Migrering iBook til MB133
Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-11-08 10:56

Det gik lige i ged for mig at migrere, eller også har jeg for høje
forventninger.
Er det ikke muligt at flytte hele baduljen over, således at jeg ikke
mærker nogen forskel?
Jeg brugte Overføringsassistent. Men den har bare smidt alt i to bunker
stort set.

Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-11-08 11:11

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> [...]
> mærker nogen forskel?
> Jeg brugte Overføringsassistent. Men den har bare smidt alt i to bunker

Nåh, ja det skal lige siges, jeg er ved at afprøve den hypotese vi
lavede forleden: Kan man bruge Timemachine til migreringen?

Jeg har selv kørt en ren installering, herefter accepterer jeg at bruge
Timemachine til at hente de ting som Overførelsesassistenten som regel
laver.

Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-11-08 12:23

> [...]

> Jeg har selv kørt en ren installering, herefter accepterer jeg at bruge
> Timemachine til at hente de ting som Overførelsesassistenten som regel

Det var nemt, at sætte Timemachine på under installeringen af OS'et.
1) Installationscdere etc. på modtageren
2) flytte firewire kablet fra afgiveren
3) acceptere Timemachine som overflyttelsesvalg når der promptes.

Herefter ligner modtageren fuldstændig afgiveren. Selv dokken blev i 2D.
Pænere. Og nu lægger jeg mit tastatur til iBooken fra mig, og fortsætter
på MacBooken.

Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-11-08 12:28

> [...]

> Herefter ligner modtageren fuldstændig afgiveren. Selv dokken blev i 2D.
> Pænere. Og nu lægger jeg mit tastatur til iBooken fra mig, og fortsætter

Og jeg kan helt sømløst fortsætte på den nye platform. Det besvarede
vist vores spørgsmål fra forleden. Timemachine er for sygt.

Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-11-08 17:27

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Og jeg kan helt sømløst fortsætte på den nye platform. Det besvarede
> vist vores spørgsmål fra forleden. Timemachine er for sygt.

Næh, iTunes klagede over at den ikke kunne klare biblioteksfilen var det
vist, på grund af det var en tidligere udgave. /Arkivet "iTunes Library"
kan ikke læses, fordi det er oprettet i en senere version af iTunes/
faktisk en imponerende fejlmeddelelse når man tænker over det.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 01-11-08 17:29

Flemming Rubini skrev:

> [...]
> kan ikke læses, fordi det er oprettet i en senere version af iTunes/
> faktisk en imponerende fejlmeddelelse når man tænker over det.

Du HAR kørt softwareopdatering til den var glad?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-11-08 17:42

> Du HAR kørt softwareopdatering til den var glad?

For sørens da osse, det glemte jeg anden gang. Tak.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-11-08 06:13

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Og jeg kan helt sømløst fortsætte på den nye platform. Det besvarede
> vist vores spørgsmål fra forleden. Timemachine er for sygt.

2. Airfoil licens kan ikke findes. Og skal genindtastes. Som mange andre
sikkert.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-11-08 11:24

On 02/11/08 06.12, Flemming Rubini wrote:

> 2. Airfoil licens kan ikke findes. Og skal genindtastes. Som mange andre
> sikkert.

Jeg har for nyligt migreret fra én MBP til en anden MBP. TimeMachine gav
et dårligt resultat. Efter råd fra Franz Berliner m.fl. klonede jeg den
gamle installation med SuperDuper!, hvilket har virket rigtig godt.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-11-08 11:56

> Jeg har for nyligt migreret fra én MBP til en anden MBP. TimeMachine gav
> et dårligt resultat. Efter råd fra Franz Berliner m.fl. klonede jeg den
> gamle installation med SuperDuper!, hvilket har virket rigtig godt.

Gik det også godt med dine licenser. Man må formode at nogle af dem
opdager det er en ny harddisk.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-11-08 12:12

On 02/11/08 11.56, Flemming Rubini wrote:

> Gik det også godt med dine licenser. Man må formode at nogle af dem
> opdager det er en ny harddisk.

Hmm. Et enkelt program har spurgt efter licenskoden, men jeg kan ikke
huske hvilket.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Jon

Dato : 02-11-08 13:54

> Jeg har for nyligt migreret fra én MBP til en anden MBP. TimeMachine gav
> et dårligt resultat. Efter råd fra Franz Berliner m.fl. klonede jeg den
> gamle installation med SuperDuper!, hvilket har virket rigtig godt.

Igjen har jeg svært gode erfaringer med Overførselsassistent (Migration
Assistant) m.h.t. dette.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-11-08 19:02

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Igjen har jeg svært gode erfaringer med Overførselsassistent (Migration
> Assistant) m.h.t. dette.

Hvad med diverse hardwareklæbende licenser?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Jon

Dato : 02-11-08 22:00

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Hvad med diverse hardwareklæbende licenser?

Utenfor mitt erfaringsområde, er jeg redd. Alt jeg har hatt, som
inkluderer den opprinnelige Adobe CS og MS Office 2004, m.m., har gått
uten problemer.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-11-08 09:39

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Hvad med diverse hardwareklæbende licenser?

en box af CS2, CS3 eller CS4 kan du deaktivere inden du overfører ...
andre som f.eks. Aperture skal have et serienummer første gang de
startes ..

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-11-08 10:23

> en box af CS2, CS3 eller CS4 kan du deaktivere inden du overfører ...
> andre som f.eks. Aperture skal have et serienummer første gang de
> startes ..

Tak. Me hensyn til private kunder, så er vi tilbage ved starts, og så
mener jeg at Apple med god grund har givet muligheden for at bruge
TimeMachine til at hente sin maskine.
Private kan bruge Timemachine, som det program de kender lidt til i
forvejen, og har tillid til. Lykkedes det ikke første gang, kan man
prøve igen. Det har alle programmer til fælles.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-11-08 13:55

> Jeg har for nyligt migreret fra én MBP til en anden MBP. TimeMachine gav
> et dårligt resultat. Efter råd fra Franz Berliner m.fl. klonede jeg den
> gamle installation med SuperDuper!, hvilket har virket rigtig godt.

Strengt taget er det heller ikke det, Time Machine er beregnet til. Time
Machine er først og fremmest beregnet til at finde et dokument, der
pludselig er blevet væk, eller hvor man har brug for en ældre version.
Jeg kan ikke huske, at Time Machine nogensinde er blevet demonstreret
til andet brug.
Time Machine kan også bruges som komplet backup, men det er ikke
så hurtigt og måske også knap så pålideligt. Man skal huske, at en
backup er ligesom sikkerhedsselen i en bil. Den har man kun brug for den
ene gang i livet, en lastbil kører ud foran en. Til hverdag bruger man
den ikke. Hvis man skal prioritere et backupsystems fordele og ulemper,
er det derfor helt logisk, at man nedprioriterer dets egenskaber mht. at
lave en total genopbygning af harddisken indhold og opprioriterer evnen
til at finde enkelte dokumenter, som man har brug for langt oftere.
Hvis jeg kan forudse, at jeg skal sætte en ny computer op og
overflytte alle mine data, vil jeg da altid lave en kopi af harddisken
på en ekstern harddisk f.eks. med SuperDuper! Det er langt hurtigere og
nemmere at overføre data på den måde. Men hvis min harddisk en dag
bryder sammen uden varsel, vil jeg være taknemmelig for, at jeg har en
Time Machine backup, der aldrig er mere end en time gammel. Så må jeg
leve med, at det tager længere tid at overføre den til en ny harddisk.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jon

Dato : 01-11-08 11:27

> [...]

> mærker nogen forskel?
> Jeg brugte Overføringsassistent. Men den har bare smidt alt i to bunker

FWIW: Min erfaring med Overføringsassistent har utelukkende vært positiv
m.h.t. både å flytte brukerprofiler og programvare. Det har skjedd helt
sømløst. M.a.o. kjenner jeg ikke igjen det problem du har.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-11-08 12:16

> [...]

> m.h.t. både å flytte brukerprofiler og programvare. Det har skjedd helt
> sømløst. M.a.o. kjenner jeg ikke igjen det problem du har.

Enig, men dette var godt nok sjovere: det lykkedes at bruge Timemachine.

Flemming Rubini