Fra de gamle arkiver.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-10-08 13:45

Det var en mørk og regnfuld samt blæsende lørdag eftermiddag i
efteråret 1972.

På de tider var det nærmest en lov, at man tilbragte lørdagen hos
vognmanden, hvor ens bil blev soigneret og serviceret, samtidigt med
at man efter bedste evne tog vare på, at bryggerierne ikke gik fallit
p.gr.a. svigtende omsætning.

Den pågældende lørdag var det grove arbejde ved at være overstået, da
en kollega bekendtgjorde, at han henne i Tyskland havde indkøbet sådan
en moderne smalfilmsfremviser. I kontantrabat havde han tillige
tiltusket sig et antal "naturfilm".

Dette fantastiske stykke finmekanik skulle jo selvfølgelig straks
demonstreres for de entusiastiske kolleger, og et lagen blev hentet i
en køje, som så udgjorde det for filmlærred.

Lagenet blev monteret på indersiden af porten ind til vaskehallen, og
forestillingen kunne begynde.

Efter en halv times tid var der en kollega der skulle udenfor, for at
hælde vandet fra kartoflerne.

Da han kom ind igen, sagde han lidt umotiveret: "Det er alligevel
utroligt hvad der render rundt af folk, i et øde industrikvarter,
sådan en lørdag eftermiddag."

Det viste sig, at der havde samlet sig et mindre opløb ude på
forpladsen.

Vi har den dag i dag en begrundet mistanke om, at vi ikke var
tilstrækkeligt opmærksomme på det faktum, at porten var udstyret med
vinduer, således at filmen også kunne nydes udefra.

Men det var faneme tider.................dengang.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hr. Jensen

Dato : 25-10-08 14:54

On Sat, 25 Oct 2008 14:44:57 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Vi har den dag i dag en begrundet mistanke om, at vi ikke var
>tilstrækkeligt opmærksomme på det faktum, at porten var udstyret med
>vinduer, således at filmen også kunne nydes udefra.

Hæ hæ hæ...Den var sgu go'.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 25-10-08 15:03

On Sat, 25 Oct 2008 15:54:14 +0200, Hr. Jensen wrote:

> Hæ hæ hæ...Den var sgu go'.

Jep. Nu mangler vi bare at få drejet tråden over på koreanske
automatgearkasser...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-10-08 15:29

On 25 Oct 2008 14:02:59 GMT, Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk>
wrote:

>Jep. Nu mangler vi bare at få drejet tråden over på koreanske
>automatgearkasser...

>--

Det er min dyrekøbte erfaring, at alt for meget blanderi er det der
giver de grimmeste tømmermænd.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-10-08 16:28

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Det er min dyrekøbte erfaring, at alt for meget blanderi er det der
> giver de grimmeste tømmermænd.

Ja så er det sgu rart, at man (jeg) aldrig rigtig har haft tømmermænd.
Men jeg lider dog en del af læderallergi.....

Hver gang jeg vågner med mine sko på, så har jeg en frygtelig hovedpine

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-10-08 16:37

On Sat, 25 Oct 2008 17:28:23 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> [...]
>Men jeg lider dog en del af læderallergi.....
>

>Hver gang jeg vågner med mine sko på, så har jeg en frygtelig hovedpine

Jeg kender det godt. Det optræder ikke så sjældent i forbindelse med
en mellemsvær karaffelfeber.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-10-08 15:20

Folmer Rasmussen skrev:

> Vi har den dag i dag en begrundet mistanke om, at vi ikke var
> tilstrækkeligt opmærksomme på det faktum, at porten var udstyret med
> vinduer, således at filmen også kunne nydes udefra.

LOL
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 25-10-08 18:44

On Sat, 25 Oct 2008 14:44:57 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Det var en mørk og regnfuld samt blæsende lørdag eftermiddag i
>efteråret 1972.

"The julekalender" det var en mørk og stormfuld aften

> [...]
>vognmanden, hvor ens bil blev soigneret og serviceret, samtidigt med
>at man efter bedste evne tog vare på, at bryggerierne ikke gik fallit

Hvad fanden? Havde i råd til bil? Og med hensyn til det sidste så har
jeg en gammel bekendt som fuldt kan støtte dette, han var
bryggeriarbejder )

> [...]
>vinduer, således at filmen også kunne nydes udefra.
>
>Men det var faneme tider.................dengang.

Jow, jow.........og han kunne ikke finde et godt sted at ryste
anacondaen pga. tilskuere )

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-10-08 21:02

On Sat, 25 Oct 2008 19:43:54 +0200, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

>"The julekalender" det var en mørk og stormfuld aften

>--

Det var s'gu humor i høj klasse.

> [...]

>Hvad fanden? Havde i råd til bil? Og med hensyn til det sidste så har
>jeg en gammel bekendt som fuldt kan støtte dette, han var

Beskedenhed, Hr. Madsen. Bil er i denne sammehæng = arbejdsredskabet.

>--

>Jow, jow.........og han kunne ikke finde et godt sted at ryste
>anacondaen pga. tilskuere )

>--

Véd du hvorfor det har maget sig således, at vi er nødt til at udføre
disse rysterier?

Det er da fordi at den ellers så smarte indretning ikke kan snuse
indad.

--

Venlig hilsen
Folmer