Vejsaltning ;o)
Fra : Ukendt

Dato : 01-11-08 08:40

Så nærmede tiden sig med den årlige vejsaltning.
Den har sikkert været igang nogle steder allerede
de sidste par dage, men er der ikke en oversigt
over de steder, saltvognene har kørt inden for 24 timer el. lign. ?

Kikkede kort på vintertrafik.dk men synes ikke der var noget
at komme efter.

Fra : Dak

Dato : 01-11-08 11:32

Eque skrev:
> [...]
> over de steder, saltvognene har kørt inden for 24 timer el. lign. ?
>
> Kikkede kort på vintertrafik.dk men synes ikke der var noget

Næ, nu står der de først åbner siden d.3. Men kan fortælle der er
saltet i Herlev. så den i nat kl.00.30.

Man må enten vente på vintertrafik.dk eller ringe ind og spørge.

---
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99 som heldigvis blev pava behandlet sidste år"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"
"Honda CBR600F3 '96 som endnu ikke er kørt til vinteropbevaring. "

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-08 11:34

Ja i forgårs stod der, de 'starter' den 31. oktober..

Fra : Dak

Dato : 01-11-08 12:55

Eque skrev:
> Ja i forgårs stod der, de 'starter' den 31. oktober..

ja men så opdagede de at det var fredag. ikke den smarteste dag at
starte en webside op. Det kan jo være der opstår problemer og de
færreste IT-folk gider nok ikke at møde op i weekenden for at løse
problemer.

---

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-11-08 18:40

Dak skrev:
> Næ, nu står der de først åbner siden d.3. Men kan fortælle der er
> saltet i Herlev. så den i nat kl.00.30.

E45 ved Århus blev saltet tidlig her til morgen.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-11-08 22:23

>E45 ved Århus blev saltet tidlig her til morgen.

Christ de er liderlige med det salt...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-11-08 22:28

On Sat, 01 Nov 2008 22:22:45 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Christ de er liderlige med det salt...

>--

Så skal du bare høre et ramaskrig der lyder, hvis en eller anden ryger
på røven, fordi der ikke var saltet.

Så skal det nok komme frem, hvad den uheldige mener at hans
skattekroner skal gå til osv osv.

Det er som bekendt ikke nemt at stille alle tilfreds.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-11-08 23:57

>Så skal du bare høre et ramaskrig der lyder, hvis en eller anden ryger
>på røven, fordi der ikke var saltet.

Ja det bliver ikke mig der skriger.. hvis de ikke salter så _ved_ man
det kan være lumsk.

Så snart de salter tænker folk de kan ræse som de plejer..

>Det er som bekendt ikke nemt at stille alle tilfreds.

Nix.. men de kunne da prøve at gøre et forsøg .-)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-11-08 22:58

Martin Johansen [6000] skrev:
> Christ de er liderlige med det salt...

Det var 0 - -1 grd på det tidspunkt (0400-0430)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-11-08 23:58

On Sat, 01 Nov 2008 22:58:17 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Det var 0 - -1 grd på det tidspunkt (0400-0430)

Ja? Altså jeg ved jo godt hvorfor de salter.. men det får mig ikke til
at synes mere om det af den grund

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-08 11:01

> Ja? Altså jeg ved jo godt hvorfor de salter.. men det får mig ikke til
> at synes mere om det af den grund

Det sjove er det psykologiske aspekt i det emne.
Forestil dig, at du kører på en nysaltet vej,
og et par km. fremme kan se saltvognens blink.

Forestil dig, at du kører på en nysaltet vej,
og et par km. fremme kan se saltvognens blink.

Hvilket scenario er værst for din bil ?

-jeg mener, om sommeren vil du nok tænke
det er FULDSTÆNDIG vandvittigt.
-hvorfor tænker de færreste nok sådan om
vinteren egentlig ??? Samme vejstrækning,
samme salt/opløsning.

På vintertrafikkens hjemmeside er der en anvisning
på, hvordan du fjerner saltet fra - skoene...

Der saltes endten som 'tørsaltning' hvor det blæser væk
og vådsaltning, hvor der er mindre salt, men det er blandet
i vand som spredes ud. Når det er vådsaltning, så klæber
det mere til vejen, og bilen.