når der er 4 baner
med kø til at skabe pladsen.

Var det i øvrigt dig der holdt "deroppe" mandag eftermiddag og vendte
ryggen til det hele?

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-11-08 23:36

On Tue, 04 Nov 2008 22:03:15 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>
>Noget andet er at der overfor et udrykningskøretøj jo gælder andre
>hensyn. Så jeg tvivler på det kommer til at blive et problem.

Så skal jeg altså forstå det derhen, at dit ukendskab til svensk
færdselslov, samt at der er tale om et udrykningskøretøj gør, at du så
ikke mener du bliver blændet?

> [...]

>Blev forøvrigt "overhalet" af et oppe i Stockholm i går. Forunderligt at
>se hvor mange måder der er at "hjælpe" sådan en karl når der er 4 baner

Man skal ikke få hjertestop i nærheden af nogen motorringvej i nogen
by. Det er livsfarligt.

>--

>Var det i øvrigt dig der holdt "deroppe" mandag eftermiddag og vendte
>ryggen til det hele?

>--

Nej. Jeg kommer ikke længere end Jo¨nköping i disse tider. Med
overnatning.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-11-08 13:12

Folmer Rasmussen skrev:
> Så skal jeg altså forstå det derhen, at dit ukendskab til svensk
> færdselslov, samt at der er tale om et udrykningskøretøj gør, at du så
> ikke mener du bliver blændet?

Hvis du nu forstod det jeg mener som at jeg bliver nødt til at tage det
hensyn at acceptere at blive blændet af lyset fra et udrykningskøretøj,
ganske ligesom jeg er nødt til at acceptere at blive blændet af folks
nærlys på bakker og i sving, ville du nok nærme dig sagens kærne.

> Man skal ikke få hjertestop i nærheden af nogen motorringvej i nogen
> by. Det er livsfarligt.

Allerfald ikke i myldretiderne.

> Nej. Jeg kommer ikke længere end Jo¨nköping i disse tider. Med
> overnatning.

Jo. Der kom jeg forbi både mandag og tirsdag.

Og i øvrigt også på lørdag. Jeg skal lige et smut på (så) langtur, så
det tager to dage at komme der op. (Ôstersund)