flere personer i bil på gule plader
Fra : Finn

Dato : 28-10-08 09:09

jeg har hørt at reglerne for kørsel med flere personer end der er plads til
i bilen - er lempeligere når den er på guleplader?

jeg ved godt at børn (under 16) skal være i godkendt sele - ellers bliver
man skudt..

men hvad med at have en voksen med i "varerummet" ?

der er betalt moms og privatbenyttelses afgift på bilen - så det er vel
"højst" en færdselsbøde ?

hilsen

Finn

Fra : Søren

Dato : 28-10-08 09:37

Finn skrev:
> jeg har hørt at reglerne for kørsel med flere personer end der er plads til
> i bilen - er lempeligere når den er på guleplader?

Så har du hørt forkert.

> jeg ved godt at børn (under 16) skal være i godkendt sele - ellers bliver
> man skudt..
>
> men hvad med at have en voksen med i "varerummet" ?

Det er helt iorden. Grunden til at du betalt 30% afgift istedtet for
180% er udelukkende pga. de manglende sæder. Du må naturligvis gerne
fylde varerummet op med folk placeret på ølkasser. Du skal blot huske
lidt reb og trisser til at spænde folk fast med, da der sikkert ikke er
sikkerhedsseler i varerummet.

> der er betalt moms og privatbenyttelses afgift på bilen - så det er vel
> "højst" en færdselsbøde ?

Har ingen anelse, men jeg ved dog at hvis du vil bruge bilen som var det
en hvide-plade bil - så skulle du nok overveje at skifte de gule plader
ud med nogle hvide.

-Søren

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-10-08 15:06

Søren skrev:

> [...]
> fylde varerummet op med folk placeret på ølkasser. Du skal blot huske
> lidt reb og trisser til at spænde folk fast med, da der sikkert ikke er

Der er jeg nu ikke enig,
Jeg mener at kunne huske at evt. ekstra passagerer i varerummet skal
være liggende og ikke må stables højere end 3 oven på hinanden. De skal
fastspændes med godkendte "skralde" remme fra enten Biltema eller Harald
N.....

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Finn

Dato : 28-10-08 15:32

"Søren" <spammers@die.young> skrev i en meddelelse

> [...]
> en hvide-plade bil - så skulle du nok overveje at skifte de gule plader ud

du bliver da sikkert endnu mere mopset når du hører at jeg heller ikke har
betalt de 30%

og at jeg kun har betalt 60% afgift for de hvide plader på vores anden bil -

Finn

Fra : Søren

Dato : 28-10-08 21:40

[snip]

> du bliver da sikkert endnu mere mopset når du hører at jeg heller ikke har
> betalt de 30%
>
> og at jeg kun har betalt 60% afgift for de hvide plader på vores anden bil -

Det interesserer mig ikke. Jeg kan godt se at mit indlæg kan tolkes som
om jeg går op i hvad du har betalt i afgift, men det er ikke tilfældet.

Det der derimod kan irretere mig, er at du bevidst lægger op til snyd og
uforsvarlig kørsel, idet jeg gætter på at der hverken er sæde eller
sikkerhedssele til personen i varerummet. Jeg kan kun tolke det som at
du er svagt begavet eller måske kun fyldt 14 år.. men jeg kan da tage fejl.

mvh Søren

Fra : Thore Jensen

Dato : 28-10-08 14:58

Finn skrev:
> jeg har hørt at reglerne for kørsel med flere personer end der er plads til
> i bilen - er lempeligere når den er på guleplader?

Du må vist hellere anskaffe dig nogle musikinstrumenter, du kan have
stående i varerummet..

Thore

Fra : Gamle

Dato : 28-10-08 21:54

Finn wrote:
> [...]
>
> men hvad med at have en voksen med i "varerummet" ?
>
> der er betalt moms og privatbenyttelses afgift på bilen - så det er

http://www.bilavisviborg.dk/?type=kategori&id=46 og lav ellers en google på
antal personer i gulpladebil.
Men iflg. det du skriver, burde du overveje et kørekort

Mvh.
Torben

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-10-08 22:05

"Gamle" skrev

> Men iflg. det du skriver, burde du overveje et kørekort

Det kommer helt automatisk efter et par gange :)

- Peter