Dewalt akku slagnøgle til hjulskift...
Fra : TDN

Dato : 24-10-08 17:55

Overvejer en Dewalt slagnøgle til boltene på hjulene
http://www.dewalt.dk/powertools/productdetails/catno/DW059K2/ (har i
forvejen batterierne fra andre Dewalt akku. maskiner), men er i tvivl om den
virkelig har kræfter til løsne boltene som jo kan sidde lidt fast. En
elektriker der lavede noget el på huset sagde han brugte den model til hans
ældre BMW, men fik ikke spurgt ind til om den kunne klare lidt fastgroede
bolte.

Nogen der har erfaringer?

Mvh
Thomas

Fra : Martin Petersen

Dato : 24-10-08 18:00

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> elektriker der lavede noget el på huset sagde han brugte den model til
> hans ældre BMW, men fik ikke spurgt ind til om den kunne klare lidt

De fungerer udemærket sådanne maskiner. Det er jo ikke det voldsomme moment
der er nødvendigt, da den netop slår dem løse.

- Martin

Fra : Ib Tinning

Dato : 24-10-08 18:52

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> "TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen

jeg har en billig slagnøgle fra harald skrald og den klare opgaven med
hjulskift fint

Fra : Brian Nordahl

Dato : 24-10-08 19:25

Jeg kender maskinen udemærket, den har kraft der svarer til mindre
luftnøgler.
Så hvis hjulet regelmæssigt bliver af og påmonteret, eks sommer til
vinterhjul burde den sagtens kunne klare det.
Dens svaghed er, som med alt andet akku værktøj, at kraften er afhængig af
spændingen på batteriet.
Det er for mig at se en lidt dyr løsning til at skifte hjul, men det er da
et lækkert værktøj.
Jeg havde nok valgt en lille luftnøgle med en tilhørende lille kompressor.
Det kan du få for ca 1000 kr det kommer du ikke lagt for på Dewalt maskinen.
Vh Brian

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-10-08 19:57

> Jeg havde nok valgt en lille luftnøgle med en tilhørende lille kompressor.
> Det kan du få for ca 1000 kr det kommer du ikke lagt for på Dewalt
> maskinen.

Tilgengæld er det nok den billigeste måde at få nye batterier på!

Stef

Fra : TDN

Dato : 24-10-08 20:07

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i meddelelsen

> Tilgengæld er det nok den billigeste måde at få nye batterier på!
>
> Stef

Den fåes fra 1600 kr. uden batterier fra ny og under kr. 1.000 brugt, jeg
har 3 stk 2,6 Ah 18V batterier i forvejen. Jeg har desværre ikke kraftstik
ellers købte jeg nok også en kompressor, jeg synes 230 V kompressor er for
små, hvis den skal bruges til andre ting som sandblæsning også.

Mvh
Thomas

Fra : Klaus G.

Dato : 24-10-08 20:55

> [...]
> ellers købte jeg nok også en kompressor, jeg synes 230 V kompressor er for
> små, hvis den skal bruges til andre ting som sandblæsning også.
Hvis man ikke har brug for at køre konstant, så kan en løsning være at man
kobler et par tomme gasflasker på sin lille kompressor. De kan godt holde
til trykket jo.

Så har man pludselig mange doblet sin tank kapasitet og ens luftnøgle,
sandblæsning osv. kan køre meget længere end før.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-10-08 21:47

Brian Nordahl skriver:

> Så hvis hjulet regelmæssigt bliver af og påmonteret, eks sommer til
> vinterhjul burde den sagtens kunne klare det.

Det skulle den sku gerne, ellers er der blevet spændt for hårdt.

Jeg tænker på at jeg klarer mig med den standardnøgle der følger med
Golfvognen, når jeg skifter mellem sommer og vinterhjul. Den er vel 30
cm lang og der skal ikke engang udøves "vold" for at få boltene løs.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-10-08 21:13

> [...]
> elektriker der lavede noget el på huset sagde han brugte den model til
> hans ældre BMW, men fik ikke spurgt ind til om den kunne klare lidt

Man skal passe på, at de ikke er for kraftige:
http://www.youtube.com/watch?v=FvgQSuE7Fds&feature=related

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-08 22:04

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Man skal passe på, at de ikke er for kraftige:
>http://www.youtube.com/watch?v=FvgQSuE7Fds&feature=related

total griner ;)

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-10-08 01:05

> "TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen

> Man skal passe på, at de ikke er for kraftige:
> http://www.youtube.com/watch?v=FvgQSuE7Fds&feature=related

So ein ding muss ich auch haben!

))

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 26-10-08 12:55

> [...]
> elektriker der lavede noget el på huset sagde han brugte den model til
> hans ældre BMW, men fik ikke spurgt ind til om den kunne klare lidt

De batteridrevne maskiner er fine til at løsne boltene. Men husk, at de skal
spændes med en momentnøgle igen, hvis det skal gøres rigtigt. Og det kan
maskinen ikke klare.
Hilsen Matthias