dacia til dk hvornår ??
Fra : søren brix

Dato : 23-10-08 13:32

Hej Ng

jeg gik lige at tænkte om hvornår det nu var at renault ville lancere deres
lavprismærke i dk ?? ja jeg ved godt at det iflg, google skulle have været i
september måned meeen...(der stod godtnok ikke årstal..)

anyone ??

Søren

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-10-08 13:36

"søren brix" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> deres lavprismærke i dk ?? ja jeg ved godt at det iflg, google skulle have
> været i september måned meeen...(der stod godtnok ikke årstal..)

Jeg ved ikke hvornår de kommer til DK (igen), men der ihvertfald tale om en
re-lancering af mærket i DK.
Man må så bare håbe, at kvaliteten er højnet væsentligt fra tidligere, da
den var meget dårlig tilbage i slutfirserne.
Jeg vil faktiskt gå så langt, at kalde det for det værste l*rt i den danske
bilpark (dengang).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : KASO

Dato : 23-10-08 20:07

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> den var meget dårlig tilbage i slutfirserne.
> Jeg vil faktiskt gå så langt, at kalde det for det værste l*rt i den

Jeps - det var dårlige, licensbyggede Renault 12. Jeg så på et tidspunkt et
fabriksnyt eksemplar på en biludstilling i Bella Centeret - den var allerede
rusten....

De nye Dacia er konstrueret af Renault og bygget af gennemprøvede dele.
Rygterne siger, at det faktisk skulle være OK biler - men sikkerheden på den
første model var langt under Renault-standard. Det er prisen til gengæld
også....

Jeg mener, at introduktionen i DK er udskudt til næste år, men præcis
hvornår, husker jeg desværre ikke.

Første hit hos Google siger dog lidt:
http://www.club-renault-danois.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=157&Itemid=1

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-10-08 20:29

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeps - det var dårlige, licensbyggede Renault 12. Jeg så på et tidspunkt
> et fabriksnyt eksemplar på en biludstilling i Bella Centeret - den var
> allerede rusten....

Jeg har en del indgående kendskab til bilerne fra dengang og tro mig, rusten
var et af deres mindste problemer

> [...]
> Rygterne siger, at det faktisk skulle være OK biler - men sikkerheden på
> den første model var langt under Renault-standard. Det er prisen til

Ja jeg har også læst test's af Logan i de tyske blade, de skriver faktisk at
det er en okay bil, men med ringe sikkerhed.
Og prisen er jo helt i bund

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Gamle

Dato : 23-10-08 22:36

Per Beer Hansen wrote:

> Ja jeg har også læst test's af Logan i de tyske blade, de skriver
> faktisk at det er en okay bil, men med ringe sikkerhed.
> Og prisen er jo helt i bund

Så er der råd til en ordentlig begravelse

Mvh.
Torben

Fra : KASO

Dato : 24-10-08 06:01

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg har en del indgående kendskab til bilerne fra dengang og tro mig,
> rusten var et af deres mindste problemer

Jeg tror dig!!!!

Rusten var blot et eksempel på "kvaliteten" - jeg mindes også, at
karosseriet var samlet (delvist) med selvskærende skruer....

Det var også mit indtryk, at de færreste overlevede mere end nogle ganske få
år. Det spøjse var, at grundlaget - Renault 12 - faktisk var en ret robust
bil, der overlevede mange årtier i nordafrika (den havde det ikke godt med
rust). Jeg har selv haft et eksemplar, der havde været godt og grundigt
mishandlet af den tidligere ejer - såvel mekanisk som kosmetisk - og så ud
derefter, men teknikken fungerede alligevel upåklageligt efter små
200.000km.

Der var nu også andre østbiler med ringe kvalitet dengang. Jeg mindes en tur
i en 2 år gl. Polonez, hvor håndsvinget til rudeoptrækket faldt af, da døren
blev smækket. Ejerens kommentar: "Der falder så tit noget af......"

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-10-08 10:00

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg tror dig!!!!
>
> Rusten var blot et eksempel på "kvaliteten" - jeg mindes også, at
> karosseriet var samlet (delvist) med selvskærende skruer....

Bilerne (hvis man kunne kalde dem det) var samlet med dét, som man lige
havde ved hånden.
Jeg har set helt nye Dacia med allerede nedslidte bremser, uden olie på
motor/gearkasse, 4 forskellige dæk osv osv.
For slet ikke at tale om det massive rustproblem.
Bagefter var det en krig, at få pengene retur ved reklamationer (importør
til forhandler).
Men bortset fra det, så var selve bilen (Renault 12/Dacia 1210) jo en ellers
velkørende bil (ift andre billige biler fra den tid, Skoda 105/120, Polski
Fiat osv), så hvis bare den havde været bedre samlet ab fabrik, så kunne det
have været en god forretning.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport