Kadett vil ikke starte
Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 26-10-08 13:56

20 år gammel Kadett har fået nykker og vil ikke starte, men siger
klik-klik-klik. Der er strøm på, og den kan snildt skubbes igang. Er det
startmotoren, eller er der andre gode bud?

Fra : Knut

Dato : 26-10-08 14:09

Det kunne være et meget fladt batteri eller forbindelsen hertil som er
ringe.
Har oplevet det på en Peugeot 309 for nogle år siden - og en grundig
afrensning af 'kontakten' til batteriet løste problemet 100%

Knut

Fra : oz3bto

Dato : 26-10-08 14:24

"3140 Abildgaard" <FJERNbjorgheim@mail.dk> skrev i en meddelelse
> 20 år gammel Kadett har fået nykker og vil ikke starte, men siger
> klik-klik-klik. Der er strøm på, og den kan snildt skubbes igang. Er det
> startmotoren, eller er der andre gode bud?
>
> --

Hvis du ved hvor starteren sidder (ja det kan jeg ikke hjælpe dig med at
finde) så prøv at give den et bette dask med en hammer stor svensknøgle
e.l.
Kunne lyde som om starteren har sat sig.. ses tit på gamle biler
Det reperer ikke defekten men du kan nok starte et par gange igen før den
skal ha "tæsk" igen

Fra : Morten

Dato : 27-10-08 11:49

> [...]
>
>tjek batteriet samt forbindelser på batteriet samt stel forbindelse til
>bil. kan være løs forbindelse på kabler eller kablet der er irret evt

Morten