DVI på gammel PowerMac, nyt grafikkort ell~
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 25-10-08 22:16

PowerMac G4: 933MHz - Quicksilver 2002
Grafikkort: ATI Radeon 7500

Adapteren er i stykker - ADC / Apple DVI til VGA adapteren (med knæk) - den
er nok svær at finde som reservedel.
På kortet er der osse en almindelig DVI udgang - er den identisk, dvs. af
samme kvalitet? Jeg ved ikke hvordan videokort med flere udgange fungerer...

Jeg er i tvivl, om det kan betale sig at købe en DVI til VGA adapter, eller
det er nemmere/billigere/bedre at finde et brugt grafikkort med VGA?

Monitoren er selvsagt VGA.

mvh. Mikael Kern

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-10-08 22:37

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg er i tvivl, om det kan betale sig at købe en DVI til VGA adapter, eller
> det er nemmere/billigere/bedre at finde et brugt grafikkort med VGA?

En DVI -> VGA adapter koster ikke mange basseører ... og udgangen er
nøjagtig samme kvalitet som ADC .. ADC er bare DVI med lidt extra apple
snask rundt om.

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 26-10-08 09:39

> En DVI -> VGA adapter koster ikke mange basseører ... og udgangen er
> nøjagtig samme kvalitet som ADC .. ADC er bare DVI med lidt extra apple
> snask rundt om.

Nej den er ikke den samme rent fysisk. ADC har 30+4 ben og flangen er
halvcirkelformet i begge ender.

Men jeg må bruge den anden udgang. Fona ville have 200,- for adapteren,
Humac 250,-; det synes jeg er mange basseører for så lidt.

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-08 11:02

> Nej den er ikke den samme rent fysisk. ADC har 30+4 ben og flangen er
> halvcirkelformet i begge ender.

det er det jeg mener .. signlet er DVI, stikket er bare sovset ind i
bla. strøm til ADC skærme + firewire og usb.

> Men jeg må bruge den anden udgang. Fona ville have 200,- for adapteren,
> Humac 250,-; det synes jeg er mange basseører for så lidt.

det er mindre end en ny DVI skærm :)

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 26-10-08 14:54

> det er mindre end en ny DVI skærm :)

Jeg beholder den CRT, jeg har, tak.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-10-08 15:14

nospamtoMike [8000 C] wrote:

> Jeg beholder den CRT, jeg har, tak.

Mikael - Prøv at kigge ind til lavpriselektronik i Vesterbrogade. - Han
har en masse adaptere på lager, så mon ikke, han også har en VGA->DVI...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 26-10-08 16:43

nospamtoMike [8000 C] skrev:

> Jeg beholder den CRT, jeg har, tak.

Jeg begynder at forstå hvorfor du har pladsproblemer :D

Jeg har selv en fladskærm fordi den kan være i ABC-reolen til når jeg
skal fifle lidt med stationære og jeg slipper for at skulle bruge
skrivebord til formålet. Det er faktisk RET smart :D

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 26-10-08 16:44

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Jeg begynder at forstå hvorfor du har pladsproblemer :D

Hov, jeg så forkert. Jeg tænkte på Morten Lind. Beklager.

> Jeg har selv en fladskærm fordi den kan være i ABC-reolen til når jeg
> skal fifle lidt med stationære og jeg slipper for at skulle bruge
> skrivebord til formålet. Det er faktisk RET smart :D

Det er dog stadig smart. Så kan tastaturet stå nedenfor.

Fra : Morten Lind

Dato : 26-10-08 16:58

> Hov, jeg så forkert. Jeg tænkte på Morten Lind. Beklager.

M.