lamborghini til politiet
Fra : tp

Dato : 25-10-08 08:50

http://jp.dk/udland/article1495026.ece

Det må sgu da være lidt sjovere end en mondeo

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-10-08 09:29

tp skrev:
> http://jp.dk/udland/article1495026.ece
> Det må sgu da være lidt sjovere end en mondeo

Det kan da godt ske JP syntes det er en nyhed at de har fået den der.

Men det er altså omkring 4 år siden de fik den første Lamb. Gallardo.

http://www.auto123.com/en/news/car-news/lambo-police-car?model=gallardo&carid=1043200300&artid=24804&pg=1

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-10-08 09:46

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Det kan da godt ske JP syntes det er en nyhed at de har fået den der.
>
> Men det er altså omkring 4 år siden de fik den første Lamb. Gallardo.

Og tidligere har de (SVJH) kørt i Countach og tilbage i 60'erne blev der
fremstillet et par Ferrari'er (husker ikke lige hvilken model, men de er for
nyligt solgt på auktion dernede) specielt til dem.
I det sydlige Tyskland fik de iøvrigt leveret nogle special byggede (motor,
bremser, undervogn osv) Porsche Turbo'er tidligere på året og der er sikkert
mange steder, hvor de har den slags.
I DK havde de jo f.eks. Sierra Cosworth til test, hos Politiet, tilbage i
80'erne.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Søren Blom

Dato : 25-10-08 12:55

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev

> [...]
> er sikkert mange steder, hvor de har den slags.
> I DK havde de jo f.eks. Sierra Cosworth til test, hos Politiet, tilbage i

Kan fortælle, at autobahn politiet og det alm. politi i Bayeren råder over
flere Porsche, Audi RS 6 og andre sjove biler der kan rande de allerhurigste
op, blev selv overhalet af en Audi RS 4 i fuld gallop med horn og lygter øst
for München så sent som ferdag morgen.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-10-08 15:50

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> allerhurigste op, blev selv overhalet af en Audi RS 4 i fuld gallop med
> horn og lygter øst for München så sent som ferdag morgen.

Jeg læste en artikel, i en lokal avis i sommers, da vi var på ferie dernede,
om de nye Porsche Turbo, der var specielt sat op til Polizei, det betød
flere HK, større bremser, strammere undervogn, jeg kan dog ikke lige huske
hvor mange HK de havde ekstra (mener det var omkring 40-50 stykker), men det
er vel for at skulle kunne slæbe på alt "ekstra-udstyret"
Jeg har iøvrigt set Polizei i Porsche 911 på de tyske Autobahn's gennem de
sidste +20 år, så det er jo ikke ligefrem nogen nyhed

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Anders Majland

Dato : 25-10-08 16:34

> Jeg har iøvrigt set Polizei i Porsche 911 på de tyske Autobahn's gennem de
> sidste +20 år, så det er jo ikke ligefrem nogen nyhed

Eller dengang de havde "porche trimmede" vw bobler

Fra : Mogens

Dato : 26-10-08 07:21

> Det kan da godt ske JP syntes det er en nyhed at de har fået den der.
> Men det er altså omkring 4 år siden de fik den første Lamb. Gallardo.

Så er det vel derfor, at de skriver følgende i den nye artikel !!!

"Denne bil erstatter den tidligere model, der førhen har opereret i Roms
gader.
Den vil nu i stedet blive benyttet af politiet i Bologna-regionen,"
forklarede en
talskvinde fra Lamborghini til nyhedsbureauet AFP.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-10-08 09:03

Mogens skrev:
> [...]
> forklarede en
> talskvinde fra Lamborghini til nyhedsbureauet AFP.

Den jeg fandt frem kørte ikke i Rom, men nede syd for Napoli.

Så det ender jo nok op med at de har haft den slags flere steder, på
samme tid.

Fra : Mogens

Dato : 26-10-08 19:55

> Den jeg fandt frem kørte ikke i Rom, men nede syd for Napoli.
> Så det ender jo nok op med at de har haft den slags flere steder, på samme
> tid.

Her står noget mere om den nye artikel, hvilket cementerer din forfejlede
posting - www.autobild.dk/Default.aspx?ID=11&M=News&PID=17&NewsID=2446
"Lamborghini har for nylig doneret en Gallardo LP560-4 til det italienske
politivæsen, som afløser for den "udtjente" Gallardo fra 2004, som nåede
godt 140.000 kilometer i tjeneste hos politiet i Rom. Før den, nåede en
tidligere Gallardo lidt over 100.000 kilometer, inden den måtte
udskiftes..."

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-10-08 21:08

Mogens skrev:
> [...]
> godt 140.000 kilometer i tjeneste hos politiet i Rom. Før den, nåede en
> tidligere Gallardo lidt over 100.000 kilometer, inden den måtte

Jeg gengiver blot hvad andre skriver:
"There are police cars and there are police cars, and then there's the
new police car being used by the Polizia Stradale of the Salerno-Reggio
Calabria highway in southern Italy."
og gør så lige opmærksom på at Salerno ligger 64 km syd for Napoli og
290 km syd for Rom. Og at Reggio Calabria ligger 450 km syd for Salerno.

Fra : Mogens

Dato : 26-10-08 22:26

> [...]
> og gør så lige opmærksom på at Salerno ligger 64 km syd for Napoli og 290
> km syd for Rom. Og at Reggio Calabria ligger 450 km syd for Salerno.

Handler det ikke om - sagen er ny og ikke den gamle, du troede.
Sådan er det - EOD

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-10-08 23:42

Mogens skrev:
> Handler det ikke om - sagen er ny og ikke den gamle, du troede.
> Sådan er det - EOD

Men vi mangler dog stadig at finde ud af om den gamle kørte i Rom eller
i "foden". Eller om der måske har været mere end en - dengang.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 27-10-08 11:55

tp wrote:
> http://jp.dk/udland/article1495026.ece
>
> Det må sgu da være lidt sjovere end en mondeo

Det kommer så sandelig an på /hvilken/ Lamborghini, der er tale om

http://i356.photobucket.com/albums/oo2/ebbe_k/Lamborghini/P1000331.jpg

Ebbe

Fra : Kent Friis

Dato : 29-10-08 20:22

Den Mon, 27 Oct 2008 11:54:51 +0100 skrev Ebbe Kristensen:

> Det kommer så sandelig an på /hvilken/ Lamborghini, der er tale om
>
> http://i356.photobucket.com/albums/oo2/ebbe_k/Lamborghini/P1000331.jpg

Jeg havde egentlig forventet linket ville pege på noget i den her
retning:

http://www.autowallpaper.de/Wallpaper/Lamborghini/images/Ferruccio-Lamborghini-2.jpg
http://www.equipmentlocator.com/photos/equip/325219-1.jpg

Mvh