/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hakkende omdrejningstæller i A3
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 23-10-08 17:38

Jeg har en AUDI A3 fra oktober 2003 som har fået problemer med
omdrejningstælleren

Motoren kører klippestabilt, men omdrejningstælleren kører periodevist i ryk
istedet for en glidende bevægelse, sometider præsterer den også at sætte sig
fast ved et given omdrejningstal for så åbenbart at fortsætte med det
omdrejningstal som nul.

Dvs. den sætter sig fast ved 2000 omdr., efter et par minutter virker
omdrejningstælleren så igen, men med 2.000 som 0 omdrejninger.

Mekanikeren har renset stikkene, desværre uden held, hans næste forslag er
en software opdatering af bilen

Er der nogen som har hørt om ligende problemer?

/Michael



 
 
Klaus D. Mikkelsen (23-10-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-10-08 17:45

Michael Rasmussen skriver:
>
> Dvs. den sætter sig fast ved 2000 omdr., efter et par minutter virker
> omdrejningstælleren så igen, men med 2.000 som 0 omdrejninger.

Det kan jo være servomotoren til selve viseren det er galt med....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (23-10-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-10-08 20:56


"Michael Rasmussen" <you@dont.know> skrev i en meddelelse
news:4900a865$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg har en AUDI A3 fra oktober 2003 som har fået problemer med
> omdrejningstælleren
>
> Motoren kører klippestabilt, men omdrejningstælleren kører periodevist i
> ryk istedet for en glidende bevægelse, sometider præsterer den også at
> sætte sig fast ved et given omdrejningstal for så åbenbart at fortsætte
> med det omdrejningstal som nul.
>
> Dvs. den sætter sig fast ved 2000 omdr., efter et par minutter virker
> omdrejningstælleren så igen, men med 2.000 som 0 omdrejninger.
>
> Mekanikeren har renset stikkene, desværre uden held, hans næste forslag er
> en software opdatering af bilen
>
> Er der nogen som har hørt om ligende problemer?
>
> /Michael

Har prøvet lidt i samme stil, nålen på min omdr.-tæller (Opel Astra G-model)
ville ikke gå tilbage til nul. Tog strømkablet fra pluspolen på batteriet,
ventede 30 sekunder og satte kablet på igen. Vupti - nålen gik tilbage til
nul!
Prøv om det ikke osse skulle virke for dig, selvom det er en Audi.

/Bent



Niels P Sønderskov (23-10-2008)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 23-10-08 22:54

Bent Eriksen skrev:
> "Michael Rasmussen" <you@dont.know> skrev i en meddelelse
> news:4900a865$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Jeg har en AUDI A3 fra oktober 2003 som har fået problemer med
>> omdrejningstælleren
>>
>> Motoren kører klippestabilt, men omdrejningstælleren kører periodevist i
>> ryk istedet for en glidende bevægelse, sometider præsterer den også at
>> sætte sig fast ved et given omdrejningstal for så åbenbart at fortsætte
>> med det omdrejningstal som nul.
>>
>> Dvs. den sætter sig fast ved 2000 omdr., efter et par minutter virker
>> omdrejningstælleren så igen, men med 2.000 som 0 omdrejninger.
>>
>> Mekanikeren har renset stikkene, desværre uden held, hans næste forslag er
>> en software opdatering af bilen
>>
>> Er der nogen som har hørt om ligende problemer?
>>
>> /Michael
>
> Har prøvet lidt i samme stil, nålen på min omdr.-tæller (Opel Astra G-model)
> ville ikke gå tilbage til nul. Tog strømkablet fra pluspolen på batteriet,
> ventede 30 sekunder og satte kablet på igen. Vupti - nålen gik tilbage til
> nul!
> Prøv om det ikke osse skulle virke for dig, selvom det er en Audi.

Det måtte jo komme: Mere elektronik og computerkraft; så skal den vel
også have en hård genstart ind imellem...

--
Niels

Michael Rasmussen (27-10-2008)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 27-10-08 20:37

Har prøvet at bille batteriet fra, uden at det ændrer noget. Så teorien om
servomotoren er måske ikke helt ved siden af.

Hvilket sikkert koster kassen, mekanikerne mener at hele instrumenteringen
skal skiftes, da det er en samlet enhed



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste