Hvorfor...
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-11-08 16:27

Hvorfor kan jeg ikke se videofilmene på http://www.localeyes.dk -

Min maskine kører: MacOSX version 10.4.11
Min browser er: Safari version 3.1.2 (4525.22)
Der er også installeret:
QuickTime version 7.5.5 (990.7)
Flip4Mac WMV version 2.2.1.11

Når jeg klikker på videofilmene på http://www.localeyes.dk - så kommer
der kun et hvidt feldt, og andet sker der ikke.

Jeg vil blive meget glad, hvis der er nogen som har forslag til en
løsning på dette problem.

PS: Jeg kan heller ikke se videofilmene på http://www.fjordtv-frederikssund.dk

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Morten Lind

Dato : 04-11-08 16:46

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Hvorfor kan jeg ikke se videofilmene på http://www.localeyes.dk -

Du skal være logget ind, altså ha´ en konto hos de lokale øjne.

> PS: Jeg kan heller ikke se videofilmene på http://www.fjordtv-frederikssund.dk

Det ka´ jeg heller ikke.

M.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-11-08 17:03

On 2008-11-04 16:46:15 +0100, mortenlind@gmail.com (Morten Lind) said:

> Du skal være logget ind, altså ha´ en konto hos de lokale øjne.

Jeg er logget ind.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-11-08 18:23

Niels Riis Ebbesen wrote:
> [...]
> der kun et hvidt feldt, og andet sker der ikke.
>
> Jeg vil blive meget glad, hvis der er nogen som har forslag til en

Har du bemærket, at når du klikker på et tema og vil se filmklippet,
står der et stykke nede "Login for at se video!"..? - I øvrigt kan jeg
se, at Safari ikke er understøttet kun Microsoft Internet Explorer,
Mozilla Firefox og Opera. - Og at Mac overhovedet ikke nævnes under
systemkrav...

http://www.localeyes.dk/modules.php?op=modload&name=FAQ&file=index&myfaq=yes&id_cat=1&categories=Video+-+Systemkrav&parent_id=0

> PS: Jeg kan heller ikke se videofilmene på
> http://www.fjordtv-frederikssund.dk

Det kan jeg heller ikke... seneste QT, senesete Flip4Mac, seneste OS
10.5.5.... - og umuddelbart kan jeg ikke finde noget om 'login' på den....

mvh. Erik Richard

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-11-08 19:05

On 2008-11-04 18:22:50 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> se, at Safari ikke er understøttet kun Microsoft Internet Explorer,
> Mozilla Firefox og Opera. - Og at Mac overhovedet ikke nævnes under

Jeg har også forsøgt med den nyeste version af FireFox, og det virker
heller ikke...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-11-08 20:12

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Jeg har også forsøgt med den nyeste version af FireFox, og det virker
> heller ikke...

nej .. det er Local eyes der er noget snotpander ...

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-11-08 13:12

On 2008-11-04 20:12:17 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> nej .. det er Local eyes der er noget snotpander ...

Fjord-TV Frederikssund http://www.fjordtv-frederikssund.dk har fundet
en løsning på problemet, hvis man klikker på de små "filmkamera
ikoner", så virker det med Mac.

Jeg vil prøve at skrive en e-mail til LokalEyes, det kan jo ikke
udelukkes, at de også vil forsøge at gøre deres videofilm tilgængelige
for Mac-brugere.

Fra : Lyrik

Dato : 04-11-08 18:23

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> på dette problem.
>
> PS: Jeg kan heller ikke se videofilmene på
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Fælles for begge er at de siger "Ugyldig URL" på Mac. På Vista åbner fjordtv
uden problemer. Den anden gider jeg ikke prøve idet jeg har loginkoden på
mac-en.

Ser ud til at være et Macrelateret problem.

MvH
Jens

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-11-08 09:52

On 2008-11-04 18:22:42 +0100, "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> said:

> Fælles for begge er at de siger "Ugyldig URL" på Mac. På Vista åbner
> fjordtv uden problemer. Den anden gider jeg ikke prøve idet jeg har
> loginkoden på mac-en.
>
> Ser ud til at være et Macrelateret problem.

Jeg har skrevet en e-mail til Fjord-TV, og de har svaret, at de godt er
klar over, at deres udsendelser ikke kan ses af Mac-brugere, og de vil
meget gerne løse problemet, men de har fået vide, at de skal opgradere
deres M$ mediestreamer til en proff. version, der bare koster kassen.

Fjord-TV har så spurgt den anden vej, og jeg kender en mediestreamer
der vil virke på alle platforme, og som ikke koster en hel masse, deres
lokal-TV station kører nemlig med et minimalt budget.

Og da jeg ikke har tjek på sådan noget, så vil jeg sende spørgsmålet
videre til denne gruppe, og høre om der er nogen der har et godt bud på
en løsning.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-08 09:55

> [...]

> Og da jeg ikke har tjek på sådan noget, så vil jeg sende spørgsmålet
> videre til denne gruppe, og høre om der er nogen der har et godt bud på

QuickTime Streaming Server

<http://www.apple.com/quicktime/streamingserver/>

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-11-08 13:07

On 2008-11-05 09:54:34 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> QuickTime Streaming Server
>
> <http://www.apple.com/quicktime/streamingserver/>

Ved du hvad en sådan løsning koster...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-08 13:37

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Ved du hvad en sådan løsning koster...

Softwaren er med i en 10.5 server feks. Du kan også få den som en open
source udgave. Det er integration i deres workflow som koster ...

/thomas

Fra : Jon

Dato : 05-11-08 13:58

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Ved du hvad en sådan løsning koster...

Sitat fra siden over: "Mac OS X Server Leopard includes QuickTime
Streaming Server 6, the latest version of Apple's industrial strength
streaming server." I en slik sammenheng er jo en serverlisens (som godt
kan være den begrensede 10-bruker) for ingenting å regne.

I gamle dager mener jeg at selve Streamin Server var gratis, men jeg vet
ikke om det lenger er tilfelle. Men det finnes en Darwin Streaming
Server, altså en Open Source-variant, som svjv kan brukes på flere
plattformer - og svjv også uten ekstra kostnader.

Se også siden <http://www.apple.com/quicktime/streamingserver/faq.html>.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 05-11-08 17:23

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Ved du hvad en sådan løsning koster...

Enten er den vist indbygget i OS X Server, eller også er der
hjemmesløjdudgaven med at bygge den selv på en Linuxbox.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-11-08 15:31

Thomas von Hassel skrev den 05-11-2008 09:54:

> QuickTime Streaming Server
>
> <http://www.apple.com/quicktime/streamingserver/>

Det lykkedes mig at få Opensource udgaven installeret på en Linuxmaskine.

Hvis der er nogen der har forstand på kræet, var det måske en ide at
sætte sig sammen og få tryllet en æske sammen til fjord-tv?

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 05-11-08 15:40

On 05/11/08 15.30, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Det lykkedes mig at få Opensource udgaven installeret på en Linuxmaskine.
>
> Hvis der er nogen der har forstand på kræet, var det måske en ide at
> sætte sig sammen og få tryllet en æske sammen til fjord-tv?

Ser ud til at DR også bruger Open Source udgaven... Kvaliteten dér er
ikke til at sætte fingre på ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk