Font i IE vs. NS
Fra : Bjørn Hytjanstorp

Dato : 25-07-01 01:35

Jeg har definert fonten i mine tabeller med CSS slik:
table{ font-size: 8pt; font-family: Verdana,Helvetica,Arial,Sans-Serif;
color:#4f5556; }

Det ser ikke ut som om NS støtter 8pt......NS6 viser iallfall fonten i en
altfor stor størrelse.
Tilsvarende er vel -1, men hvordan får jeg definert også denne i koden slik
at fontstørrelsen blir lik i begge browserne?

Mvh

Bjørn

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-07-01 02:45

On Wed, 25 Jul 2001 02:35:22 +0200, "Bjørn Hytjanstorp"
<hytjanst@online.no> wrote:

> [...]
>Tilsvarende er vel -1, men hvordan får jeg definert også denne i koden slik
>at fontstørrelsen blir lik i begge browserne?

Nu har jeg ikke p.t. installeret NS, men jeg mener at huske, at i
hvert fald tidligere versioner af NS kan have problemer med atbeller
og CSS.

Du kan muligvis løse det ved:

table, td {
font-size: 8pt;
font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif;
color:#4f5556;
}

I øvrigt er det oftest en dårlig idé at bruge "pt" til
font-størrelser, prøv i stedet:
font-size: smaller;
eller
font-size: x-small;

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj

Fra : Bjørn Hytjanstorp

Dato : 25-07-01 12:05

Jepp, løsningen på problemet var som Jørn foreslo, nemlig å inkludere også
"td"-taggen.
Slik:
table, td { font-size: 8pt; font-family: Verdana, Helvetica, Arial,
sans-serif; color:#4f5556; }
(dette blir altså helt identisk både i IE 5.5 og NS 6)

Takk for hjelpen

Mvh

Børn

Fra : Stig Nygaard

Dato : 25-07-01 09:53

Hej !

Bjørn Hytjanstorp wrote:
> Det ser ikke ut som om NS støtter 8pt......
> NS6 viser iallfall fonten i en altfor stor størrelse.

Jeg ved ikke lige hvad problemet er i dit tilfælde (URL?), men Netscape
skulle understøtte points, i hvert fald Netscape 6. Normalt er points
dog mindre i Netscape end i Internet Explorer. Normalt er det ikke
anbefalet at bruge points som enhed på websider. Se evt.:

http://www.hut.fi/~hsivonen/units.html

Mvh. Stig.

Fra : ::PEDER::

Dato : 25-07-01 11:01

"Stig Nygaard" <stig@REMOVE-THISrockland.dk> skrev i en meddelelse
> Hej !

Ja jeg er ikke sikker, men er der ikke noget med at man kan bruge "em",
istedet for "pt". Så vidt jeg har hørt skulle "em" være noget med procent af
skærmstørrelsen eller sådant noget....

--
MVH