|
| Ny bil: Hvilken farve holder bedst prisen? Fra : Lizette Hansen |
Dato : 02-11-08 15:20 |
|
Ja jeg ved godt at det kan ændre sig når vi om 5-10år skal sælge bilen
igen, men hvilke farver hitter bedst?
Har hørt fra mange at sølv, (silver og koksgrå) er mest populær.
Hvordan er det med perlemorshvid?
og bare ren sort og hvid uden metal?
Fam Hansen
| |
Klaus D. Mikkelsen (02-11-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 02-11-08 15:24 |
|
Lizette Hansen skriver:
>
> Ja jeg ved godt at det kan ændre sig når vi om 5-10år skal sælge bilen
> igen, men hvilke farver hitter bedst?
> Har hørt fra mange at sølv, (silver og koksgrå) er mest populær.
> Hvordan er det med perlemorshvid?
> og bare ren sort og hvid uden metal?
De farver der sælges flest af sælger nogengange bedst når de skal sælges
igen. Men beholder du bilen i 10 år er de 1000 kr du kan få ekstra for
den farve der sælge igen lige meget. Vælg en bil i den farve du syntes
er flottest og brug så 1000 kr om året på at være tilfreds.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Mogens (02-11-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 02-11-08 16:38 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:490DB804.3EC96414@du.kan.finde.den...
> De farver der sælges flest af sælger nogengange bedst når de skal sælges
> igen. Men beholder du bilen i 10 år er de 1000 kr du kan få ekstra for
> den farve der sælge igen lige meget. Vælg en bil i den farve du syntes
> er flottest og brug så 1000 kr om året på at være tilfreds.
Og sådan er det med alle de spørgsmål, der er rejste d sidste par døgn i den
her forbindelse. Gå ud og vælg DEN bil med DET udstyr og DEN farve, du atid
har drømt om - og BLÆS resten en hatfuld. Alt for mange tænker for meget
over "næste køber" istedet for at tænke lidt på sig selv. Den økonomisk
øretæve udebliver eller er til at overkomme nemlig :)
| |
Henrik Stidsen (02-11-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 02-11-08 16:49 |
|
"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in
news:UPjPk.3822$U5.24147@newsb.telia.net:
> Og sådan er det med alle de spørgsmål, der er rejste d sidste par døgn
> i den her forbindelse. Gå ud og vælg DEN bil med DET udstyr og DEN
> farve, du atid har drømt om - og BLÆS resten en hatfuld. Alt for mange
> tænker for meget over "næste køber" istedet for at tænke lidt på sig
> selv. Den økonomisk øretæve udebliver eller er til at overkomme nemlig
> :)
Og er man alt for nervøs for gensalgsprisen kan man jo vælge Toyota Flex:
http://www.toyota.dk/service/toyota_flex.aspx?WT.ac=Banner_TOYOTA_FLEX
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Ukendt (02-11-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-11-08 22:11 |
|
On 02 Nov 2008 15:48:56 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:
>"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in
>news:UPjPk.3822$U5.24147@newsb.telia.net:
>
>> Og sådan er det med alle de spørgsmål, der er rejste d sidste par døgn
>> i den her forbindelse. Gå ud og vælg DEN bil med DET udstyr og DEN
>> farve, du atid har drømt om - og BLÆS resten en hatfuld. Alt for mange
>> tænker for meget over "næste køber" istedet for at tænke lidt på sig
>> selv. Den økonomisk øretæve udebliver eller er til at overkomme nemlig
>> :)
>
>Og er man alt for nervøs for gensalgsprisen kan man jo vælge Toyota Flex:
> http://www.toyota.dk/service/toyota_flex.aspx?WT.ac=Banner_TOYOTA_FLEX
Men hva præmisser er der på tilbagekøbet?
KM stand ?
buler?
stenslag?
Lyder lidt som en privat leasing kan være godt for nogle og kan blive
dyrt for andre.
| |
claus b.p. (03-11-2008)
| Kommentar Fra : claus b.p. |
Dato : 03-11-08 11:40 |
|
<brian> skrev i en meddelelse
news:lo5sg4592tf6e716kntgksd4pue2h6oqrp@4ax.com...
> Lyder lidt som en privat leasing kan være godt for nogle og kan blive
> dyrt for andre.
Ligesom med firmabil. Man skal lave et individuelt regnestykke på hvert
tilbud, og holde det op mod risikoen. Hvis leasingkontrakten er god, dvs.
den tillader at man returnerer en bil med almindelig brugsslid, er det mest
et spørgsmål om risikoen ved for mange/få kilometer, og at skullle aflevere
i utide.
På forsikringen er der også et valg, der er et spørgsmål om ren gambling:
Høj selvrisiko, lav præmie eller lav selvrisiko, højere præmie,- eller
fastpræmie. Hvad der er en fordel kan man kun vide hvis man på forhånd
regner ud hvor mange uheld man vil lave.
Jeg har da konstateret at den høje selvrisiko som følger med en lav præmie
også medfører at man ofte vælger at betale rep af småskader selv. Samtidig
bruger man så tid og kræfter på at finde den billigste måde at få lavet
reparationen på.
Eksempel: Fik stjålet 2 sidespejle på Mercedesen. Pris hos Mercedes DK:
6000kr. (Uden arbejdsløn) Fik dem hos et taxiværksted i Hamburg for 3000kr.
Så kom det under selvrisikogrænsen, men det var en uforudset ekstraudgift.
Tænk at idioterne der konstruerer en bil der bliver solgt til 3-400k uden
afgift, sætter sidespejle på der bare kan skrues af udefra, med en
almindelig stjerneskruetrækker. (Måtte lige have luft)
/Claus
| |
claus b.p. (02-11-2008)
| Kommentar Fra : claus b.p. |
Dato : 02-11-08 20:18 |
|
"Lizette Hansen" <lizette1980valby@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:m6ypff77z9lq.fxju5eduizmq.dlg@40tude.net...
> Ja jeg ved godt at det kan ændre sig når vi om 5-10år skal sælge bilen
> igen, men hvilke farver hitter bedst?
> Har hørt fra mange at sølv, (silver og koksgrå) er mest populær.
> Hvordan er det med perlemorshvid?
> og bare ren sort og hvid uden metal?
>
Hold dig fra røde og meget sære farver, og vælg en ikke-metal farve.
Metalfarver koster ekstra nu, men de koster også ekstra ifb.m. senere
reparationer.
Kan du overhovedet vælge det mere, så lad samtidig være med at købe en model
med indfarvede kofangere og sidespejle. Men det er der nu nok ikke mange
bilfabrikker der leverer mere. Og i har måske allerede valgt hvilket mærke i
vil have?
Problemet med alle de små ting der kan trække op eller ned i brugtprisen er
iøvrigt til at overse, hvis man beholder bilen i 10-15 år. Der er det mere
brugsværdien der tæller. Lidt mere forskel kan det gøre hvis man skifter
hvert 3.-4. år. Men så har man jo alligevel valgt at have bilen i den
dyreste afskrivningsmæssige periode.
Det at have bil er enten dyrt, meget dyrt eller ekstremt dyrt, - men det er
ligesom med cigaretter, - er man først afhængig skal man nok finde pengene.
/Claus
| |
Ukendt (02-11-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-11-08 22:18 |
|
>Det at have bil er enten dyrt, meget dyrt eller ekstremt dyrt, - men det er
>ligesom med cigaretter, - er man først afhængig skal man nok finde pengene.
>
>/Claus
>
Du glemte kvinder i ovenstående remse
| |
claus b.p. (03-11-2008)
| Kommentar Fra : claus b.p. |
Dato : 03-11-08 11:24 |
|
<brian> skrev i en meddelelse
news:r66sg4lm3thuffdtpl0rtiovn1asfasfrk@4ax.com...
>
>>Det at have bil er enten dyrt, meget dyrt eller ekstremt dyrt, - men det
>>er
>>ligesom med cigaretter, - er man først afhængig skal man nok finde
>>pengene.
>>
>>/Claus
>>
>
>
> Du glemte kvinder i ovenstående remse
Ja, der er sikkert også mange andre "hobbyer" der kommer ind under den
kategori. Men nogle er nemmere at afvænne sig med end
andre.Cigaretterne fik jeg da lagt på hylden for nogle år siden. Nu har jeg
til gengæld 2 biler. Jeg tænkte mere i retning af at lige gyldigt hvor meget
man var på røven, var der alligevel penge til cigaretter...
/Claus
| |
Per Beer Hansen (03-11-2008)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 03-11-08 16:40 |
|
"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:490dfcd7$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Det at have bil er enten dyrt, meget dyrt eller ekstremt dyrt, -
Hvis man skal have en ny bil, så gi'r jeg dig ret.
Men nu har jeg haft bil i +25 år og jeg synes ikke det er specielt dyrt.
Det koster ca 500,- om måneden i forsikring + vægtafgift + lidt til
vedligeholdelse (men da jeg jo kører Ford, er det jo minimalt )
Jeg skruer så også alt selv (ikke at der er så meget, faktiskt er det meget
længe siden jeg sidst havde sorte fingre).
