Lastbiler og P-pladser i Tyskland...
Fra : Mogens

Dato : 01-11-08 13:52

Een eller anden lastvognsnørd beklagede sig for nogen tdi (tid) siden
herinde over, at der sgu ikke var nogen plads til overs på de tyske
P-pladser, fordi campingfolket har taget deres pladser. Vil den herre
venligst æde sin ord omgående i sig igen og gribe i egen barm!

KÆFT hvor holder I selv utrolig skidt på P-pladserne, har min egen
undersøgelse de sidste par nætter vist mig. Der var på den tur sgu ikke
megen personvogns P-plads til rådighed for os, fordi _I_ krafteddermame SELV
gør det samme og flyder på VORE pladser. Een lastbil blokerer på dén måde
nemt for 7 personbiler - klovner!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-11-08 14:20

On Sat, 01 Nov 2008 12:52:29 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

> [...]
>gør det samme og flyder på VORE pladser. Een lastbil blokerer på dén måde

Nu skal du få en udredning. .o))

Vi bliver nødt til at tage udgangspunkt i køre- og hviletiderne. Er
der ikke mere køretid, så er der ikke mere køretid. Slut færdig.

Konsekvenserne af at køre for længe er meget værre end konsekvenserne
af at have parkeret en smule alternativt.

Den der kommer sidst, får også den dårligste plads, det siger sig
selv.

Det kan være de pladser på langs bag dem der holder skråparkeret,
eller dem i rabatten ved udkørslerne.

Når disse ikke attraktive pladser så også er fyldt op, kommer turen
til personbilsparkeringerne. Det er langt fra optimalt, og alle disse
alternative parkeringer ser alt andet end fikse ud, når de lastbiler
der kom først, er kørt for længe siden.

Jeg kan garantere dig for, at jeg trækker den længst muligt med at
trække gardinerne fra i de situationer, hvor jeg har holdt alternativt
og ventet på at de 11 timer skulle gå, så jeg kunne komme væk igen.

Problemet er stort, og det er så vidt jeg véd aldrig hændt, at en
lastbilchauffør har fået en bøde for disse alternative parkeringer.
Der Polizei ved godt at det er noget snavs, og gør ingenting.

Sådan hænger det sammen, og det vidste du også godt inden du satte dig
til tastaturet. Du følte sikkert bare trang til at lufte den indre
svinehund, og det er da glimragende at det sker her, og ikke ude i
trafikken.

Jeg går ud fra, at du selv er i stand til at regne ud, at svinehunden
er en bytter for klovnen.

Du og jeg er jo begge klar over at tingene ikke er optimale, og jeg er
også godt klar over, at vi bliver nødt til at tage den her tur en gang
i mellem, om ikke andet så for underholdningsværdiens skyld.

Be my guest.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 01-11-08 14:29

> Nu skal du få en udredning. .o))

OK...

> Vi bliver nødt til at tage udgangspunkt i køre- og hviletiderne. Er
> der ikke mere køretid, så er der ikke mere køretid. Slut færdig.

Sikkert

> Konsekvenserne af at køre for længe er meget værre end konsekvenserne
> af at have parkeret en smule alternativt.

Dårligt - find på noget andet...

> Den der kommer sidst, får også den dårligste plads, det siger sig
> selv.

Jow jow...

> Det kan være de pladser på langs bag dem der holder skråparkeret,
> eller dem i rabatten ved udkørslerne.

Hvad med dem ved indkørslen. Nej jeg er ikke tilhænger af en mørk lastbil på
dét sted. Utroligt at de ikke selv ka se det??

> [...]
> til personbilsparkeringerne. Det er langt fra optimalt, og alle disse
> alternative parkeringer ser alt andet end fikse ud, når de lastbiler

Præsis

> Jeg kan garantere dig for, at jeg trækker den længst muligt med at
> trække gardinerne fra i de situationer, hvor jeg har holdt alternativt
> og ventet på at de 11 timer skulle gå, så jeg kunne komme væk igen.

Bingo -> klovn. Du ka da for fan ganske kort flytte bilen i løbet af
pausen...

> Problemet er stort, og det er så vidt jeg véd aldrig hændt, at en
> lastbilchauffør har fået en bøde for disse alternative parkeringer.
> Der Polizei ved godt at det er noget snavs, og gør ingenting.

De er ellers normalt om sig...

> [...]
> til tastaturet. Du følte sikkert bare trang til at lufte den indre
> svinehund, og det er da glimragende at det sker her, og ikke ude i

LOL - jeg ville gerne høre det. Ehrlich :)

> Jeg går ud fra, at du selv er i stand til at regne ud, at svinehunden
> er en bytter for klovnen.

Nope

> [...]
> også godt klar over, at vi bliver nødt til at tage den her tur en gang
> i mellem, om ikke andet så for underholdningsværdiens skyld.

Ja sikkert, men det slutter forhåbentlig en dag, hvor godset er flyttet på
skinner. Der er behov for det - nu. I den forbindelse var det ret fantastisk
at prøve toget under den Engelske Kanal. Det funker helt perfekt - ikke
mindst selve transporten, som var den højere klasse (lyd og komfort). Man
kunne næsten sige, at det kørte på skinner :)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-11-08 14:38

On Sat, 01 Nov 2008 13:29:13 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>OK...

>Sikkert

>Dårligt - find på noget andet...

>--

Det kan jeg ikke, for det er sådan det hænger sammen.

> [...]

>Hvad med dem ved indkørslen. Nej jeg er ikke tilhænger af en mørk lastbil på
>dét sted. Utroligt at de ikke selv ka se det??

De aner ikke hvor de skal gøre af sig selv.

>--

>Præsis

>Bingo -> klovn. Du ka da for fan ganske kort flytte bilen i løbet af
>pausen...

>--

Nej, det kan man lige præcis ikke. Du har fandenhakkeme kørekort til
kategori C, og så skal man læse den slags gylle!!??

>--

>De er ellers normalt om sig...

>--

De har en fin fornemmelse af, hvornår følehornene skal ind.

>--

>LOL - jeg ville gerne høre det. Ehrlich :)

>--

Det tror jeg på.

>--

>Nope

>--

Arrrrhhh!

> [...]

>mindst selve transporten, som var den højere klasse (lyd og komfort). Man
>kunne næsten sige, at det kørte på skinner :)

Det er en glimrende transportform, også til lastbiler, men maden,
Mogens, maden!!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-11-08 19:01

Mogens skrev:

> Bingo -> klovn. Du ka da for fan ganske kort flytte bilen i løbet af
> pausen...

Hvad var det du ikke forstod ved det Folmer skrev om ikke at køre?

Straffen for at flytte sin bil ganske kort, midt i sit hvil, for at
komme til at hold mere hensigtsmæssig, svinger lige fra ligegyldighed
til bøder på flere 1000 kroner.

Straffen for at holde alternativt svinger fra 0,- til måske 500,- kr.

Med den jeg kører i, forsynet med Tachograf, kan jeg flytte bilen indtil
½ m inden den skifter fra hvil til kørsel. Så det er ligesom ikke brugbart.

Så du kan sikkert godt regne ud at vi ikke parkerer alternativt fordi vi
kan lide det, men fordi det er for dyrt at lade være, når vi ikke kan få
en lovlig p-plads.

> [...]
> mindst selve transporten, som var den højere klasse (lyd og komfort). Man
> kunne næsten sige, at det kørte på skinner :)

Man kunne jo også bruge "den anden løsning", og flytte bilisterne ind i
togene.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-11-08 01:25

"Mogens" <> skrev i meddelelsen news:JQYOk.3774$U5.24150@newsb.telia.net...

> Sikkert

> Dårligt - find på noget andet...

Mogens, ved du hvorfor lastbilchafføre bliver kaldt lykkeridder?
Fordi i deres job, kan de enten tjene en dagløn eller midste en månedsløn,
hvis de ikke omgåes hviletidsreglerne korrekt. Og det er minutter der
tæller.
Min nevø har lige midstet kørekortet på en fejlfortolkning af færgeregel.
Ja, fejlfortolkningen var fra politiets side. Så han fik kortet igen uden at
skulle
til en ny prøve.

mvh
Henning

Fra : Mogens

Dato : 02-11-08 06:28

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i en meddelelse

> [...]

> Fordi i deres job, kan de enten tjene en dagløn eller midste en månedsløn,
> hvis de ikke omgåes hviletidsreglerne korrekt. Og det er minutter der

OK - det må elektronikken så hjælpe dem med at imødegå :)
(miste en dagløn)

> Min nevø har lige midstet kørekortet på en fejlfortolkning af færgeregel.
> Ja, fejlfortolkningen var fra politiets side. Så han fik kortet igen uden
> at skulle til en ny prøve.

I gamle dage var man aldrig ude i den slags - at politiet tog fejl.
Jeg kender flere lignende eksempler (grænsegænger) fra min omgangskreds,
hvor politiet troede, de kunne ta' kørekortet, men hvor virkeligheden viste
sig at være en anden. Det er faktisk så grelt, at det er nærmest umuligt at
få et svar pr brev desangående...

