Kan ikke søge på eksterne harddiske – hvem~
Fra : Helle, Hellebæk

Dato : 01-11-08 02:24

Hej alle

Jeg har gerne to eksterne harddiske tilsluttet min computer (MacBook
Pro OSX 10.5.5.). De indeholder en del filer, som jeg jævnligt har
brug for.

Af en eller anden grund søger maskinen imidlertid ikke på disse to
harddiske, når de er tilsluttet! Jeg har sikret, at Spotlights
systemindstillinger er i orden. Dvs. der er ikke nogle "private
restriktioner", og jeg har bedt om, at den skal søge på de ting, der
er relevante. Lige meget hjælper det...

Når jeg i et søgevindue beder den om at søge specifikt på én af
harddiskene, finder den heller ikke det den skal, på trods af at jeg
ved, det findes på den.

Er du nogen, der har et hint? Skal de indekseres eller noget...?

Mange hilsner Helle

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-11-08 16:53

On 2008-11-01 09:23:58 +0100, Helle, Hellebæk <hellekrog@gmail.com> said:

> Hej alle
>
> Jeg har gerne to eksterne harddiske tilsluttet min computer (MacBook
> Pro OSX 10.5.5.). De indeholder en del filer, som jeg jævnligt har
> brug for.

Du er sikker på at der er tale om HFS diske og ikke readonly ntfs diske?

Alternativt kan du åbne en shell i Terminal.app og plotte følgende
komando ind efterfult af return:

sudo mdutil -a -i on

Den skulle gerne enable indexering alle monterede drev.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-11-08 21:21

> [...]
> komando ind efterfult af return:
>
> sudo mdutil -a -i on
>
> Den skulle gerne enable indexering alle monterede drev.

Jeg har et par gange været ude for, at indekseringen gik i stykker.
Pludselig fandt Spotlight ikke de dokumenter, jeg vidste, det skulle
finde. Jeg har så valgt at indeksere harddisken igen. Man kan enten
fravælge harddisken fra Spotlight og tilvælge den igen, eller man kan
bruge et program som Cocktail til det, hvis man da ikke hellere vil lave
noget i Terminal. Måske skal de eksterne harddiske blot indekseres igen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-11-08 21:49

> [...]
> bruge et program som Cocktail til det, hvis man da ikke hellere vil lave
> noget i Terminal. Måske skal de eksterne harddiske blot indekseres igen.

Det var i hvert fald også min første tanke, men jeg er ikke sikker.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-11-08 10:54

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Det var i hvert fald også min første tanke, men jeg er ikke sikker.

Mit svar blev noget rodet: jeg mener slet og ret diskene skal indexeres
før du kan søge på dem. Derimod er jeg lidt usikker på om også den
almene søgefunktion er ramt deraf: CMD+F, da jeg altid bruger Spotlight.
Men det er vist tilfældet.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Helle, Hellebæk

Dato : 02-11-08 11:58

On 1 Nov., 09:23, Helle, Hellebæk <hellek...@gmail.com> wrote:
> Hej alle
>
> Jeg har gerne to eksterne harddiske tilsluttet min computer (MacBook
> Pro OSX 10.5.5.). De indeholder en del filer, som jeg jævnligt har
Super tak til alle - I har givet nogle gode input!

Helle