Ny firmabil
Fra : kasperiphone@gmail.c~

Dato : 30-10-08 06:03

Hej med jer

Jeg skal have firmabil og har fået valget mellem følgende:

Honda Accord stc. 2.0
Mazda 6 stc. 2.0 advanced med sort læder
Citroën C5 stc.2.0 (Enten dynamik eller komfort)
Renault Leguna 2.0 stc
Ford Mondeo 2.0 stc.

De er alle benzin.

Jeg er ved at have dannet mig et billede af at det nok bliver enten
Mazda eller Citroën

Mazda er stor og lækker med læder. Den er dog meget alm.

Citroën er som at sætte sig ind i en rumrakat. Meget nytænkning og
ganske sjov at køre. Men den har desværre kun 5 gear og skal man så
vælge Citroën affjedringen eller den alm. så man får lidt mere udstyr
med gratis.

Nogen der har nogle indputs?

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-08 13:53

<kasperiphone@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Humm, mit hjerte ville nok banke for en Ford pga rummelighed og lækkert
udseende eller en Honda, uden præcist at vide hvorfor

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 30-10-08 14:28

> ... og skal man så
>vælge Citroën affjedringen eller den alm. så man får lidt mere udstyr
> med gratis.

Jeg har endnu ikke været ude og køre i den nye c5 - men sådan en skal da
ikke være med alm. affjedring ...

Fra : Polo

Dato : 30-10-08 15:51

Opel Vectra 2,0 turbo. 175 hk og virkelig en lækker rejsevogn. Også med
dellæder...

Lidt gammeldags, men en superskøn bil at køre i.. Og så er den
kæææmpestor...

Lars.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-10-08 17:15

kasperiphone@gmail.com

> [...]
> Renault Leguna 2.0 stc
> Ford Mondeo 2.0 stc.
>
> Jeg er ved at have dannet mig et billede af at det nok bliver enten

Hmm den nye Laguna Sport Tourer er nu ellers meget nice?
http://fpn.dk/motor/bil/article1113168.ece

Det er blandt andet end af de få biler hvor jeg _ikke_ skal have rykket
sædet helt tilbage

- Peter

- Peter

Fra : HB

Dato : 30-10-08 17:24

> [...]

>ganske sjov at køre. Men den har desværre kun 5 gear og skal man så
>vælge Citroën affjedringen eller den alm. så man får lidt mere udstyr

Jeg ville vælge Hondaen. Den er godt ikke så flot i virkligheden som diverse
tegninger og spion fotos viste inden den kom. Men tag den i Sort eller
Hvid - Det passer den godt.
...... Og så holder Honda bare aldrig på værksted.

Da det en benziner skal du være forberedt på en motor der skal have lidt rpm
før den tager ved, men lyden er helt ok - Hondas egen. Den har vist fået
lidt flere hk. end den gamle model.

C femmeren er flot i stc. men du må ikke sige det til nogen at jeg har sagt
det

--
/HB

Fra : TDN

Dato : 30-10-08 18:56

[...]

Her er nogle FDM test:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/FC206E90-EB4F-4C50-825E-B549F88B95BA/0/9295.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/B9BAB15F-9AA5-4A69-8A6C-2BA9C13B19CA/0/1823.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/6AC52E04-7DA1-4226-9111-034766D2A850/0/1621.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/E475AD83-1E6D-4DB9-9B98-E784C591FC6E/0/1217.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/C3F90D5A-6557-475C-A22E-10B05501DB89/0/4041.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/B512BFDF-B4F4-4903-A21F-6C1BC570B7C8/0/1621.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Kasper Christensen

Dato : 30-10-08 22:07

Tak for jeres tid og inputs.

Jeg tror valget falder på en Citroën 2.0 Stc. med Citroën affjedring, fordi
jeg synes det er en spændende bil.

Jeg må dog indrømme at hvis jeg selv stod for udgifterne, er jeg ikke sikker
på at jeg ville købe fransk, men her er ikke så meget at tabe og det kan
være man bliver omvendt

Mvh

Kasper

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 31-10-08 08:18

On 30 Okt., 13:03, kasperiph...@gmail.com wrote:

> Nogen der har nogle indputs?

Jeg ville ihvertfald prøve Accorden en 2-5-38 gange inden jeg afskrev
den. Det er blevet en utoligt flot bil (dog pænest i sedan) og med
noge tmekanik som bare holder og holder......og moterer der nærmest
kun overgås af BMW og Subaru.

Klaus

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-11-08 18:47