Fra : Kent Friis

Dato : 02-11-08 09:32

Den Sun, 02 Nov 2008 05:27:59 GMT skrev Mogens:
> [...]
> sig at være en anden. Det er faktisk så grelt, at det er nærmest umuligt at

Er du gal mand... Et brev kan jo bruges som dokumentation.

Det er ligesom når chefer ikke vil svare per e-mail, men sender en
mødeindkaldelse i stedet. Så ved man at man ikke skal forvente at det
de lover også bliver holdt.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Mogens

Dato : 02-11-08 09:36

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er ligesom når chefer ikke vil svare per e-mail, men sender en
> mødeindkaldelse i stedet. Så ved man at man ikke skal forvente at det
> de lover også bliver holdt.

Et hurtigt gæt: Du er ikke chef på jobbet?
Det er jeg til gengæld

Og for så liiige at køre ud af den tangent. Hvis man svarer medarbejderne pr
mail i een eller anden mindre behagelig anledning, så er det sgu forkert -
gør man det modsatte og kalder ind til personlig samtale/møde, så er det
kraftedme også forkert. Hva vil du ??

Fra : Kent Friis

Dato : 02-11-08 10:24

Den Sun, 02 Nov 2008 08:36:12 GMT skrev Mogens:
> [...]
> gør man det modsatte og kalder ind til personlig samtale/møde, så er det

Hvis du vil se det på den måde, så brug en kombination... Aftal ting på
mødet, og så send en mail om hvad der er blevet aftalt.

Hvis du holder hvad du lover på mødet, så er det sandsynligvis slet
ikke noget problem. Jeg har bare erfaring med at hvis ikke man havde
det på skrift, så blev det ikke til noget. Og det var sg* uanset om
det var chefen et, to eller tre niveauer oppe.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : alexbo

Dato : 02-11-08 11:16

"Henning Præstegaard" skrev

> Min nevø har lige midstet kørekortet på en fejlfortolkning af færgeregel.
> Ja, fejlfortolkningen var fra politiets side. Så han fik kortet igen uden
> at skulle til en ny prøve.

Hvad gik fejlfortolkningen ud på, og hvordan mistede han kortet?

Når jeg spørger er det fordi der har været mange indlæg om emsige
politifolk, der fejlfortolkede eller nidkært ledte efter stavefejl for at
kunne skrive bøder ud, men ikke ret mange konkrete eksempler, faktisk har
det ikke været muligt at finde nogen der er blevet urimeligt behandlet, det
er alt sammen noget nogen har hørt.
Jeg er en smule forundret over at din nevø først kunne miste kortet,
altså en fradømmelse og så bagefter få det tilbage med besked om der var
begået en fejl.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens

Dato : 02-11-08 11:26

> faktisk har det ikke været muligt at finde nogen der er blevet urimeligt
> behandlet - det er alt sammen noget, nogen har hørt.

Jeg vil gerne skrive under på at kende til en række eksempler.
Nogle har været citeret herinde...

Fra : alexbo

Dato : 02-11-08 12:04

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev

> Jeg vil gerne skrive under på at kende til en række eksempler.
> Nogle har været citeret herinde...

Sidste år ved den tid var der en lastbilblokade rettet mod de urimelige
bødekrav og emsige embedsmænd transportsektoren var udsat for, i den
forbindelse forsøgte 3F transport at finde nogen eksempler de kunne tage med
til et møde med trafikministeren, de fandt ikke et eneste.

Jeg har også i denne gruppe efterlyst eksempler fra det virkelige liv,
det eneste der kom frem var en sag om en sværtransport der var blevet
forsinket p.g.a. et værkstedsbesøg, chaufføren kørte alligevel ud på
motorvejen og da han ikke kunne stoppe nogen steder fortsatte han ud over
køretiden, det blev han nødt til påstod han, han kunne jo ikke være på
rastepladserne.

Hvad sagen endte med ved jeg ikke jeg kan ikke lige finde den.
tråden hedder klapjagt på chauffører fra 26 marts i år.

I en af de mange indlæg i den tråd skrev jeg nedenstående.
"Men det er da muligt at en betjent eller to har været for emsige, der er i
hvert fald de rygter der går, der er bare ikke nogen der har set disse
emsige sataner, men man har hørt om dem.
Nu får vi se hvad Paul kommer med, han kender jo en kollega der har fået en
kæmpebøde for en overtrædelse man slet ikke skulle kunne få bøde for. "

Vi hørte ikke noget fra Paul.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-11-08 16:20

"alexbo" <> skrev i meddelelsen
> Hvad gik fejlfortolkningen ud på, og hvordan mistede han kortet?