Men skal man have en ny bil og den skal på værksted og laves, så kan det
hurtigt løbe opad.
> men det er ligesom med cigaretter, - er man først afhængig skal man nok
> finde pengene.
Jeg hverken ryger, drikker eller går med damer og jeg lyver heller ikke
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
claus b.p. (05-11-2008)
| Kommentar Fra : claus b.p. |
Dato : 05-11-08 13:52 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:490f1b48$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> "claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:490dfcd7$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Det at have bil er enten dyrt, meget dyrt eller ekstremt dyrt, -
>
> Hvis man skal have en ny bil, så gi'r jeg dig ret.
> Men nu har jeg haft bil i +25 år og jeg synes ikke det er specielt dyrt.
> Det koster ca 500,- om måneden i forsikring + vægtafgift + lidt til
> vedligeholdelse (men da jeg jo kører Ford, er det jo minimalt )
> Jeg skruer så også alt selv (ikke at der er så meget, faktiskt er det
> meget længe siden jeg sidst havde sorte fingre).
> Men skal man have en ny bil og den skal på værksted og laves, så kan det
> hurtigt løbe opad.
>
"Dyrt" er selvfølgelig også relativt. Hvis man, som du, og jeg selv med den
ene af vores biler, køber den så gammel så man kan betale den kontant, og
dermed sparer kaskoen, har en lav afskrivning, og selv skruer mest muligt,
kan man holde bil for et beskedent beløb. Men for det første skal man så
sætte værdien af eget arbejde til 0kr/time, og man skal have en livline, så
man kan klare job mm. på alternativ vis. Det er da somme tider at en
reparation ikke kan gøres færdig af en gang, fordi man ikke havde forudset
at man måtte skifte dims b, da man gik i gang med dims a, og når arbejdet
foregår uden for forretningernes åbningstid, må man jo vente til næste gang
man kan komme forbi reservedelspusheren. Sluttelig forudsætter det også, at
man har et sted at være, når man skruer, det er ved at være rimelig koldt og
mørkt udenfor om aftenen. "Stort service" udfører jeg helst om sommeren.
(Har bare en indkørsel at nørkle i.) Er bilen bare lidt nyere, fordi man
har et uopsætteligt driftsbehov, er alene afskrivning og faste udgifter nok
til at det bliver det næsthøjeste beløb på de flestes budget, efter boligen.
/Claus
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-11-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-11-08 16:34 |
|
"claus b.p." skriver:
>
> Er bilen bare lidt nyere, fordi man
> har et uopsætteligt driftsbehov, er alene afskrivning og faste udgifter nok
> til at det bliver det næsthøjeste beløb på de flestes budget, efter boligen.
Afskrivning - ja.
Service/veligehold - nej.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Bo (02-11-2008)
| Kommentar Fra : Bo |
Dato : 02-11-08 14:12 |
|
On 2 Nov., 16:20, Lizette Hansen <lizette1980va...@yahoo.com> wrote:
> Ja jeg ved godt at det kan ændre sig når vi om 5-10år skal sælge bilen
> igen, men hvilke farver hitter bedst?
> Har hørt fra mange at sølv, (silver og koksgrå) er mest populær.
> Hvordan er det med perlemorshvid?
> og bare ren sort og hvid uden metal?
>
> Fam Hansen
Skrappe farver som Orange - Blå - Grøn og (socialist rød) - gul og
lorte brun, hold dig langt fra disse farver ! vh Bo
perlemorsgrå - sort - lyse farver som olivgrøn får du bedst solgt igen.
| |
Mogens (02-11-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 02-11-08 22:17 |
|
"Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:6801476a-17fd-42a9-a584-4c376c016ed2@v22g2000pro.googlegroups.com...
> Skrappe farver som Orange - Blå - Grøn og (socialist rød) - gul og
> lorte brun, hold dig langt fra disse farver !
Det afhænger da fuldstændig af, hvad du køber !
En Skoda Octavia RS bør være blå - en Mondeo ST det samme, mens en Focus ST
bør være orange
| |
Niels P Sønderskov (02-11-2008)
| Kommentar Fra : Niels P Sønderskov |
Dato : 02-11-08 22:40 |
|
Mogens skrev:
> "Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:6801476a-17fd-42a9-a584-4c376c016ed2@v22g2000pro.googlegroups.com...
>
>> Skrappe farver som Orange - Blå - Grøn og (socialist rød) - gul og
>> lorte brun, hold dig langt fra disse farver !
>
> Det afhænger da fuldstændig af, hvad du køber !
