Tyske biler har færrest fejl
Fra : Ukendt

Dato : 24-10-08 16:38

"De tyske bilfabrikker og deres søsterselskaber kan tilsammen glæde sig over
14 førstepladser af de 21 mulige, selv om de tyske biler generelt har kørt
flere kilometer end ikke-tyske mærker."

http://fpn.dk/motor/bil/article1226207.ece

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-10-08 08:58

Eque skriver:

> [...]
> 14 førstepladser af de 21 mulige, selv om de tyske biler generelt har kørt

Statistik er fedt,

Jeg kan se at min Golf V med 95kkm på klokken er "verdens bedste brugte
bil" i den klasse.

Og at den nok så udskældte Touran, til trods for de "massive fejl" der
findes på den model, åbenbart er så solidt bygget at alle andre biler
omkring den falder fuldstændigt igennem, når de får lidt km på urværket.

Nå og at min Touran med 82 kkm på uret ikke skal opleve fejl der nu
kommer på andre biler i samme klasse med samme km stand.

Man kan jo også tolke det som tyskerne oftest kører i tysk biler og
vedligeholder dem lidt, hvorimod de udenlandske biler er de ligeglade
med.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Niels Bengaard

Dato : 25-10-08 10:37

> [...]
> over 14 førstepladser af de 21 mulige, selv om de tyske biler generelt har
> kørt flere kilometer end ikke-tyske mærker."

Huh, er Ford og Opel ikke længere anset som tyske mærker?

Mvh Niels

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-08 10:42

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse

> Huh, er Ford og Opel ikke længere anset som tyske mærker?

Ford er Amerikansk.

At en Avensis eks. produceres i england
gør den ikke til en engelsk bil som sådan..

At Ford samlede biler i sydhaven tilbage i tiden
gør ikke mærket til et dansk mærke.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-10-08 12:13

> Ford er Amerikansk.
>
> At en Avensis eks. produceres i england
> gør den ikke til en engelsk bil som sådan..
>
> At Ford samlede biler i sydhaven tilbage i tiden
> gør ikke mærket til et dansk mærke.

Den holder da ikke, så er Volvo, Saab og Mercedes jo også amerikansk, Rolls
Royce tysk, Lamborghini tysk osv.

Mvh Niels

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-08 17:54

> Den holder da ikke, så er Volvo, Saab og Mercedes jo også amerikansk,
> Rolls Royce tysk, Lamborghini tysk osv.

Ford er et amerikansk mærke og
stadig et moderselskab, modsat
flere af dem du nævner, som er opkøbt
og på 'udenlandske hænder'.

Blot fordi Renault opkøber Dacia,
vil Dacia stadig være et rumænsk mærke,
nu på franske hænder.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-10-08 18:47

Eque skriver:

> Ford er et amerikansk mærke

Og dermed placeret bag VW der - modsat Ford - laver kvalitetsbiler...

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-08 21:47

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Eque skriver:

>Og dermed placeret bag VW der - modsat Ford - laver kvalitetsbiler...

Tænk - jeg kan nu ikke komme i tanke om en eneste Ford, der ikke kunne
bremse i fugtigt vejr ... men et par WV / Audi'er ;)

Så spis lige brød til ;)

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-10-08 22:07

jan_stevns skriver:

> Tænk - jeg kan nu ikke komme i tanke om en eneste Ford, der ikke kunne
> bremse i fugtigt vejr ... men et par WV / Audi'er ;)

Tænk, jeg kan ikke erindre en eneste VAG der som politibil har svigtende
bremser

> Så spis lige brød til ;)

Tak, det blev af den grove rugbrød.
Statistik er fedt

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-08 23:47

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Tænk, jeg kan ikke erindre en eneste VAG der som politibil har svigtende
>bremser

Klart nok ...... Polisen kører i biler ;)

men det var nu ikke en konstruktionsfejl, som VAG havde, der gjorde at
polisens biler havde problemer

--
Jan_stevns

Fra : Fly Christensen

Dato : 27-10-08 15:38

On Sun, 26 Oct 2008 23:46:46 +0100, jan_stevns wrote:

>Klart nok ...... Polisen kører i biler ;)
>
>men det var nu ikke en konstruktionsfejl, som VAG havde, der gjorde at
>polisens biler havde problemer

Det var politiets egen vedligeholdelse, der var mangelfuld.

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-08 19:57

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Det var politiets egen vedligeholdelse, der var mangelfuld.

Ordet mangelfuld, er vist den yderst pæne version af tingene.

--
Jan_stevns

Fra : TDN

Dato : 27-10-08 20:14

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Ordet mangelfuld, er vist den yderst pæne version af tingene.
>
> --
> Jan_stevns

Jeg husker det nu som Ford Mondeo's elanlæg ikke kunne følge med alt det
ekstraudstyr der monteres og derfor gik der der kuk i ABS systemet grundet
for lavt spænding med bremsesvigt til følge.

Nå fandt lige noget info om det. Det var åbentbart begge dele:

http://www.erhvervsbladet.dk/article/20000811/news06/108110073/

Mvh
Thomas

Fra : Tom

Dato : 30-10-08 19:08

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for lavt spænding med bremsesvigt til følge.
>
> Nå fandt lige noget info om det. Det var åbentbart begge dele:

dog ikke helt precis, en mondeo kan ikke lave bremsesvigt pga et ABS modul
som ikke får spæding nok. En bil (også ford) er konstrueret så den
selvfølgelig kan bremse selv om batteriet skulle klappe sammen og have 0V
til ABS modulet.
Der skulle nok have stået "fejlende blokringsfri bremsefunktion" hvilket er
noget ganske andet en bremsesvigt IMHO

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-08 17:10

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Tænk - jeg kan nu ikke komme i tanke om en eneste Ford, der ikke kunne
> bremse i fugtigt vejr ... men et par WV / Audi'er ;)
>
> Så spis lige brød til ;)

Mig bekendt var det en Ford Fusion som blev
kåret som den bedste overhovedet i seneste Aaplus bilsyn.
Mener også, at Golf'en er blevet ringere med tiden, og Passaten
ikke var FDM's kop the.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-10-08 20:21

Eque skriver:

> Mig bekendt var det en Ford Fusion som blev
> kåret som den bedste overhovedet i seneste Aaplus bilsyn.
> Mener også, at Golf'en er blevet ringere med tiden, og Passaten
> ikke var FDM's kop the.

FDM mener du jo selv tager fejl.

Og undersøgelsen du selv linker til viser jo klart at VW er langt foran
Ford i alle klasser.

Fra : KASO

Dato : 28-10-08 06:26

> Eque skriver:

> Og dermed placeret bag VW der - modsat Ford - laver kvalitetsbiler...

Hmmm - hvad var det nu FDM's overskrift på brugttesten af VW Passat
var....??

Nåhh-jo: "Et helt liv med børnesygdomme!"

Jo-jo - "kvalitet".......

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-08 06:33

KASO skriver:

> Hmmm - hvad var det nu FDM's overskrift på brugttesten af VW Passat
> var....??

Jeg kan jo kun konkludere i følge undersøgelsen Eque henviser til at
Ford må være ringere.....

Fra : KASO

Dato : 28-10-08 21:24

> KASO skriver:

> Jeg kan jo kun konkludere i følge undersøgelsen Eque henviser til at
> Ford må være ringere.....

Tjoh - det er nu heller ikke utænkeligt.......

(selvfølgelig med undtagelse af Euqe's unikke eksemplar, der er ufejlbarlig
og uopslidelig )

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-08 22:30

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> (selvfølgelig med undtagelse af Euqe's unikke eksemplar, der er
> ufejlbarlig og uopslidelig )

Ja. Det er skønt at ha' et sundt ekemplar.
Den gir' mere opmærksomhed fordi den
er unik, end hvis jeg troppede op i en
'Brian T-Hansen gejlet' bil af eks. anden
tysk etnisitet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-08 22:45

Eque skriver:

> Ja. Det er skønt at ha' et sundt ekemplar.

Klart.

Hvornår får du fat i et "sundt eksemplar"?

Som du selv har skrevet om din nuværende:

"Starteren kørte lystigt,
men der var 'ikke gnist'.
Dvs. ingen tegn på liv før
efter ca. 1 minuts tid med
forskellig interval og let
pumpen på speederen.
Så kom den mere og mere
og man kunne fornemme,
startermotoren fik det lettere
ved at trække motoren rundt,
den selv så småt kom med.

Kørte så en kortere tur. Standsede.
Samme scenarie igen. Skød
gevaldigt et par gange under
startforsøgene og kom så igang igen.

Det sjove er så, at den gik fint
hvis jeg holdt den oppe i omdr.
med speederen. Lod jeg den falde
'ned' i tomgang gik den i stå og
va svær at tænde igen."

Det er ikke lige det jeg betegner som et "sundt eksemplar".

Fra : Hr. Jensen

Dato : 29-10-08 15:45

On Tue, 28 Oct 2008 22:44:50 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Det er ikke lige det jeg betegner som et "sundt eksemplar".

Af en Fård at være, jo da...

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : KASO

Dato : 29-10-08 17:20

> [...]
> 'ned' i tomgang gik den i stå og
> va svær at tænde igen."
>
> Det er ikke lige det jeg betegner som et "sundt eksemplar".

Iflg. tidligere tråde: Det er i Eque's definition bare en blandt mange andre
"features", som bestemt er tiltænkt fra fabrikkens side.

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-08 15:57

> [...]
>
> Hmmm - hvad var det nu FDM's overskrift på brugttesten af VW Passat
> var....??
>
> Nåhh-jo: "Et helt liv med børnesygdomme!"

Hvilket jo blot beskriver dêt dilemma
VW-ejerne er i. Skyhøj rennomê som
ikker holder i praksis. Skulle man ha et VAG
produkt idag må det være en Skoda hvis
vi skal snakke den 'reelle VAG kvalitet'.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-08 17:08

Eque skriver:

> Hvilket jo blot beskriver dêt dilemma
> VW-ejerne er i. Skyhøj rennomê som
> ikker holder i praksis.

Okay, så køber man en Ford, den holder langt bedre. Det kan man også se
ud af den statestik du selv gravede frem.....

Fra : KASO

Dato : 28-10-08 06:23

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen

> Den holder da ikke, så er Volvo, Saab og Mercedes jo også amerikansk,
> Rolls Royce tysk, Lamborghini tysk osv.

Mercedes ?!!?!

De er da ret tyske. At de på et tidspunkt købte Chrysler (som de siden har
solgt fra igen) får dem da ikke til at skifte nationalitet....

Men ellers er diskussionen da reel nok: Suzuki reklamerer med "japansk
kvalitetsbil" - trods at bilerne er fremstillet i Indien, Ungarn, Polen etc.
En Nissan kan være en helt igennem fransk (Renault) konstruktion - samlet på
en gl. Vauxhall-fabrik i England - sammen med identiske Opel'er.
En Toyota Aygo er identisk med Citroën C1 og Peugeot 107 - og samlet i
Tjekkiet (svjh.).
En "ærkeamerikansk" Cadillac kan være en let modificeret Saab - bygget på en
Opel Vectra-bund i Sverige, og med en Fiat dieselmotor.

Bilers nationalitet er ret diffus efterhånden - og derfor er diskussionen om
deres kvalitet ifht. "oprindelsesland" også ret diffus.....

Fra : Tom

Dato : 30-10-08 19:12

> [...]
>
> Bilers nationalitet er ret diffus efterhånden - og derfor er diskussionen
> om deres kvalitet ifht. "oprindelsesland" også ret diffus.....

Enig...fruens yaris er lavet i franking, men kvaliteten er noget bedre end
pug, citron m.m.

--
Tom

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 26-10-08 22:16

On Sun, 26 Oct 2008 22:06:55 +0100, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> jan_stevns skriver:

> Tak, det blev af den grove rugbrød.
> Statistik er fedt
>
> Klaus

Rugbrød med fedt? Det skal vist tages med et gran salt....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-10-08 22:18

Peter Dalgaard skriver:

> Rugbrød med fedt? Det skal vist tages med et gran salt....

Korrekt, gerne af den grove slags