Er ikke helt klar over hvordan de regler er skruet sammen. Refererer ud
fra hukommelsen. Men det er noget med at hvis køretiden udløber medes
man er på en færge har man et vist antal minutter til at finde rest når man
kommer i land. Som jeg forstod det og politiet så på den samlede tid.

> Jeg er en smule forundret over at din nevø først kunne miste kortet,
> altså en fradømmelse og så bagefter få det tilbage med besked om der var
> begået en fejl.

Det var ikke helt korrekt det jeg skrev. Han har ikke været fra dømt kortet,
men hang i en orienterende køreprøve, som var blevet anket af hans chef.
For ham var det som om at midste kortet og få det igen.
Skulle have skrevet det istedet. Sorry.

mvh
Henning

Fra : alexbo

Dato : 02-11-08 19:20

"Henning Præstegaard" skrev

> Er ikke helt klar over hvordan de regler er skruet sammen.

Man skal bryde reglerne med mere end 30% d.v.s køre mindst 31% længere end
tilladt eller hvile mindst 31% kortere end påbudt, for at miste kortet
betinget.
Færgereglen betyder at man kan afbryde sit hvil to gange for at køre fra/på
færge tog eller lign, på i alt en time.

Så når du skriver at det er minutter det gælder om så er det rigtigt i den
forstand, at der kun vil være få minutter mellem 30% og 31% overskridelse.
På samme måde er der kun få km/t mellem at beholde eller miste kortet ved at
køre for hurtigt.

Man har i forvejen kørt langt over grænsen, men man jamrer over at lige de
to sidste km/t, eller lige de sidste to minutter koster kortet.

Som sagt jeg har endnu ikke set en eneste afgørelse der er urimelig, og jeg
har spurgt næsten hver gang jeg læser et indlæg om
kørehviletidsbestemmelsernes urimeligheder.
Der er selvfølgelig nogen der skriver det hele tiden og ikke kan svare på
spørgsmålet, dem har jeg opgivet.

Jeg mener at køre-hviletidsbestemmelserne er noget af det bedste der er sket
for chauffører, de forhindrer vognmanden i at "tvinge" chaufføren til at
køre i døgndrift.
Men besynderligt nok er der mange der opfatter det som en begrænsning i
deres personlige frihed.

Men som sagt vil jeg gerne høre helt præcist hvad din nevø var ude for, og
hvad hans chef har anket,
i sig er det underligt at hans chef skulle anke en dom eller afgørelse for
nevøen, man kan ikke anke andres sager.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-11-08 23:36

"alexbo" <> skrev i meddelelsen

> Jeg mener at køre-hviletidsbestemmelserne er noget af det bedste der er
> sket
> for chauffører, de forhindrer vognmanden i at "tvinge" chaufføren til at
> køre i døgndrift.

Vi er helt enige her.

> Men besynderligt nok er der mange der opfatter det som en begrænsning i
> deres personlige frihed.

Og her er vi også helt enige.

> [...]
> hvad hans chef har anket,
> i sig er det underligt at hans chef skulle anke en dom eller afgørelse for

Hmm. Det slår mig. Det kunne jo være at den historie, jeg fik fortalt, var
pyntet og rettet til for onkel Hennings øre.

mvh
Henning

Fra : alexbo

Dato : 03-11-08 00:00

"Henning Præstegaard" skrev

> Hmm. Det slår mig. Det kunne jo være at den historie, jeg fik fortalt, var
> pyntet og rettet til for onkel Hennings øre.

Ja og det behøver jo ikke være ond vilje, mere en episode der lige blev
dramatiseret lidt til en familekomsammen.

Nevøen kan være stoppet af en betjent der ser på skiven/udlæser førerkortet
og siger, "dette kan koste dig kørekortet", ved nærmere kontrol er så ikke
helt så galt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-08 21:32

alexbo skrev:
> [...]
> køre i døgndrift.
> Men besynderligt nok er der mange der opfatter det som en begrænsning i

For lige at gøre en laaaaaaang historie kort, så handlede sidste års
blokade ikke om reglerne, men om det danske bødekatalog i forbindelse
med dem.

Og endda kun reglerne i forordning 3821/85, om brugen af fartskriveren.

Et katalog der, indtil problemet blev bragt op i offentligheden, kunne
betyde en bøde på 9000,- kr (3000,- til chaufføren + 6000,- til
vognmanden) for at skrive "Fornavn Efternavn" i stedet for "Efternavn,
fornavn" på skiverne.

Og en ubetinget frakendelse af kørekort (= arbejdet) hvis det var sket
mange gange nok.

