Alternativ til FileMaker Pro
Fra : fjern

Dato : 30-10-08 19:23

Har brug for et godt råd...

Jeg bruger FileMaker 7.0 og har brugt programmet siden version 4.
Mit brug for database har ændret sig, og FileMaker i en nyere version
synes mig at være "overkill".

Jeg bruger pt 7.0 med 10.4.11 på min G4 AluBook til tjenestebrug.
Jeg står for at skulle skifte AluBooken til næste år, og jeg kan ikke
forestille mig, jeg kan køre FileMaker 7 på OS 10.6.

Jeg kan ikke undvære et databaseprogram til arbejdsbrug; men findes der
ikke et alternativ til FileMaker (helst billigere), som kan importere
mine FileMaker databaser, så jeg kan fortsætte med at bruge dem - og gå
de 10 år tilbage, jeg har mit arbejdsliv registreret, hvilket jeg ikke
sjældent har brug for?

Vgst
Kristian Stange

P.S.
Har kigget på/prøvet Bento 2, men det synes mig ikke at være et
brugeligt alternativ

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-10-08 23:58

fjern wrote:
> [...]
> mine FileMaker databaser, så jeg kan fortsætte med at bruge dem - og gå
> de 10 år tilbage, jeg har mit arbejdsliv registreret, hvilket jeg ikke

Indtil for nylig kørte jeg selv med Filemaker 7 på 10.5.3 på min MacPro,
hvor jeg fik et kanontilbud på en fler-brugerversion af FMP 8.5
Advanced, jeg ikke kunne sige nej til, . Så du har ingen grund til
bekymring. Du kan roligt installere din FMP 7 på både 10.4 og 10.5 -
også på IntelMacs. - Desuden har jeg stadig FMP 7 kørende på min
QuickSilver med både 10.4.11 og 10.5.5, og det kører godt. - Filformatet
på ver. 7 og den nyeste er den samme, så selv om andre har nyere
version, vil det ikke blive et problem.

> Har kigget på/prøvet Bento 2, men det synes mig ikke at være et
> brugeligt alternativ

Det er det heller ikke. Og den er heller ikke kompatibel i filformatet
med Filemaker...

Eneste 'færdige' produkt, der ellers kan matche Filemaker, er 4th
dimension, men den er lige så dyr, og hvis man skal bruge sine FMP
databaser, skal man yderligere købe et modul til konvertering.

Ellers skal du over i noget opensource ala noget SQL-værk, - og så er
jeg stået af.

mvh. Erik Richard

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 02-11-08 22:51

fjern <"gantes(fjern)"@mac.com> wrote:

> [...]
> Kristian Stange
>
> P.S.
> Har kigget på/prøvet Bento 2, men det synes mig ikke at være et

Er det blot en "flad og dum" database du har brug for, bør du se på
iData 3

<http://www.idata3.com/index.html>

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk