Skoda Fabia serviceindikator
Fra : Michael Lund Milo

Dato : 26-10-08 15:39

Jeg har en ny Skoda Fabia 1.9 TDI fra maj måned, som har kørt 12800 km. Når
jeg starter bilen, siger den at den sal til service om 2200 km eller 208
dage.

Skulle den ikke gerne have 30.000 km eller 2 år mellem serviceeftersyn,
eller er det fordi det første ligger ved 15.000 km, og derefter 30.000 km i
mellem dem?

Mvh.

Michael Lund Milo

Fra : Kent Glerup

Dato : 26-10-08 15:58

Michael Lund Milo skrev:
> [...]
> eller er det fordi det første ligger ved 15.000 km, og derefter 30.000 km i

Den er nok blevet sat til forkert interval ved leveringen, så den melder
for hver 15KKM.
Rådfør dig evt med forhandleren, hvorefter du formentlig blot kan
nulstille indikatoren og køre til service næste gang den melder.

Nulstilling:
Tænding af
Hold trip-knappen nede
Tænding på
Efter 10s burde den være nulstillet.

/Kent Glerup

Fra : Erik

Dato : 27-10-08 21:51

> Nulstilling:
> Tænding af
> Hold trip-knappen nede
> Tænding på
> Efter 10s burde den være nulstillet.
>
> /Kent Glerup

Virker det også på en 1.2 ?

/Erik

Fra : Kent Glerup

Dato : 28-10-08 06:43

Erik skrev:

> Virker det også på en 1.2 ?

Ja.

/Kent Glerup

Fra : Z

Dato : 28-10-08 11:14

Kent Glerup skrev:

> Ja.
>
> /Kent Glerup

Og på en 1.4?

Ej, sorry

Fra : Kent Glerup

Dato : 28-10-08 11:34

Z skrev:

> Og på en 1.4?
>
> Ej, sorry

He he :)

Vi må hellere præcisere så sagen kan lukkes:

Virker på ALLE Fabia, formentlig også alle Octavia, plus temmelig mange
VAG biler generelt.

/Kent Glerup

Fra : Brian H

Dato : 26-10-08 16:40

"Michael Lund Milo" <not@toknow.gov> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Skulle den ikke gerne have 30.000 km eller 2 år mellem serviceeftersyn,
> eller er det fordi det første ligger ved 15.000 km, og derefter 30.000 km

Jeg ville tage en snak med forhandleren... men ellers rådfør dig med bogen i
handskerummet ;)