Hvad skal jeg købe!
Fra : Joachim Schmidt

Dato : 02-11-08 13:06

Hej,

Jeg har solgt min bil og er på udkig efter en anden brugt bil.
Efter at have ledt på mobile.de og autoscout.de er jeg stadig lidt i
tvivl...
Jeg er bosat i tyskland og har et kørselsbehov på ca. 40.000 km.
Bilen må max koste 15.000 euro. (svarende til en pris i dk på ca.
300-350.000 dkr.)
Pt. er det BMW 120d jeg kigger mest på, men vil gerne have andre forslag.
Bagsædeplads og bagagerum er ikke det vigtigste.

/Joachim

Fra : Mogens

Dato : 02-11-08 13:14

"Joachim Schmidt" <joachim.schmidt@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Bilen må max koste 15.000 euro. (svarende til en pris i dk på ca.
> 300-350.000 dkr.)

Næppe korrekt - 15.000 euro er ca. 112.500 kr
337.500 kr er ca. 45.000 euro...

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 02-11-08 13:27

> Næppe korrekt - 15.000 euro er ca. 112.500 kr
> 337.500 kr er ca. 45.000 euro...

Ja det er jeg med på.....
Det jeg mener er at de 15.000 euro jeg leder efter bil til svarer nogenlunde
til at man skal punge ud med lidt mere end 300.000 dkr på danske plader på
grund af den ekstra danske afgift.
Og fordi jeg er bosat i Tyskland så betaler jeg ikke afgift.

Det var bare for at give en idé om hvilken prisgruppe jeg kigger efter bil i
hvis man ikke lige kender de tyske priser....

Men måske det forvirrer mere..!

Fra : Mogens

Dato : 02-11-08 13:32

> [...]
> nogenlunde til at man skal punge ud med lidt mere end 300.000 dkr på
> danske plader på grund af den ekstra danske afgift. Og fordi jeg er bosat

BMW 330d ville være et godt valg.
En MB C30 AMG et andet kvalificeret valg - f.eks.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=84174215&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=25&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxPrice=20001&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

Fra : Mogens

Dato : 02-11-08 16:33

"Brian H" <brian@something.com> skrev i en meddelelse

> "Bagsædeplads og bagagerum er ikke det vigtigste."
> ... og du foreslår en stationcar :)

Jeg gider ikke bruge tiden på det - man ka vel for fan anvende basen selv ??

Fra : Henning

Dato : 02-11-08 21:19

> [...]
>
>Det var bare for at give en idé om hvilken prisgruppe jeg kigger efter bil i
>hvis man ikke lige kender de tyske priser....

Det gør det så absolut - afgiftberegningen afhænger meget af alder og
kilometerstand.

Fra : KASO

Dato : 04-11-08 10:11

"Joachim Schmidt" <joachim.schmidt@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Pt. er det BMW 120d jeg kigger mest på, men vil gerne have andre forslag.
> Bagsædeplads og bagagerum er ikke det vigtigste.

Tjah - mulighederne er jo talrige - men de kan indskrænkes en del, ved at
fortælle, hvad du prioriterer højest - f.eks.:

Komfort?
Sport?
Sikkerhed?
Brændstoføkonomi?
Design?
Fremkommelighed? (4WD)

Med 40.000km/år ville jeg gå efter en komfortabel, sikker og nøjsom bil. De
nye diesel BMW'ere skulle være ganske nøjsomme - men jeg ved ikke, hvor
komfortable de er - (jeg ville tro, at en 320D/318D var mere komfortabel end
en 120D?). En Laguna III 2.0dCi er meget komfortabel og med et godt
kraftoverskud og høj sikkerhed - men muligvis knapt så nøjsom som BMW'en. En
Subaru med den nye boxerdiesel kunne også være spændende - men kan næppe
findes til prisen.

Fra : Stoffer

Dato : 05-11-08 17:52

Joachim Schmidt wrote:
> [...]
> Pt. er det BMW 120d jeg kigger mest på, men vil gerne have andre forslag.
> Bagsædeplads og bagagerum er ikke det vigtigste.

Tag et kig på en 118d årg. 07/08 istedet.
Der blev motoren opgraderet til 143 hk - samt den kører lidt længere på
literen. Det er desuden den faceliftede model.
120d årg. 07/08 bliver lidt dyrer end de 15.000 - men den har til
gengæld 177 hk.
De kan begge chippes 30-40 hk

Men umiddelbart tror jeg også at en 330d også er et kig værd, på trods
af det nok vil være en årg. 04/05

Alternativt en Z4, kan se den også er i den prisklasse for en årg. 03/04

Det er sgu muligheder nok, på den side af grænsen

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 11-11-08 20:02

Og det blev så en BMW 120D fra 2005 kørt 54000 km med læderkabine og næsten
alt i udstyr.
Prisen blev 15500 euro eller lige godt 115.000 kr.

Fra : Mogens

Dato : 11-11-08 20:06

> Og det blev så en BMW 120D fra 2005 kørt 54000 km med læderkabine og
> næsten alt i udstyr.
> Prisen blev 15500 euro eller lige godt 115.000 kr.

Tilløk !! :)