Kender I MOApp?
Fra : Henrik Münster

Dato : 02-11-08 22:23

Jeg er lige blevet gjort opmærksom på et tysk firma, der laver nogle
elegante små programmer til Mac. De har en flot hjemmeside, og jeg
falder altid for den slags
Nu har jeg ikke rigtig testet nogle af programmerne i længere
tid, men blot set kort på dem. Umiddelbart ser de ud til at udføre deres
opgave på fornemste vis, og så er det små programmer uden en masse
unødvendige muligheder, og som ikke koster alverden. Jeg har en svaghed
for den slags programmer, der kort og godt gør det, man har brug for
uden unødvendige dikkedarer, og som samtidig ser pæne ud. Er det bare
mig, der ikke har fulgt med, eller er det et ukendt firma?

<http://myownapp.com/site/moapp2.0/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-11-08 01:05

Henrik Münster wrote:
> [...]
> uden unødvendige dikkedarer, og som samtidig ser pæne ud. Er det bare
> mig, der ikke har fulgt med, eller er det et ukendt firma?

Næ, 'firmaet' er såmænd kendt nok, men det er - hm.... sagt pænt
ubrugeligt 'værktøj', som de laver.

Jeg kender 2 af dem ret godt - Tagebuch Pro og Screiben. - De er ret og
slet ikke den computerplads værd, der er brugt til at skrive koden på! -
Jeg har haft dem fremme i forbindelse med den større test af
tekstbehandlingsprogrammer, jeg tidligere har lavet, og sandt at sige,
kunne jeg selv med min bedste vilje ikke give Screiben bare _ét_ eneste
sølle point i nogen af de kategorier, jeg valgte som kriterier. Og
Tagebuch har jeg haft fingre i i forbindelse med en test af nogle
notepads/diaries, jeg var begyndt på, men som jeg pt. ikke er kommet
længere med.... Så mit råd er, - lad vær med at spilde penge på det.

Og mangler du/I et hurtigt lille tekstbehandlingsprogram, så hent Bean
1.3.3, - og den er endda gratis! Og mangler du/I en notepad/diary, så er
Notepad Deluxe 2.3.5 unikt, - og det selvom den ikke er opd. siden 2005!
Den kører som en drøm på både PPC og IntelMacs og på Leopard, Tiger og
helt ned til Mac OS 8.1 (ver. 2.2)! Alle baser er indbyrdes kompatible
og kan kopieres og gemmes i forskellige tekstformater til udprint eller
import til andre programmer.

Bean 1.3.3 - Word processor (freeware)
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/33925
NotePad Deluxe 2.3.5 (NPD) (shareware)
powerful notepad with image support & mor
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17471

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-11-08 06:33

> Og mangler du/I en notepad/diary, så er
> Notepad Deluxe 2.3.5 unikt

Den bedste "note editor" er nu nok

http://www.circusponies.com/

og det er ikke fordi den er ret dyr .. lige kommer i ny version

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-11-08 13:44

Thomas von Hassel wrote:

> Den bedste "note editor" er nu nok
>
> http://www.circusponies.com/
>
> og det er ikke fordi den er ret dyr .. lige kommer i ny version

Muligvis, måske, måske ikke og så alligevel..-) - Jeg henviser til NPD,
fordi den samtidig understøtter adskillige tekst og dokumentformater,
hvilket jeg ikke rigtig kan se, at 'ponierne' gør...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-11-08 14:29

> Muligvis, måske, måske ikke og så alligevel..-) - Jeg henviser til NPD,
> fordi den samtidig understøtter adskillige tekst og dokumentformater,
> hvilket jeg ikke rigtig kan se, at 'ponierne' gør...

Jeg kom bare med et lidt nyere alternativ til et notebook program. Det
kan være du skulle prøve det ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-11-08 15:24

Thomas von Hassel wrote:

> Jeg kom bare med et lidt nyere alternativ til et notebook program. Det
> kan være du skulle prøve det ?

Tja, måske, men i og med jeg stadig skifter mellem forskellige systemer,
er det nu rart at have et program, der er brugbart på alle, - Også når
jeg nogle gange sender textclips til andre, er det en fordel at det kan
blive i et format, de kan læse...

Ellers så har jeg da også noget af det nye. - Jeg var jo en af dem,
der nåede at få en gratis licens til flere af DEVON programmerne sidste
jul, så jeg er vist godt dækket ind med både DEVONThink og DEVONOffice..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 03-11-08 18:16

> DEVONOffice..-)

> mvh. Erik Richard

DEVONagent, mener du (?).

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-11-08 19:42

Morten Lind wrote:

> DEVONagent, mener du (?).

Nej, jeg mener DEVONThink og DEVONOffice. - Agent nåede jeg ikke at få
fat i før udløbet...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 03-11-08 18:11

> Den bedste "note editor" er nu nok
>
> http://www.circusponies.com/
>
> og det er ikke fordi den er ret dyr .. lige kommer i ny version
>
> /thomas

Jeg brugte kr.: 1300,- 1980´er-penge på Time System.

Siden har jeg været allergisk overfor kalendere, databaser,
planlægningsdimser m.v.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-11-08 18:19

> Jeg brugte kr.: 1300,- 1980´er-penge på Time System.
>
> Siden har jeg været allergisk overfor kalendere, databaser,
> planlægningsdimser m.v.

Notebook er ligeså organiseret eller uorganiseret som du har lyst til ..
jeg bruger den til alt .. jeg smide alt ind og kan derefter søge og
organisere som jeg har lyst til ..

