I trænger til lidt forandring-ikke?
Fra : Lyrik

Dato : 02-11-08 01:42

http://www.luen.dk/nyhed.jpg

Det virker! Bortset fra nogle af funktionstasterne. Det drejer sig om en 32
bit testversion der er spredt nu og som er uden serienummer og har en
udløbsdato.
Bootcamp vil ikke installere driverne idet den siger at de kun er til XP og
Vista! Men dobbeltklikker man på dem en for en i drivermappen, så funger
det.

MvH
Jens

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 02-11-08 02:23

Lyrik skrev:
> [...]
> Bootcamp vil ikke installere driverne idet den siger at de kun er til XP
> og Vista! Men dobbeltklikker man på dem en for en i drivermappen, så

Kunne godt se der er ved at være bund i flasken. Det kan jeg da godt
forstå - det er jo demoraliserende det du har gang i :)

Er der egentlig betabuilds tilgængelige endnu, eller er det kun for de
særligt vedholdende amatører?

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 02-11-08 02:53

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> [...]
> forstå - det er jo demoraliserende det du har gang i :)
>
> Er der egentlig betabuilds tilgængelige endnu, eller er det kun for de

Tja, der er ingen tilgængelige beta versioner af Windows Seven på lovlig
vis. SÃ¥ hvis ikke, man er tilknyttet M$'s udviklingsgruppe har man ikke
adgang til den. - Eller at en udvikler har lækket en kopi til det sorte
marked, så....

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 02-11-08 11:11

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

vis. SÃ¥ hvis ikke, man er tilknyttet M$'s udviklingsgruppe har man ikke
adgang til den. - Eller at en udvikler har lækket en kopi til det sorte
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ja hva' så Erik? Du senser ulovligheder og forbudtski!? Bare vent til Thomas
har sundet sig, så bliver der senset sprængte natlige døre med sorte horder
af Antipirater og fogeder og politi væltende ind af dørene i folks private
boliger! Alt sammen rettet imod folk der har brudt en EULA!

Det er den verden af rædsel i lever i! Det er ikke den virkelige verden, men
en slags angstverden opstået ovenpå Danmarks mange regler og forbud.

Microsoft har fuld DRM kontrol over deres styresystem! Tænk lidt over det!
Når du foreksempel køber en Vista Buissenes-version med ret til nedgradering
til Windows XP og ønsker nedgraderingen, så skal du faktisk låne en fremmed
XP for at installere den!!

Du får ingen XP eller hjælp til nedgraderingen! Du skal "pirate dig til en
XP!"-For MS har fuld kontrol!

Hvis de ikke vil have at du har et styresystem, så slukker de bare din PC!!
Men det giver jo så også forbrugeren en ret! Han kan med absolut logik
hævde, at kan det køre, uden hack og crack, that is--så må det gerne køre!!
And that goes for Thomas too!))

MvH
Jens

Fra : Snorre Berg

Dato : 02-11-08 11:41

Lyrik skrev:

> [...]

> i folks private boliger! Alt sammen rettet imod folk der har brudt en EULA!

Pass Eder for Zulu-paragrafene, thi i dem finnes meget smerte.

Fra : Morten Lind

Dato : 02-11-08 16:48

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> vis. Så hvis ikke, man er tilknyttet M$'s udviklingsgruppe har man ikke
> adgang til den. - Eller at en udvikler har lækket en kopi til det sorte

Øh, så hvad?

> Ja hva' så Erik?

> Du senser ulovligheder og forbudtski!?

Øh, hvad betyder det?

> [...]
> af Antipirater og fogeder og politi væltende ind af dørene i folks private
> boliger! Alt sammen rettet imod folk der har brudt en EULA!

Øh, har du gang i noget, der ikke er lovligt?

> Det er den verden af rædsel i lever i! Det er ikke den virkelige verden, men
> en slags angstverden opstået ovenpå Danmarks mange regler og forbud.

Ohh - vi er måske begge anarkister?

> [...]
> til Windows XP og ønsker nedgraderingen, så skal du faktisk låne en fremmed

Det er Fandenmig også for dårligt

> Du får ingen XP eller hjælp til nedgraderingen! Du skal "pirate dig til en
> XP!"-For MS har fuld kontrol!

Nåeh - ligesom Apple, som du siger?

> [...]
> hævde, at kan det køre, uden hack og crack, that is--så må det gerne køre!!

Stakkels Thomas

> MvH
> Jens

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 02-11-08 19:02

Morten Lind skrev:

> Ohh - vi er måske begge anarkister?

