|
| Import af en MB Fra : Steen F. |
Dato : 27-10-08 12:24 |
|
Er der nogen af jer som kan give et løseligt skøn over, om det vil kunne
betale sig at importere en Mercedes A180 CDI med aut.gear fra 2007 fra
Tyskland?
Mvh Steen
| |
John Sahl (27-10-2008)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 27-10-08 13:18 |
|
Steen F. wrote:
> Er der nogen af jer som kan give et løseligt skøn over, om det vil
> kunne betale sig at importere en Mercedes A180 CDI med aut.gear fra
> 2007 fra Tyskland?
Prismæssigt tvivler jeg stærkt på at det kan betale sig, men det kommer jo
helt an på hvad du kan finde i det tyske.
Men bliver altid nødt til at se på den enkelte bil, du kan desværre ikke
lave sådan en generel betragtning som det du er ude i.
--
John Sahl - www.autohenter.dk
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
BikeManiac (28-10-2008)
| Kommentar Fra : BikeManiac |
Dato : 28-10-08 13:36 |
|
On 27 Okt., 13:18, "John Sahl" <spamcatch...@fotofaelden.dk> wrote:
> Steen F. wrote:
> > Er der nogen af jer som kan give et løseligt skøn over, om det vil
> > kunne betale sig at importere en Mercedes A180 CDI med aut.gear fra
> > 2007 fra Tyskland?
>
> Prismæssigt tvivler jeg stærkt på at det kan betale sig, men det kommer jo
> helt an på hvad du kan finde i det tyske.
>
> Men bliver altid nødt til at se på den enkelte bil, du kan desværre ikke
> lave sådan en generel betragtning som det du er ude i.
>
> --
> John Sahl - www.autohenter.dk
> Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
> matter if you win, you're still a retard.
Jeg mener heller ikke det kan betale sig. Der er 2 ting som er værd at
overveje:
1. Hvis bilen er yngre end 8 år skal du også betale regafgift af
ekstraudstyr, dvs lædersæder, navigation, xenonlygter bla bla bla.
Derfor er der mange som henter en bil som er mere end 8 år gammel med
fuld udstyrspakke da de kun skal betale afgift som om det var den mest
skrabede udgave.
2. Fordelen ved at hente bil Tyskland er (efter min mening), at man
kan få en bil med ekstremt få km der seriøst står som ny til den samme
pris som en slidt tilsvarende model i DK. Du kan næsten ikke spare
noget - måske 10-20000 kr og det er så uden alle de omkostninger du
har ved at finde og hente bilen, tyske prøvenummerplader, toldsyn etc
etc.
Lucas
| |
Kim Voss Schrader (28-10-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 28-10-08 21:34 |
|
Hej!
BikeManiac wrote:
....
> 1. Hvis bilen er yngre end 8 år skal du også betale regafgift af
> ekstraudstyr, dvs lædersæder, navigation, xenonlygter bla bla bla.
....
Er det ikke 5 år? Mener da man afskriver ekstraudstyret med 20% pr. år.
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
John Sahl (28-10-2008)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 28-10-08 22:31 |
|
Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!
>
> BikeManiac wrote:
> ...
>> 1. Hvis bilen er yngre end 8 år skal du også betale regafgift af
>> ekstraudstyr, dvs lædersæder, navigation, xenonlygter bla bla bla.
>> ...
>
> Er det ikke 5 år? Mener da man afskriver ekstraudstyret med 20% pr.
> år.
Nej, det er godt nok 8 år.
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
Kim Voss Schrader (28-10-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 28-10-08 22:46 |
|
Hej!
John Sahl wrote:
> Kim Voss Schrader wrote:
>
>> Er det ikke 5 år? Mener da man afskriver ekstraudstyret med 20% pr.
>> år.
>
> Nej, det er godt nok 8 år.
Så husker jeg forkert :,-(
Er nok bare ved at blive gammel ;)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
John Sahl (28-10-2008)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 28-10-08 22:58 |
|
Kim Voss Schrader wrote:
> Er nok bare ved at blive gammel ;)
Det sker for selv de bedste
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
John Sahl (28-10-2008)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 28-10-08 22:33 |
|
BikeManiac wrote:
> 2. Fordelen ved at hente bil Tyskland er (efter min mening), at man
> kan få en bil med ekstremt få km der seriøst står som ny til den samme
> pris som en slidt tilsvarende model i DK. Du kan næsten ikke spare
> noget - måske 10-20000 kr og det er så uden alle de omkostninger du
> har ved at finde og hente bilen, tyske prøvenummerplader, toldsyn etc
> etc.
Selv om jeg er rimeligt enig i de ting du siger, så laver du jo næsten samme
fejl som spørger: Svarer generelt, og det kan man ikke. Man er ganske
simpelt nødt til at se på den enkelte bil, lige ¨på det tidspunkt hvor man
er klar til at handle og har fundet det der ligner den rette bil.
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
Mogens (29-10-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 29-10-08 05:48 |
|
"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
news:490784f8$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Selv om jeg er rimeligt enig i de ting du siger, så laver du jo næsten
> samme fejl som spørger: Svarer generelt, og det kan man ikke. Man er
> ganske simpelt nødt til at se på den enkelte bil, lige ¨på det tidspunkt
> hvor man er klar til at handle og har fundet det der ligner den rette bil.
Bortset fra det er der jo noget rigtigt i, at relativt nye biler under 2 år
er mindre attraktive at importere til dansk registrering, økonomisk set. Det
skyldes den høje registrerigsafgift, I har i landet - den skal jo også
"afskrives", hvilket SKAT har mindre forståelse for. En "ny" bil bliver
derfor takseret for højt, afgiftmæssigt
Og Kim - udstyr blev tidligere medvurderet/-takseret ifm. import af biler
under 6 år. Mellem 6 og 8 år reduceredes værdien for at falde bort på
importerede biler over 8 år. Dette system er ændret, fordi SKAT nu tager
udgangspunkt i den værdi, bilen skønnes at have på det danske marked...
| |
John Sahl (29-10-2008)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 29-10-08 08:40 |
|
Mogens wrote:
> Bortset fra det er der jo noget rigtigt i, at relativt nye biler
> under 2 år er mindre attraktive at importere til dansk registrering,
> økonomisk set. Det skyldes den høje registrerigsafgift, I har i
> landet - den skal jo også "afskrives", hvilket SKAT har mindre
> forståelse for. En "ny" bil bliver derfor takseret for højt,
> afgiftmæssigt
Det er helt sikkert, men vi har trods det, importeret nogen stykker under 2
år alligevel, med en lille besparelse men bedre udstyret og med bedre
kilometertal.
> Og Kim - udstyr blev tidligere medvurderet/-takseret ifm. import af
> biler under 6 år. Mellem 6 og 8 år reduceredes værdien for at falde
> bort på importerede biler over 8 år. Dette system er ændret, fordi
> SKAT nu tager udgangspunkt i den værdi, bilen skønnes at have på det
> danske marked...
Korrekt..
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
|
|