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 03-11-08 18:25

> Notebook er ligeså organiseret eller uorganiseret som du har lyst til ..
> jeg bruger den til alt .. jeg smide alt ind og kan derefter søge og
> organisere som jeg har lyst til ..
>
> /thomas

Tak Thomas - jeg ser på den, når jeg bliver 60, måske 62 - (siger
regeringen).

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-11-08 18:30

> Tak Thomas - jeg ser på den, når jeg bliver 60, måske 62 - (siger
> regeringen).

regner du selv med at du får lov til at gå på efterløn ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 03-11-08 19:06

> regner du selv med at du får lov til at gå på efterløn ?
>
> /thomas

Ja da - jeg hører til de næstyngste i den årgang, der er omfattet af den
oprindelige aftale.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-11-08 19:11

> Ja da - jeg hører til de næstyngste i den årgang, der er omfattet af den
> oprindelige aftale.

det er jo ikke særlig solidarisk ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 04-11-08 04:03

> det er jo ikke særlig solidarisk ...
>
> /thomas

Næeh, men nok temmeligt nødvendigt.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 03-11-08 19:10

Morten Lind skrev:

> Tak Thomas - jeg ser på den, når jeg bliver 60, måske 62 - (siger
> regeringen).

Hæhæ, du er gammel nok til at BETALE for efterlønnen, og ung nok til at
nå at se den forsvinde for næsen af dig. Til gengæld får du lov til at
blive på arbejdsmarkedet til du er 80.

Er realpolitik ikke dejlig?

Fra : Morten Lind

Dato : 04-11-08 14:40

> Hæhæ, du er gammel nok til at BETALE for efterlønnen, og ung nok til at
> nå at se den forsvinde for næsen af dig. Til gengæld får du lov til at
> blive på arbejdsmarkedet til du er 80.

Ja til det første, og nej til det andet.

Tak for det tredie tilbud, men jeg tror, jeg takker nej

> Er realpolitik ikke dejlig?

Jo, dejligt tåbeligt

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-11-08 19:44

Morten Lind wrote:

> Tak Thomas - jeg ser på den, når jeg bliver 60, måske 62 - (siger
> regeringen).

Bare vent... Du må nok indstille dig på 65, - så kan du jo også benytte
65-billetter.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 04-11-08 14:51

> Bare vent... Du må nok indstille dig på 65, - så kan du jo også benytte
> 65-billetter.
>
> mvh. Erik Richard

Som jeg også har svaret Thomas, er jeg omfattet af den oprindelige
ordning, så jeg kan forlade arbejdsmarkedet, når jeg bliver treds.

Til den tid vil jeg have arbejdet i den danske produktion i halvtreds
årsværk, udregnet med 37t./ugt.

Det er dog muligt at optjene en økonomisk fordel, hvis man/jeg bliver et
par år eller tre længere, og hvis jeg kan beholde mit nuværende arbejde,
gør jeg måske det.

Men kadaveret knirker og knager jo, så det er fremtiden, der sidder med
svaret.

Jeg ejer jo intet, udover mit Macmuseum, så en vis økonomisk sikkerhed
tænker jeg at sørge for

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-11-08 19:11

> Næ, 'firmaet' er såmænd kendt nok, men det er - hm.... sagt pænt
> ubrugeligt 'værktøj', som de laver.

Jeg faldt over, at deres design var så pænt. Og så synes jeg da, det er
fint, der laves programmer udenfor USA. Ikke fordi jeg som sådan har
noget imod USA, men det kan jo godt blive lidt ensidigt, hvis alt kommer
derfra.
Jeg hentede selv deres gratis RSS-læser, der hedder Futter. Den
ser da meget fin ud. Den kan læse RSS, og det er så det.

> Bean 1.3.3 - Word processor (freeware)
> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/33925

Den ser da rigtig fin ud. For tiden bruger jeg WriteRoom, men jeg kan
se, at Bean også har fuldskærmsvisning.

> NotePad Deluxe 2.3.5 (NPD) (shareware)
> powerful notepad with image support & mor
> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17471

Den ser til gengæld lidt gammeldags ud, men selvfølgelig er udseende jo
ikke alt
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-11-08 19:56

Henrik Münster wrote:

> [...]
> fint, der laves programmer udenfor USA. Ikke fordi jeg som sådan har
> noget imod USA, men det kan jo godt blive lidt ensidigt, hvis alt kommer

Der er skam en hel del ikke-amerikanske Mac programmer - bare for at
nævne et par stykker - KapHorn (dansk), MacConomy (dansk, nu igen til OS
x), Hansa Office (tysk), RagTime (tysk), Notepad Deluxe (svensk),
GraphicConverter (tysk)........

> Jeg hentede selv deres gratis RSS-læser, der hedder Futter. Den
> ser da meget fin ud. Den kan læse RSS, og det er så det.

Udseende gør ikke alt...

> Den ser da rigtig fin ud. For tiden bruger jeg WriteRoom, men jeg kan
> se, at Bean også har fuldskærmsvisning.

Og så understøtter den ODF formatet ikke at forglemme...

> Den ser til gengæld lidt gammeldags ud, men selvfølgelig er udseende jo
> ikke alt

Tja, det er jo en svensk klassiker. - Jeg har brugt den siden ver. 1.0.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-11-08 20:02

> MacConomy

Maconomy ... og deres mac support er ringe ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 03-11-08 20:24

Thomas von Hassel skrev:

> Maconomy ... og deres mac support er ringe ...

Vi bruger Maconomy i en ældre udgave. Jeg tror aldrig jeg vænner mig
til det program. Urgh.