> [...]
> hvad hans chef har anket,
> i sig er det underligt at hans chef skulle anke en dom eller afgørelse for

Men man kan jo stille med advokat betalt og opfordring til den
forudrettede.

Fra : alexbo

Dato : 04-11-08 22:37

"Finn Guldmann" skrev

> [...]

> betyde en bøde på 9000,- kr (3000,- til chaufføren + 6000,- til
> vognmanden) for at skrive "Fornavn Efternavn" i stedet for "Efternavn,

En forordning fra 1985, 22 år gammel var forordningen da man valgte at
aktionere,

Nu er sent bedre end aldrig, men det var svært at tage påstandene om emsige
politfolk og urimelige bøder alvorligt, når chaufførenes egen fagforening
ikke kunne finde nogen der havde fået en bøde for den slags.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-11-08 22:16

alexbo skrev:
> [...]
> politfolk og urimelige bøder alvorligt, når chaufførenes egen fagforening
> ikke kunne finde nogen der havde fået en bøde for den slags.

Hvis du nu læste hvad jeg skrev, så var det et dansk bødekatalog som
blev indført under "Den Talende Kavalergang" det handlede om, ikke
forordningen selv.

Fra : alexbo

Dato : 05-11-08 22:50

"Finn Guldmann" skrev i

> Hvis du nu læste hvad jeg skrev, så var det et dansk bødekatalog som blev
> indført under "Den Talende Kavalergang" det handlede om, ikke forordningen
> selv.

Uagtsomt manddrab kan straffes med op til 8 års fængsel, og i betragtning af
at "De Kørende Klynkere" kører en halv snes cyklister ihjel hvert år, var
det måske klogere at aktionere mod dette straffekatalog.
Men de ved jo godt at de bare får en bøde på et par tusind kroner, så det
skal der ikke tales for meget om.

Men dette skiveproblem er diskuteret så mange gange uden at ændre noget,
det var kun fordi Henning omtalte sin nevø's sag, at jeg håbede på noget
konkret om en rigtig sag.

mvh
Alex Christensen

Fra : Sode

Dato : 01-11-08 15:27

snip Een lastbil blokerer på dén måde nemt for 7 personbiler - klovner!

Han skal jo sove et sted.... og du hyler jo sikkert højt nok når købmanden
ikke har dine Cornflakes..

BOTNAKKE.....

VH/Sode
Truckie when it pleases..

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-11-08 16:48

"Sode" <sode@xxxhas.dk> skrev i meddelelsen

> BOTNAKKE.....

Det man siger er man selv. Nemlig!

--
Per

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-11-08 17:08

On Sat, 1 Nov 2008 15:27:06 +0100, "Sode" <sode@xxxhas.dk> wrote:

> [...]
>
>Han skal jo sove et sted.... og du hyler jo sikkert højt nok når købmanden

Det var dog en besynderlig måde at argumentere på!

At Mogens og jeg ikke altid taler så pænt til hinanden, skyldes at vi
har kendt hinanden i et stykke tid. Det skal du ikke lade dig rive med
af.

>--

>Truckie when it pleases..

>--

Jaså. Er det kommet så vidt?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 01-11-08 19:32

"Sode" <sode@xxxhas.dk> skrev i en meddelelse

> BOTNAKKE.....

Det staves vel egentligt BÅT-nakke?

Fra : Brian

Dato : 01-11-08 13:14

On 1 Nov., 17:07, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
> At Mogens og jeg ikke altid taler så pænt til hinanden, skyldes at vi
> har kendt hinanden i et stykke tid. Det skal du ikke lade dig rive med

hvem kører rundt sådan en llille vogn min fylder da noget merer enn 7
pladser

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-08 21:05

"Sode" <sode@xxxhas.dk> skrev :

>VH/Sode
>Truckie when it pleases..

Åehhh en madpakke ;)

--
Jan_stevns

Fra : oz3bto

Dato : 01-11-08 16:28

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> megen personvogns P-plads til rådighed for os, fordi _I_ krafteddermame
> SELV gør det samme og flyder på VORE pladser. Een lastbil blokerer på dén

Så er det man hævner sig i person bilen og tager en omgang eller 5 (alt
efter hvor modig man er) rundt på P pladsen med hornet i bund :D

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-11-08 18:16

On Sat, 1 Nov 2008 16:27:50 +0100, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

>Så er det man hævner sig i person bilen og tager en omgang eller 5 (alt
>efter hvor modig man er) rundt på P pladsen med hornet i bund :D

Det er ikke nødvendigt. Et par sekunder med den her skulle være nok
http://www.hornblasters.com/video.php?pic=56. Så slipper du også for, at
chafutterne skulle komme ud af deres skjul.

Fly