> En Skoda Octavia RS bør være blå - en Mondeo ST det samme, mens en Focus ST
> bør være orange
Og min næste Ferrari skal da alligevel være rød. Socialistrød!
--
Niels
| |
Brian H (03-11-2008)
| Kommentar Fra : Brian H |
Dato : 03-11-08 16:23 |
|
"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
news:7NoPk.3829$U5.24039@newsb.telia.net...
> "Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:6801476a-17fd-42a9-a584-4c376c016ed2@v22g2000pro.googlegroups.com...
>
>> Skrappe farver som Orange - Blå - Grøn og (socialist rød) - gul og
>> lorte brun, hold dig langt fra disse farver !
>
> Det afhænger da fuldstændig af, hvad du køber !
> En Skoda Octavia RS bør være blå -
Skoda's farve er da ellers ikke ligefrem blå. Hvorfor lige blå? Den gamle
ses oftest i rød...
| |
Mogens (03-11-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 03-11-08 19:01 |
|
"Brian H" <brian@something.com> skrev i en meddelelse
news:490f0c00$0$11601$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Skoda's farve er da ellers ikke ligefrem blå. Hvorfor lige blå? Den gamle
> ses oftest i rød...
Nej, den blå blev "indført" ifm. den nye udagve af Octavia RS. Og den slags
introduktioner har det ofte med at hænge ved.
| |
Brian H (03-11-2008)
| Kommentar Fra : Brian H |
Dato : 03-11-08 19:28 |
|
"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
news:W%GPk.3833$U5.24153@newsb.telia.net...
> "Brian H" <brian@something.com> skrev i en meddelelse
> news:490f0c00$0$11601$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
>> Skoda's farve er da ellers ikke ligefrem blå. Hvorfor lige blå? Den gamle
>> ses oftest i rød...
>
> Nej, den blå blev "indført" ifm. den nye udagve af Octavia RS. Og den
> slags introduktioner har det ofte med at hænge ved.
Ja den er da godt nok blå på de første modelbilleder man støder på på
skoda.dk...
| |
Peter Dalgaard (02-11-2008)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 02-11-08 23:17 |
|
On Sun, 02 Nov 2008 22:40:01 +0100, Niels P Sønderskov wrote:
> Og min næste Ferrari skal da alligevel være rød. Socialistrød!
--- Signeret Jacob Babubabuksti....
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Lau (03-11-2008)
| Kommentar Fra : Lau |
Dato : 03-11-08 01:34 |
|
Kommer lige fra Lamborghini-fabrikken. De mest populære farver dernede er
matsort og mathvid og de er bare flotte men også særdeles skrøbelige mht
fedtede fingre.
vh
Lau
"Lizette Hansen" <lizette1980valby@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:m6ypff77z9lq.fxju5eduizmq.dlg@40tude.net...
> Ja jeg ved godt at det kan ændre sig når vi om 5-10år skal sælge bilen
> igen, men hvilke farver hitter bedst?
> Har hørt fra mange at sølv, (silver og koksgrå) er mest populær.
> Hvordan er det med perlemorshvid?
> og bare ren sort og hvid uden metal?
>
> Fam Hansen
| |
Kent Oldhøj (05-11-2008)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 05-11-08 12:45 |
|
Lizette Hansen <lizette1980valby@yahoo.com> wrote in
news:m6ypff77z9lq.fxju5eduizmq.dlg@40tude.net:
> Ja jeg ved godt at det kan ændre sig når vi om 5-10år skal sælge bilen
> igen, men hvilke farver hitter bedst?
Det afhænger lidt af hvilken bil vil taler om. En lille bil i pangfarver
er ikke usædvanligt, mens du kun sjældent vil møde en pangfarvet bil i
direktørklassen.
Men du kan få en idé om hvad der er udbredt ved at kigge på mobile.de Der
er små udsving hvis man kigger på enkelte årgange og/eller bilmærker, men
trenden er ikke til at tage fejl af: Over 50% af bilparken er sølv, grå
eller sorte. På visse bilmodeller er andelen endda over 75%.
> Hvordan er det med perlemorshvid?
4% af bilerne på mobile.de er hvide.
> og bare ren sort og hvid uden metal?
Ren sort er den mindst populære af top-3 farverne. Sølv og sølvmetallic
er en sikker vinder.
Og hvis du ikke selv bryder dig om farven, eller evt. har et meget
specielt ønske til farve, f.eks. pink, neongrøn eller turkis, så var det
måske en idé at overveje en folieindpakning. Koster i omegnen af 12-
20.000,- kr.
--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.
| |
|
|