Er du anarkist? I arbejdstiden? MÃ¥ give en del interessante oplevelser!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-11-08 19:14

Morten Lind wrote:

> Øh, så hvad?

...så står den arme stakkel til rigtig store økonomiske tæv, hvis M$
finder ud af, hvem det er!

Jeg kan sige, at i de ca. 16 år, jeg har været med i forskellige
udviklings- og testprojekter, har jeg ikke ÉN eneste gang lækket noget
som helst, sålænge jeg har været tilknyttet projekterne!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-11-08 19:23

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> hævde, at kan det køre, uden hack og crack, that is--så må det gerne køre!!

er det mig du snakker til ?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-11-08 06:12

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> Vista! Men dobbeltklikker man på dem en for en i drivermappen, så funger

Det drejer sig om en pre-beta, som blev udleveret til et show, for at
journalister skulle få en fornemmelse for det. Der skulle være en
build6933 ude, diskutere fx her: http://www.mininova.org/com/1958904

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Lyrik

Dato : 02-11-08 17:16

Den 02.11.2008 kl. 06:12 skrev Flemming Rubini <012008fr@gmail.com>:

> Det drejer sig om en pre-beta, som blev udleveret til et show, for at
> journalister skulle få en fornemmelse for det. Der skulle være en
> build6933 ude, diskutere fx her: http://www.mininova.org/com/1958904
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Og således smidt i grams til pøbelen så er det bare at få fat i den og
installere. Den holder til september 2009 så vidt jeg husker. Til den tid
har den vundet sit publikum eller tabt det. Eller er blevet et
skuldertræk. Vi må vente og se!

Jeg havde en defekt bootsektor. Den ordnede den under install uden at gøre
opmærksom på det! Install fra skrivebordet på en Vista. Den spørger om den
skal opgradere eller installere.
En dansk kan IKKE opgraderes da W7 er engelsk. Ved install har den gemt
den originale Windows som backup! Ligesom i gamle dage. Install begyndte
på skrivebordet i Windows. Det var en install uden spørgsmål. Luksus.

Nu kigger jeg på den og tester. De har fjernet Movie maker--Hulk!! De har
fjernet Windows mail-Hulk! Det vil sige de skubber en imod webmail! Også
med Movie Maker idet man henvises til en "Live Movie Maker" som er en
eunuk der ikke kan capture video igennem firewire!!!
Der er ikke mere videocapture ud af boksen!

Man er henvist til 3.partsprogrammer. Selv et freeware capture klagede
over at der manglede mpeg1 lydkodek. Den kunne umiddelbart ikke capture.
Et downloadforsøg af Movie Maker til Vista mundede ud i
installationsnægtelse fordi "Den kun er understøttet på Vista!"
Men den virker mere solid og giver løfter om bedre programkompabilitet.
Alle systemspørgsmål besvares ud fra de spørgsmål man stiller. Der er
links i besvarelserne som åbner de relevante konsoller.-Sådan!

Jeg søgte på FTP og fik en kontant forklaring: Et højreklik i folderen min
computer og ftp-adresse og password indskrevet-voila direkte ftp link til
ens eget site! Lige til at klikke på-vupti! har man folder på sit site.

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
af Jens

Fra : Carl Drud

Dato : 02-11-08 17:38

Lyrik <lyrik@heaven.dk> writes:

> Nu kigger jeg på den og tester. De har fjernet Movie maker--Hulk!! De
> har fjernet Windows mail-Hulk!

Er det sådan en katastrofe.

> Det vil sige de skubber en imod webmail!

Eller du skal selv downloade Live Mail.

http://en.wikipedia.org/wiki/Live_Mail

http://get.live.com/wlmail/overview

--
Carl

Fra : Morten Lind

Dato : 02-11-08 18:08

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> installere. Den holder til september 2009 så vidt jeg husker. Til den tid
> har den vundet sit publikum eller tabt det. Eller er blevet et

Du taler Sørenmig pænt

> Jeg havde en defekt bootsektor.

Vel havde du ej - ingen har en defekt bootsektor, medmindre man er...

> [...]
> den originale Windows som backup! Ligesom i gamle dage. Install begyndte
> på skrivebordet i Windows. Det var en install uden spørgsmål. Luksus.

Nåeh - sådan ligesom for femogtyve år siden?

> Nu kigger jeg på den og tester. De har fjernet Movie maker--Hulk!! De har
> fjernet Windows mail-Hulk! Det vil sige de skubber en imod webmail! Også
> med Movie Maker idet man henvises til en "Live Movie Maker"

???

> som er en
> eunuk der ikke kan capture video igennem firewire!!!

Er det lyrik, at kastraktion ikke fører til afkom?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 02-11-08 19:31

Lyrik skrev:

> Også med Movie Maker idet man henvises til en "Live Movie Maker" som er
> en eunuk der ikke kan capture video igennem firewire!!!
> Der er ikke mere videocapture ud af boksen!

At vurdere det færdige produkt ud fra hvad en lækket beta mangler, er i
bedste fald bare spild af tid...

Men prisværdigt du deler - det bliver spændende om vi også springer
7'eren over på pinden.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 03-11-08 20:37

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> Et downloadforsøg af Movie Maker til Vista mundede ud i
> installationsnægtelse fordi "Den kun er understøttet på Vista!"

Du ender på Mac

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-11-08 21:38

nospamtoMike [8000 C] wrote:

> Du ender på Mac

Igen...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-11-08 11:41

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Du ender på Mac

som jeg plejer at sige: "Det rigtige værktøj til det rigtige job" ...
det nytter som regel ikke noget at være platforms facist ... F.eks.
kører Retrospect Backup Server 100 gange bedre på windows end på Mac ..
selvom det er mac'er man skal tage backup af ...

/thomas

Fra : Jens\"Lyrik\" Bech

Dato : 04-11-08 11:25

Den 03.11.2008 kl. 20:37 skrev nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk>:

> Du ender på Mac
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg ender 3 alen under jorden!))

Men inden da har jeg udforsket verdens styresystemer! Vi lever i
multietniske og-kulturelle tider. Så derfor skal man kigge lidt på
"kulturene i de andre styresystemer." Min konklusion er at OSX er det
bedste-Vi har 3 Mac i huset after all. Men vi har også 2 Vista. Og min
MacBook kører dualBoot med Windows 7.

iMac er foretrukken arbejdsplatform! Punktum! Foretrukkent system er OSX
"Leopard". Men ikke til enhver opgave. Der er enkelte opgaver der kræver
Vista. Alt med m2ts-filer og Blu-Ray. Kun i Vista and nowhere els! Så-man
er nødt til at have begge platforme!? Man må være
multikulturel!)))))))))
Gad vide om det kan smitte af på andre områder? You tell me!

--
Hilsen Jens "Lyrik" Bech
"Opera" kan!

Fra : Jens\"Lyrik\" Bech

Dato : 04-11-08 11:33

Den 03.11.2008 kl. 21:37 skrev Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk>:

> Igen...
>
> mvh. Erik Richard
,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg har aldrig været ude af den Erik. Det kan man jo ikke med 3 maskiner
som kører OSX. Det der slår mig er at hvis man skal have noget arbejde
gjort, så er mac'en den der får det gjort. Tag nu i går for eksempel.
Konen ville have en ny ringetone til sin mobil. 20 kroner stykket!
Så lavede jeg en skrædddersyet ringetone til hende på-den lille MacBook.
Jeg ville ikke ane hvor jeg skulle ende og begynde på Vista.
Man kan sikkert gøre det på flere måder. Den måde jeg gjorde det på var
som følger:
iMovie '06
Lyden trækkes ind på bundlinien. Den klippes til og der indsættes effekter
fra biblioteket i iMovie. Den gemmes som wav.
Defefter iTunes:
wav-filen trækkes ind og konverteres til iTunesformat. m4v eller sådan
noget, jeg husker ikke helt.
Bluetoothoverførslen åbnes og mobilen modtager ringetonen.

--
Hilsen Jens "Lyrik" Bech
"Opera" kan!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-11-08 11:38

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> Vista! Men dobbeltklikker man på dem en for en i drivermappen, så funger

More power to them hvis de rent faktisk får "7" til at køre som Vista
skulle have kørt ... det kan vel dårligt blive meget værre. Men fra de
windows folk jeg har hørt fra så er de meget forventlingsfulde over for
7. Tror også mange virksomheder nu springer Vista helt over og bliver på
XP til "7" kommer ud ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 04-11-08 18:31

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> windows folk jeg har hørt fra så er de meget forventlingsfulde over for
> 7. Tror også mange virksomheder nu springer Vista helt over og bliver på

Vi må vente og se. Hvor den kan være relevant for en Macbruger er som
dualbootsystem, holdbart til september 2009.

Her skal man tage sig i vare for følgende:
Den ligger for eksempel som rar-arkiv-stykker. Disse stykker pakker ud til
en .iso som skal brændes. Men!!! Den kan ikke laves til iso på en Mac! For
isoen er en UDF-iso. Ja det er rigtigt! den kan ikke udpakkes. Der skal en
Windowsmaskine til som understøtter UDF.

MvH
Jens